וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהצדדים לא הגיעו להסכמות: תיק אזריה יוכרע בבית הדין הצבאי

5.6.2017 / 20:45

בתום פגישה בין התביעה הצבאית וסנגורו של החייל היורה התברר כי הפערים בין הצדדים משמעותיים ומהותיים ולא מאפשרים להגיע לפשרה. כעת התיק יחזור לבית הדין הצבאי לערעורים להכרעה

עריכה: שניר דבוש

התביעה הצבאית וסנגורו של סמל אלאור אזריה, עו"ד יורם שפטל, לא הצליחו להגיע להסכמות בתיקו של החייל היורה והוא יחזור לבית הדין הצבאי לערעורים שיכריע בעניין – כך נמסר הערב (שני) מדובר צה"ל. בתום הפגישה בין התובעת הצבאית הראשית, אל"ם שרון זגגי פנחס, וסא"ל (מיל') נדב ויסמן לשפטל, התברר כי הפערים בין הצדדים משמעותיים ומהותיים ולא מאפשרים להגיע לפשרה.

גורמים בצבא מסרו כי הפגישה התנהלה באופן ענייני, מתוך מטרה לברר אם קיימת אפשרות מעשית להגיע להסכמות בתיק, למרות הפערים בין הצדדים ולמצות את המשא המתן. אזריה הורשע בחודש ינואר האחרון בהריגת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף בזירת פיגוע בחברון במרץ 2016. חודש וחצי לאחר מכן גזר עליו בית הדין 18 חודשי מאסר בפועל.

לקריאה נוספת:
"המאבק לא תם": קמפיין מימון המונים חדש לאלאור אזריה
ערעור אזריה: השופט הציע משא ומתן – שפטל הסכים, התביעה מסרבת
דובר צה"ל היוצא: "אמרנו אמת בפרשת אזריה, לא ניסינו להתערב"

אלאור אזריה ומשפחתו בבוקר הדיון האחרון לערעורו לבית המשפט הצבאי, 28 במאי 2017. דודו בכר, הארץ
לא הגיעו להסכמות. אזריה בדיון האחרון/הארץ, דודו בכר

הפגישה התקיימה בהמלצת הרכב שופטי בית הדין הצבאי לערעורים. השלושה נפגשו ודנו באפשרויות לפשרה במטרה למנוע את הכרעת הדין של שופטי בית הדין לערעורים. בדיון האחרון אמר השופט צבי סגל כי "יש משפטים שבהם גם אם צד אחד זוכה - שני הצדדים מפסידים".

עמדות שני הצדדים נמצאים – לפחות לפי דבריהם במהלך הדיונים בערעור – בקצוות מנוגדים. התביעה סבורה כי לנוכח מעשיו של אזריה והכרעת הדין החד-משמעית והקשה חייבים להחמיר בעונשו כדי לשדר מסר ברור שמעשה כזה לא ייעשה ולא יעבור בשתיקה. מנגד, אזריה וסנגורו דבקים בדעתם כי הגשת כתב האישום נעשתה בחטא וכך גם הרשעתו וגזר דינו.

עוד באותו נושא

מו"מ ברגע האחרון - כשלא נותרו קלפים בשרוול: משפט אזריה לקראת הכרעה

לכתבה המלאה
דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
הגשת כתב האישום נעשתה בחטא. שפטל/ניב אהרונסון

הפגישה היום אינה רק אקט של נימוס כלפי הצעת השופטים. ייתכן שבחישוב העלות-תועלת מצד התביעה והסנגוריה הייתה כוונה אמתית לבחון הצעות חלופיות מצד שני הצדדים. אחת האופציות האפשריות שייתכן שהיו מקובלות על הצדדים היא משיכת שני הערעורים ולראשונה הכרה וקבלת אחריות של אזריה לירי שביצע והודאה בכשל במעשיו.

במקרה כזה הייתה צפויה ההרשעה להישאר על כנה, אך השופטים היו עשויים למתן את הכרעת הדין ולהכניס אליה אולי ביקורת על התנהלות חלק מהקצינים בשטח, דבר שיסייע לאזריה בעת שיפנה לאפיק בקשת החנינה.

אך אם שפטל היה מתנה את ההכרה של אזריה במעשהו וקבלת האחריות עליו בהפחתת עונש המאסר, ניתן לומר כמעט בבירור כי הצעה זו הייתה נדחית והתביעה הייתה עומדת על כך שההרשעה והעונש יישארו על כנם. על פי הערכות, לא תיערך פגישה נוספת בין הצדדים שכן יכולת הצדדים להתגמש ולהגיע להסכמה מאוד מצומצמת. בתוך ימים ספורים יכריעו שופטי בית הדין לערעורים בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully