וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בבריטניה: ראש החוליה בלונדון חמק מרשויות המודיעין

חוראם באט, יליד פקיסטן, הופיע בתכנית דוקומנטרית על ג'יהאד ורבים הזהירו מפניו, אך במשטרה טוענים כי לא היה מידע שהוא מתכנן פיגוע. בעיתונים זעמו: "איך לעזאזל הוא חמק?". המחבל השלישי - איטלקי שנולד במרוקו

מעצב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: נועה לוי, עמרי מלכה, מערכת: אסתי סדקה

בעקבות החשיפה שאחד המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב בלונדון חמק מידי רשויות המודיעין, בבריטניה הביעו זעם על כך ששוב פוספסו הזדמנויות לסכל מתקפות טרור על אף הסימנים המוקדמים. יומיים לפני הבחירות לפרלמנט, הביקורת כלפי ראש הממשלה תרזה מיי גוברת, אחרי הפיגוע השלישי בממלכה בתוך שלושה חודשים. היום הורדו הדגלים לחצי התורן ונשמעה דקת דומיה לזכר שבעת ההרוגים ועשרות הפצועים במתקפה שאירעה ביום שבת ושעליה קיבל דאעש אחריות.

היום פרסמה המשטרה את זהותו של המחבל השלישי - יוסוף זג'בה, 22, בן לאם איטלקייה ולאב מרוקאי, שהתגורר במזרח לונדון. לטענתה, הוא לא היה מוכר לסוכנויות המודיעין, אך גורם מודיעין איטלקי אמר לרויטרס כי זג'בה נעצר בשנה שעברה בנמל התעופה בבולוניה מאחר שניסה לטוס לסוריה, וכי המידע הועבר ללונדון.

שמותיהם של שני המחבלים הנוספים פורסמו אתמול. חוראם באט, יליד פקיסטן ואזרח בריטניה בן 27, וראשיד רדואן, 30, בעל אזרחות מרוקאית ולובית. בנוסף לכך, 12 החשודים שנעצרו מאז פיגוע הדריסה והדקירה לאורך גשר לונדון ובמתחם "בורו מרקט" שוחררו ללא כל אישום נגדם.

עוד על הפיגוע בבריטניה
יומיים לבחירות בבריטניה: האם הפיגוע בלונדון יחזיר למיי קולות?
חילופי עקיצות בין טראמפ וראש עיריית לונדון: "התירוץ של חאן פתטי"

שלושת המחבלים מלונדון - יוסוף זג'בה, ראשיד רדואן, חוראם באט. טוויטר, צילום מסך
שלושת המחבלים. זג'בה/צילום מסך, טוויטר

המשטרה הודתה בכך שבאט, שנחשב למנהיג החוליה, "היה מוכר למשטרה ול-MI5", אך הוסיפה כי לא היה מידע מודיעיני שמצביע על כך שהוא מתכנן פיגוע. למרות זאת, בעיתונות השמרנית בבריטניה תהו בכעס כיצד הוא לא נעצר, מאחר שהוא הופיע בתכנית הדוקומנטרית "הג'יהאדיסטים מעבר לדלת" של ערוץ "צ'אנל 4" ואנשים רבים הזהירו את הרשויות מפני עמדותיו הקיצוניות.

"מדוע הם לא עצרו את הג'יהאדיסט מהטלוויזיה?", נכתב בעמוד הראשי של הצהובן "הסאן", ובדיילי מירור נכתב: "אז איך לעזאזל הוא חמק?". בטלגרף השמרני נכתב: "בעוד שאנחנו גאים בהיותנו חברה פתוחה וסובלנית, זה מדהים שאנשים שמציבים סכנה כה גדולה יכולים להציג את האידיאולוגיה שלהם בטלוויזיה ללא השלכות".

כשבועיים לפני הפיגוע בלונדון, התפוצץ סלמאן עבדי מחוץ להופעה במנצ'סטר ורצח 22 איש. גם הוא היה מוכר לרשויות המודיעין בברטיניה, אך אלו לא הצליחו גם במקרה הזה לסכל את המתקפה. אחיו אסמאעיל, שנעצר אחרי הפיגוע, שוחרר אתמול ממעצר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זרים בגשר לונדון, בריטניה, לזכר קורבנות הפיגוע, 6 ביוני 2017. רויטרס
הממלכה כואבת. זרים לזכר הקורבנות בגשר לונדון, היום/רויטרס

מיי הודיעה על הקדמת הבחירות באפריל כדי לזכות בתמיכה גדולה יותר לקראת המשא ומתן לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. בתחילה, הסקרים חזו לה ניצחון מוחץ, אך מאז היא התדרדרה בעקביות, ולפי סקר שפורסם היום היא תהיה רחוקה ב-22 מושבים מרוב בפרלמנט. לפי "YouGov", המפלגה השמרנית תקבל רק 304 מושבים, בהשוואה ל-330 מושבים שבהם היא מחזיקה כיום.

מפלגת הלייבור בהנהגת ג'רמי קורבין תקבל לפי הסקר 266 מושבים, והיא תתקשה להקים קואליציה חלופית. עם זאת, הפיגועים האחרונים חיזקו את ידו של מנהיג האופוזיציה, שקרא אתמול למיי להתפטר בשל הקיצוצים שערכה בתור שרת הפנים בשורות המשטרה. הוא הבטיח לגייס אלפי שוטרים נוספים אם יהיה ראש הממשלה.

(עדכון ראשון: 12:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully