וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם; ניידות הוצתו, מפגין נורה למוות

6.6.2017 / 5:33

עקב ניסיון מעצר חשוד של כוח יס"מ בעיר, עשרות תושבים החלו בהתפרעויות ומחאות נגד השוטרים. התושבים יידו אבנים, הציתו ארבע ניידות ופצעו שוטר באורח קל. צעיר בן 21 נורה למוות. כוחות רבים, בהם ימ"מ, נמצאים במקום. המשטרה חסמה את הכניסה לעיר

LIVE

עימותים בכפר קאסם:

*עימותים אלימים פרצו בין תושבים לשוטרים בעיר
*תושב העיר מוחמד טהא, בן 21, נורה למוות בידי מאבטח תחנת משטרה
*המפכ"ל נמצא בשטח, כוחות הוזנקו מכל הארץ לזירה, כולל ימ"מ
*חברי הכנסת אחמד טיבי, עיסאווי פריג', איימן עודה וחנין זועבי הגיעו למקום

עימותים אלימים התפתחו הלילה (שלישי) בין כוחות משטרה למאות תושבים בכפר קאסם. מהמשטרה נמסר כי אבנים הושלכו לעבר כוח המשטרה שהוצב בעיר ושוטר נפצע באורח קל. ירי בוצע באוויר על ידי השוטרים, ושלוש ניידות הוצתו על ידי התושבים. מחקירה ראשונית עולה כי אחד המאבטחים חש סכנה לחייו וירה לעבר המתפרעים. כתוצאה מהירי נפצע באורח אנוש תושב העיר, פונה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה ושם מת מפצעיו. מתפרע אחד נעצר ונפתחה חקירה.

תושב העיר, מוחמד טהאה בן 21, נורה ככל הנראה בידי המאבטח של תחנת המשטרה. ההתפרעות בעיר החלה לאחר שכוח יס"מ שרון נכנס כדי לבצע מעצר של חשוד בעבירה פלילית. החשוד התנגד למעצר, תקף את השוטרים וניסה להימלט.

לאחר שהצליחו השוטרים לעצור את החשוד, הותקפו בידי קבוצת צעירים שיידו לעברם אבנים. אחד משוטרי היס"מ נפצע ופונה לטיפול רפואי. לאחר שחש בסכנה, ירו שוטרי היס"מ באוויר ולאחר מכן החלה התפרעות המונית של עשרות מתושבי העיר.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח כפול: שני גברים נורו למוות בכפר קאסם
פרסום ראשון: הפרקליטות צפויה להתנגד לשחרור מוקדם של אולמרט
פרקליט המדינה: "הלוואי שהיה אפשר לסיים את חקירות נתניהו מהר יותר"

עימות בכפר קאסם - צעיר בן 20 נורה הלילה למוות, שוטר נפצע קל, ניידות הוצתו. ניב אהרונסון
ניידת המשטרה שהוצתה הלילה. כפר קאסם, הבוקר/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה הכריזה על מצב חירום. כפר קאסם, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב מוטי כהן, ריכז כוחות רבים ובהם יחידות מיוחדות, אנשי ימ"מ ומשמר הגבול, כדי לפרוץ לתוך כפר קאסם. במקביל, מסוק משטרתי סייע לכוחות על הקרקע. לפי שעה המשטרה מונעת את הכניסה אל הכפר, למעט כניסת כוחות. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע לחפ"ק שהוקם בכניסה לעיר והתעדכן בפרטי האירוע. כוחות מד"א נערכו בכניסה לעיר עם מספר רב של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ.

חברי הכנסת אחמד טיבי, איימן עודה, חנין זועבי, אוסאמה סעדי ועיסאווי פריג' הגיעו לזירה במהלך הלילה. בכירים בכפר קאסם, בראשם ראש העירייה עאדל בדיר, ניהלו דו שיח עם מפקדי המשטרה בניסיון להרגיע את הרוחות. במפגש השתתפו גם חברי הכנסת הערביים. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ עודה, אמר כי "המשטרה מוסיפה עוד חטא על פשע, היא לא רק מפקירה את ביטחוננו, את רחובות הישובים שלנו, ולא מפענחת מקרי רצח אלא היא בעצמה תוקפת ופוגעת באזרחים".

לדבריו, "האזרחים לא מוכנים לקבל יותר את המציאות המעוותת הזאת שבה דמם הוא הפקר, המעט שהמשטרה יכולה לעשות עכשיו הוא לאפשר לתושבים למחות כרצונם, בלי שהמשטרה עצמה תסכן אותם ואת ביטחונם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניידת משטרה שהוצתה בסמוך לתחנה בכפר קאסם, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
המפכ"ל רוני אלשיך ומפקד מחוז מרכז מוטי כהן בעימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
אלשיך ומוטי כהן בכפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו

"האירוע החל כששוטרים הגיעו לכניסה לכפר בפעילות שגרתית. הם הבחינו באדם שעורר את חשדם וביקשו לבצע בדיקת רישיונות", סיפרו במשטרת מחוז מרכז על השתלשלות האירועים. "במהלך הבדיקה התברר כי הוא דרוש לחקירה והוצא נגדו צו מעצר. האיש, עובד עיריית כפר קאסם, החל להתפרע וניסה למנוע את מעצרו".

בשלב הזה, לטענת הגורמים במשטרה, יצאו כ-50 צעירים לתקוף את השוטרים תוך שהם מנסים להוציא את העצור מידיהם. השוטרים עצרו אדם נוסף, אבל גם אותו ניסה ההמון לחלץ מידי השוטרים. לאחר מכן הצליחו השוטרים להתגבר על המתפרעים למרות השלכת האבנים לעברם, להביא את שני העצורים לתחנת המשטרה ולצאת מן העיר. במקביל החלו מאות בני אדם להתגודד בשני מוקדים, האחד בכניסה לעיר והאחר בכניסה לתחנת המשטרה. לאחר הצתת הניידות המאבטח חש בסכנה וירה לעבר ההמון, שממנו כנראה נהרג אחד המתפרעים.

"הפעילות של השוטרים מלכתחילה הייתה בסיסית. לא ייתכן שמשטרה לא תוכל לבקש מאזרח להזדהות. אנחנו עושים את זה בראשון לציון, בתל אביב וגם בכפר קאסם. ברגע שהמשטרה לא תוכל לבצע בדיקה של חשוד בכל מקום בארץ, אין לה זכות קיום", אמר גורם בכיר במשטרה. "הדרישה של חברי הכנסת מגוחכת ואנרכיסטית".

עימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
כפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
ח"כ חנין זועבי בעימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
זועבי בכפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו

ביום שישי האחרון אירע רצח כפול ברחוב סולטני שבעיר. הרצח, השביעי במספר מתחילת השנה בכפר קאסם, הצית מחאה בקרב התושבים. הם יצאו לרחובות והתלוננו על חוסר יכולתה של המשטרה להתמודד עם גל הפשיעה ביישוב ובמגזר הערבי בכלל. במשטרה לא מצאו קשר בין מקרי הרצח שהתרחשו בעיר וכל אחד מהם נחקר לגופו.

בעקבות האירוע והמתיחות שנוצרה בכפר קאסם הוחלט לתגבר את פעילות המשטרה בעיר בימים הקרובים, אולם לפי שעה לא ברור כיצד מתכוונת המשטרה להתמודד עם גל מעשי האלימות ביישוב. עיריית כפר קאסם השביתה אתמול את מערכת החינוך שלה בטענה שרשויות אכיפת החוק אינן עושות מספיק כדי לעצור את גל האלימות בעיר.

סייעה בהכנת הכתבה: עדי חשמונאי

(עדכון ראשון: 00:03)

ח"כ אחמד טיבי ועיסאווי פריג' בעימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
חברי הכנסת סעיד, טיבי ופריג' בכפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
עימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
כפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
עימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
כפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
עימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
כפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
שוטרים בכפר קאסם במהלך עימותים אלימים בין המשטרה לתושבים בעיר, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
שוטרים בכפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
עימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
כפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully