וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט נגד פצצות וירי בתנועה: תערוכת נשק גדולה תיפתח מחר בת"א

5.6.2017 / 19:30

300 חברות מרחבי העולם ישתתפו בתערוכה, שבה יוצג בין היתר רובוט לסילוק "פצצות מלוכלכות" ומערכת המאפשרות ירי מדויק מכלי רכב בתנועה. התערוכה שתוצג במרכז הירידים תימשך שלושה ימים

צילום: טלרוב ופאראדיגם, עריכה: יוסי אלטר

חברות נשק ישראליות יערכו השבוע תערוכה בהשתתפות כ-300 חברות מרחבי העולם שנועדה להציג שורת פיתוחים מתקדמים. תערוכת ISDEF תיפתח מחר (שלישי) ותימשך עד יום חמישי הקרוב. במסגרת התערוכה יוצגו מוצרים ביטחוניים בתחומי נשק, הגנה, לוחמת סייבר, התמודדות עם נשק כימי, רחפנים ופיתוחים בתחומים נוספים.

בין המוצגים בתערוכה נכללת גם מערכת TALON של חברת TAR האמריקנית – מערכת ניידת שנועדה לאפשר ללוחמים ירי מדויק מכלי רכב ומכלי שיט. המערכת, השוקלת כ-19 קילוגרמים, יעילה גם בירי מטרקטורונים שהשימוש בהם גובר בשנים האחרונות במרדפים אחר חוליות טרור ומאפשרת יכולת פגיעה במטרת ראש במרחק של כ-300 מטרים.

יכולת הירי המדויקת מתאפשרת בזכות מייצבי חצובה בעלי יכולת תיקון עצמי. אלה מונעים אפשרות של תזוזת הקנה תוך כדי נסיעה או שיט. גופים ביטחוניים בישראל בוחנים בימים אלה את המערכת ואף קיבלו הדגמה שלה מצד החברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופים ביטחוניים בישראל חזו בהדגמה. מערכת TALON/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתאימה להצבה על טרקטורונים וכלי שיט. מערכת TALON/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת TELEROB הגרמנית תציג בתערוכה רובוט חבלה ראשון מסוגו בעולם, פרי שיתוף פעולה גרמני-ישראלי שנועד לטפל בפצצות ביולוגיות. הרובוט שמכונה CNRB, מוגדר כרובוט חבלה לזיהוי חומרים מסוכנים ולנטרול בשליטה מרחוק של "פצצות מלוכלכות". זאת בזכות מגוון רחב של חיישנים לגילוי וזיהוי חומרים כימיים וביולוגיים, המאפשר לזהות ולנטרל איומים מרחוק.

מפעילי הרובוט יכולים להימצא במרחק של 300 מטרים ויותר בזמן הטיפול בפצצה ובכך להפחית במידה משמעותית את הסכנה לחבלנים וללוחמים. החברה המפתחת את הרובוט טוענת כי הוא מסוגל לפעול בתרחישים שונים כגון מעברים צרים, ברכבות ובמטוסים, או טיפוס במדרגות וכן כי הוא בעל יכולת גבוהה של מעבר בתנאי שטח קשים. בנוסף לכך מצויד הרובוט בזרוע נשיאה היכולה להרים עצמים במשקל של כ-75 קילוגרמים. כך מסוגל הרובוט לשאת את המטען שבו הוא מטפל ולהעבירו לתוך מכל איטום במטרה לנטרל את הסכנה המידית הנשקפת ממנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת TALON/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניתן להפעלה ממרחק 300 מטרים. רובוט CNRB/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעל יכולת עבירות גבוהה. רובוט CNRB/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully