וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המערב לא חסין: צפו ב"מיני צונאמי" שהכה בחופי הולנד

8.6.2017 / 0:56

אף אדם לא נפגע, למרבה המזל, אבל מתי בפעם האחרונה ראיתם מזג אוויר שכזה באירופה? תופעת טבע נדירה גרמה לגלי צונאמי שהדהימו את התיירים בעיירת החוף ההולנדית

צילום מסך

העיירה זנדוורט שבמערב הולנד היא עיירת חוף שבדרך כלל מושכת אליה חובבי אטרקציות ימיות. השבוע הם זכו לאטרקציה אמיתית, כשחזו במה שהוגדר כ"מיני-צונאמי".

הגל הגדול, בגובה של מעט יותר משני מטרים, היכה בחופי העיירה כבר ב-5:45 בבוקר יום ראשון, כך שרוב הנופשים לא נפגעו. עם זאת, מספר שמשיות, מיטות שיזוף ואפילו כמה סירות כן נגררו אל המים בשל הסחף הגדול, ונזק קטן נגרם לרכוש.

עוד בתיירות:

כנפיים באורך של מגרש כדורגל: זה המטוס הגדול ביותר שנבנה אי פעם
הכפר האירופי שאוסר על תיירים לצלם את החופשה וקונס את אלו שכן

מיני צונאמי בהולנד. צילום מסך
ככה זה נראה/צילום מסך

אף אחד לא נפגע, למרבה המזל מהמאורע הנדיר.מומחי מזג אויר הסבירו שהתופעה הייחודית הזו נקראת "מטאוצונאמי", או "צונאמי מטרולוגי", שנגרם בדרך כלל בשל שינויים גדולים בלחץ ברומטרי, מה שמביא לתזוזה של גופי מים גדולים. הפעם האחרונה שהולנד חוותה אירוע דומה היתה אי שם ב-2006.

פרופסור דוד טאפין מהמכון הגיאולוגי הבריטי הסביר ל-Metro: "רוב גלי הצונאמי הם גיאולוגיים, ונוצרים מתנועה אנכית על קרקעית הים שיכולה להיגרם על ידי רעידת אדמה, כמו שקרה ביפן בשנת 2011, או על ידי מפולת. מטאוצונאמי, לעומת זאת, נוצר על ידי מזג האוויר. מספיק שיש שינוי קטן ומהיר בלחץ אטמוספרי של כמה מיליבארים, וזה יכול לשנות את גובה פני הים במהירות בכמה סנטימטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully