וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים על הפללת צרכני זנות: "מה יעזרו עונשים ללקוחות?"

7.6.2017 / 0:56

אמי פלמור, שעומדת בראש הוועדה הבין-משרדית לסוגיה, יצאה נגד היוזמה להפליל לקוחות, וטענה כי המדינה היא האחראית לתופעה. לדבריה, "המשפט הפלילי הוא המפלט האחרון. מה יעזור להעניש את האדם הבודד?"

צלמים זמניים מורשים

מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור יצאה אתמול (שלישי) נגד היוזמה להפללת צרכני זנות ואמרה כי "אם צריך להעניש מישהו, זה את מדינת ישראל". במהלך דיון שנערך בנושא בלשכת עורכי הדין, הוסיפה פלמור כי "המשפט הפלילי הוא המפלט האחרון. מה יעזור להעניש את האדם הבודד? כך המדינה תבוא על סיפוקה".

פלמור הוסיפה כי הוועדה הבין-משרדית לסוגיית הפללת צרכני זנות שהיא עומדת בראשה עדיין לא גיבשה מסקנות או המלצות סופיות בנושא. "אין בנושא מחקרים חד משמעיים שיכולים להוות תשתית לחקיקה פלילית", אמרה. "החוק הפלילי אמור להיות המפלט האחרון בתהליך של שינוי חברתי. ולראיה, אין הרבה מדינות בעולם שהפלילו צרכני זנות". היא הבהירה: "אני לא אשבח את מי שצורך זנות, אבל השאלה היא האם הפתרון הוא להעניש את הפרט, על מנת למגר תופעה שהאחראית לה היא המדינה".

לקריאה נוספת:
אישום רק בפעם הרביעית: משרד הרווחה מתנער מהפללת צרכני זנות
האיסור על צריכת זנות: השרה שקד תומכת בהפללה וקנסות ללקוחות
60% הולך לסרסור: המספרים מאחורי העבודה בזנות

עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים. ראש העין, 8 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
"המדינה אחראית לתופעה". פלמור/ראובן קסטרו

לדבריה, יש לפעול בדרכים של חינוך, מניעה, טיפול, בריאות ושיקום, לפני הפנייה להליך פלילי. "צריך לתת מענה אמיתי לבנות שעומדות להידרדר לזנות ולסייע לנשים שכבר נמצאות שם. לא ניתן להתעלם מכך שכיום אין אפילו אכיפה של האיסור לצרוך זנות מקטינים", הוסיפה.

פלמור הוסיפה כי גם נושא הטלת קנסות על צרכני זנות אינו ישים. "בסופו של דבר, הכנסת היא הריבון וזכותה להחליט מה נכון לעשות ברמה הערכית. תפקיד הוועדה הוא להציע פתרונות לשרת המשפטים איילת שקד, והיא זו שתצטרך להחליט אם לקדם את החקיקה". לדבריה, נבחנת אפשרות נוספת של שליחת צרכני זנות לקורס "מתקן", בדומה לקורס נהיגה מונעת לעברייני תנועה.

עוד באותו נושא

עדות מבפנים: כל האמת שלא רציתם לדעת על זנות

לכתבה המלאה
גרפיטי רחוב שנוצר על ידי נשים שיצאו ממעגל הזנות, 2 במרץ 2017. ראובן קסטרו
"הכנסת היא הריבון וזכותה להחליט מה נכון לעשות"/ראובן קסטרו

שלשום פרסם משרד העבודה והרווחה את המלצותיו לוועדה שבראשה עומדת פלמור. גם במשרד הרווחה לא ממליצים על הליך פלילי לצרכני זנות, לפחות לא בשלב הראשוני. עיקר ההמלצות הוא הקמת סל שירותים לנשים בזנות ותכנית לטיפול בצרכני זנות, אך המשרד מתנגד להפללתם ולענישתם.

במשרד הרווחה ממליצים כי צרכני זנות שייתפסו בפעם הראשונה יוזהרו או לחילופין ישלמו קנס, ובפעם השנייה הם ישלמו קנס. במשרד מציעים כי בשתי הפעמים הראשונות שייתפס הצרכן ומבלי שנלוו לתפיסתו עבירות אחרות כמו אלימות, סחר בנשים או סחר בסמים, יהיה ההליך מנהלי, וכספי הקנסות ינותבו למטרות חינוך ושיקום. במשרד עוד ממליצים על ענישה פלילית לצרכני זנות רק בפעם הרביעית שבה ייתפסו.

(עדכון ראשון: 21:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully