וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כרעם ביום בהיר": במקיף י' בראשל"צ מתקשים להתמודד עם אבדן ליאל

6.6.2017 / 5:50

בעוד כשבועיים תלמידי שכבת י' בבית הספר שבו למדה ליאל בבלר, שנהרגה לאחר תאונת דרכים קשה מחוץ למתחם הסינמה סיטי שבעיר, יצאו אל החופש הגדול - ללא חברתם. כעת בבית הספר שוקלים כיצד להנציח את הנערה, שבמותה הצילה את חייהם של חמישה בני אדם

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

בעוד כשבועיים תסתיים שנת הלימודים ותלמידי שכבת י' בבית הספר מקיף י' בראשון לציון יצאו אל החופש הגדול. יהודית עפרון, מנהלת קרית החינוך, לא דמיינה שכך תיראה שנת הניהול הראשונה שלה בתיכון. "זה בא כמו רעם ביום בהיר", סיפרה עפרון. "קיבלתי בהפתעה טלפון מאחת המחנכות בבית הספר. אב של תלמיד שעבר באזור התאונה התקשר אליה, הוא זיהה את התלמידים ובישר לה את הבשורה הקשה. הייתי בהלם. אני זוכרת ששאלתי את המחנכת מספר פעמים – את בטוחה שאלה השמות? אולי הוא טעה?", היא שחזרה.

"התחושה הראשונה אומרת לך לעלות ישר על הרכב ולנסוע במהירות אל זירת התאונה. העדפתי במקום להתקשר אל רכז השכבה, אל יועצת השכבה ואל המחנכות. חילקנו בינינו את האחריות מי ישוחח עם מי ואיך נערכים לימים הקשים שלפנינו", תיארה עפרון. הרעיון לפתוח את בית הספר למען התלמידים היה שלה. "אני זוכרת שישבתי שעות ארוכות מול המחשב בבית, כותבת ומוחקת, כותבת ומוחקת את הודעת הפטירה של ליאל. בעידן הוואטסאפ והסנאפצ'ט הכל זמין ונגיש, ואי אפשר לשלוט על המידע – אבל צריך לקחת אחריות".

עוד בוואלה! NEWS
עימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם; תושב נורה למוות
פרסום ראשון: הפרקליטות צפויה להתנגד לשחרור מוקדם של אולמרט
משפחות שכולות זועמות: ארדן נעדר מטקס האזכרה לחללי המשטרה

ליאל בבלר, שנהרגה בתאונת דרכים בראשון לציון. באדיבות המשפחה
איבריה נתרמו לחמישה אנשים. ליאל בבלר/באדיבות המשפחה
תאונת דרכים בראשון לציון מאי 2017. מד"א
"בא כמו רעם ביום בהיר". זירת התאונה בראשון לציון/מד"א

כחלק מההתמודדות עם האבל על חברתם ללימודים, הוחלט בבית הספר להזמין את התלמידים והוריהם להגיע לבית הספר למפגש עם יועצות, ובעיקר לדבר ולפרוק. "המטרה הייתה קודם כל להרגיע את התלמידים שנסערו מההודעה שחברה שלהם לשכבה מתה בתאונה", הסבירה. "זאת הפעם הראשונה בחייהם שהם מאבדים חבר קרוב – ולכן היו לחוצים מאוד". עם זאת, היא הופתעה מאוד מההתמודדות של תלמידי התיכון הצעירים עם הבשורה הקשה שנפלה עליהם. "הרגשתי שאני משוחחת עם אנשים בוגרים, שכועסים ושכואבים את מותה בטרם עת של חברתם".

עפרון מציינת כי בתום ימי האבל בכוונה לפנות אל משפחתה של ליאל ולהנציח אותה. "זה עדיין טרי מאוד, המשפחה עדיין לא קמה מהשבעה, וגם אנחנו עוד מעבדים. חשבנו אולי להנציח את ליאל בפינה בבית הספר, או שאולי להוציא את השכבה לטיול – בכל זאת, ליאל היתה מש"צית (מדריכת של"ח צעירה), וכל כך אהבה את הארץ. הכל יעשה בהתייעצות מלאה מול משפחתה וקרוביה של ליאל".

במותה הצליחה בבלר להציל חמישה בני אדם שקיבלו את איבריה. "היה ברור שנתרום את איבריה", הבהיר רפי, אביה של ליאל: "זה יסמל את כל הקסם, האהבה לזולת והנתינה שהיו לילדה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully