וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ארה"ב באו"ם: שוקלים לפרוש ממועצת זכויות האדם בשל יחסה לישראל

6.6.2017 / 13:24

ניקי היילי תקפה את המועצה במהלך דיון שמתקיים בצל ציון 50 שנה למלחמת ששת הימים. "סובלת ממדיניות אנטי-ישראלית כרונית", אמרה השגרירה, שתגיע מחר לישראל. נציב זכויות האדם: הפסקת הכיבוש תועיל לשני הצדדים

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: שמרית גולדשטיין

(קולות הקשר ב"מבצע מוקד" במלחמת ששת הימים)

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה היום (שלישי) בדיון מועצת זכויות האדם של האו"ם כי ממשלו של דונלד טראמפ שוקל את המשך דרכו בה בשל היותה "מוטה נגד ישראל". היילי, שתגיע מחר לישראל, קראה למועצה לערוך רפורמה שתמגר את "מדיניותה האנטי-ישראלית הכרונית" והפצירה בפורום המתכנס בז'נבה לנקוט פעולה נגד הפרות זכויות האדם בוונצואלה, החברה בו.

הדיון, שפותח פאנל שיימשך שלושה שבועות, מתקיים בצל ציון 50 שנה למלחמת ששת הימים ולכיבוש הישראלי בשטחים. בתחילתו קרא נציב זכויות האדם של האו"ם זיד ראאד אל-חוסיין לישראל לסיים את הכיבוש בשטחים והוסיף כי המהלך יועיל לשני הצדדים "אחרי 50 שנות עוינות".

אל-חוסיין הזכיר בנאומו את הסבל שחוו היהודים במשך 2,000 שנה, שהגיע לשיאו "בפשע המחריד" של השואה. הנסיך הירדני הוסיף כי בימים אלו מציין העם הפלסטיני "חצי מאה של סבל עמוק תחת כיבוש שנכפה על ידי כוח צבאי".

לקריאה נוספת בנושא
"תפסיקו לבקר את ישראל": שגרירת ארה"ב באו"ם נגד המועצה לזכויות אדם
שגרירת ארה"ב לאו"ם: מאמינה שהכותל הוא חלק מישראל

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי במועצת הביטחון, 3 ביוני 2017. רויטרס
תגיע לישראל השבוע. היילי במועצת הביטחון/רויטרס

הנציב הכיר בכך שאנשים מסוימים יאמרו כי "החוויות של שני העמים לא שוות, אך אני יכול להזכיר אותן בנשימה אחת? אכן, אני מסכים – השואה הייתה כה מפלצתית וכה מתוכננת ומבוצעת בקפידה כך שאין לה הקבלה". הוא הוסיף כי גם לאזרחי ישראל מגיע להיות חופשיים מאלימות. "המשך הכיבוש יוביל רק להתארכות הסבל העצום לשני הצדדים", אמר הנציב הירדני.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון תקף את דבריו של הנציב, שהתייחס קודם לסכסוך בין ישראל לפלסטינים ולא למלחמות באזור. "הקשר בין הנציב זיאד לדאגה לזכויות האדם הוא מקרי בהחלט ולא מפתיע שבחר להפיץ שקרים נגד ישראל לפני שהתייחס לטבח בסוריה", אמר.

לדבריו, "הנציב שכח שתפקידו הוא לדאוג לזכויות האדם בעולם ולא להסית נגד ישראל. המועצה בתקופת כהונתו הפכה את הפגיעה בישראל למטרת קיומה. אנו מצפים להוביל לשינוי אמיתי עם ארצות הברית. הגיע העת לשים סוף לפרק ההזוי הזה בתולדות האו"ם".

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון, בית לחם, 17 באפריל 2017. רויטרס
50 שנות כיבוש. מהומות בשטחים, אפריל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully