וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רפורמה מהפכנית"? רבנים בכירים מתנגדים למתווה הכשרות החדש

7.6.2017 / 8:46

ברבנות הודיעו בקול תרועה רמה על התכנית שתמנע את ניגוד העניינים בין בתי העסק למשגיחים, ואף תחליף את האחרונים במצלמות. אלא שהרבנים זועמים: "עבודת המשגיחים לא תוחלף לעולם - זה כוח אדם שמכיר את ההלכות. מצלמות? עושים איתן קומבינות"

משגיחי כשרות. Mark Lennihan, AP
הרפורמה נועדה למנוע את ניגוד העניינים הקיים כיום. משגיחי כשרות/AP, Mark Lennihan

רבני ערים בכירים מסתייגים מהרפורמה שעליה הכריזה הרבנות הראשית לישראל, ובמסגרתה משגיחי כשרות לא יקבלו שכר מבעלי העסקים, ואלה יוכלו לבחור בכשרות באמצעות מצלמות כתחליף למשגיחים – כך נודע לוואלה! NEWS. הרפורמה, שהוכרזה "מהפכנית" ונועדה למנוע ניגודי עניינים, זוכה לתגובות נזעמות מרבנים שלא התייעצו עמם, ובהם הרב אריה שטרן מירושלים, הרב שמואל אליהו מצפת והרב יהודה דרעי מבאר שבע.

בישיבת מועצת הרבנות שהתקיימה לאחרונה, עלתה ביקורת קשה מצד הרב הראשי האשכנזי לירושלים אריה שטרן, שטען כי המתווה אושר למרות שהרבנים קיבלו אותו לידיהם רק בסמוך לישיבה. "לא הספקנו לעבור או לעיין בו. לפי עיקרי המתווה ששלחו לנו - צריך לקיים בו דיון מחדש", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: האקרים רוסים השתילו נאום מזויף של אמיר קטאר וגרמו למשבר
מתיחות בסוריה: ארה"ב תקפה תומכי אסד שהתקדמו לגבול עיראק
''שרב חריג'': מהיום ועד סוף השבוע - חום כבד ברחבי הארץ

משגיחי כשרות. Gerry Broome, AP
"עבודתם של המשגיחים לא תוחלף לעולם". משגיחי כשרות/AP, Gerry Broome
הרב דרעי: "עבודת המשגיחים לא תוחלף לעולם. אי אפשר להחליף את הספרות הכתובה במצלמה"

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, הביע הסתייגות מהרפורמה בשל ליקוי, לטענתו, באחד מהשינויים הבולטים שהתוותה, שלפיו לא יהיה קשר בין המשגיח לבעל העסק. לפי אותו שינוי, בקרי הכשרות לא יקבלו עוד את שכרם ישירות מבית העסק – אלה יעבירו תשלום למועצה הדתית, שתעסיק את הבקרים כנותני שירות ולא כעובדיה. כמו כן, נקבע כי בעל עסק יוכל למנות "נאמן כשרות", עובד מתוך העסק עצמו שיבצע בפועל את הפעולות הנחוצות בענייני הכשרות, ועל עבודתו תתבצע בקרה תכופה יותר של בקרי כשרות שיבקרו בבית העסק.

"לא ברור בכלל מה זה נאמן כשרות או משגיח כשרות", טען הרב. "המטרה בסוף היא ליצור מצב שבו המשגיח לא יהיה כפוף לבעל העסק, כדי למנוע מצב של ניגוד עניינים, אבל בסופו של דבר מה שקרה זה שהחליפו את השמות ולא את המהות. יש בו חלקים שדרושים ליטוש וגיבוש".

מי שהשמיע את הקו התקיף ביותר הוא רב העיר באר שבע, הרב יהודה דרעי, שבשיחות עם מקורביו הביע זעם על ההחלטה להציב מצלמות כתחליף חלקי לעבודת המשגיחים בבתי מזון ואוכל. במסגרת המתווה, שגושב בחסות הרב דוד לאו, הוצע לעשרות אלפי עסקים שבהם פועלים מטבחים קטנים לבחור בפיקוח מרחוק, באמצעות מצלמות צמודות שיותקנו בתוך המטבחים. עם זאת, צעד זה מצריך חקיקה שעלולה לעורר התנגדות רבה.

"עבודת המשגיחים לא תוחלף לעולם. אין תחליף לכוח אדם מנוסה אשר לומד הלכות ויודע את עבודתו. אי אפשר להחליף את הספרות הכתובה במצלמה כשיודעים כמה קומבינות אפשר לעשות במצלמות", טען הרב דרעי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"רפורמה מהפכנית" בחסותו. הרב דוד לאו/נועם מושקוביץ

מהרבנות הראשית נמסר: "מתווה הכשרות הוא מהפכני ומשנה סדרי עולם ומשום כך, כצפוי, הוא נתקל בהתנגדויות של גורמים שונים. ועדת ההיגוי תפעל במלוא המרץ ליישום המתווה ושיפור מערך הכשרות. יודגש כי בכוונת ועדת ההיגוי לזמן שוב את חברי מועצת הרבנות ואת רבני הערים כדי להשמיע את דעתם בפניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully