וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אכ"א: עדיף לא לגייס חיילים מאוכלוסיות חלשות

11.11.2002 / 8:58

אלוף גיל רגב: "יותר משהם תורמים לצבא, אנחנו משקיעים בהם"; הבהיר: תומך בשילוב חיילים קרביים, אך מבקר השקעה בחיילים "בתפקידים לא משמעותיים"; בעבר התנגד לשילוב נשים בקורס טיס


ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף גיל רגב, אמר כי אינו מעוניין בגיוס חיילים מאוכלוסיות חלשות, כיוון ש"יותר משהם תורמים לצבא, אנחנו משקיעים בהם". לדברי האלוף, עדיף צבא מקצועי יותר גם על חשבון התפישה כי צה"ל הוא "צבא העם".

ב"מעריב" פורסם כי רגב לא פירט מיהם החיילים בהם הוא לא מעוניין, אולם קצינים בכירים ששמעו את הרצאתו בסוף השבוע שעבר בבית גולדמינץ בנתניה, הבינו כי הוא מתנגד, בין היתר, לפרויקט "נערי רפול", אותו יזם לפני יותר מ-20 שנה הרמטכ"ל לשעבר, רפאל איתן. ראש אכ"א הביע בעבר בפורומים צבאיים סגורים, התנגדות לתכנית "עתידים", במסגרתה משקיע צה"ל מיליוני שקלים למימון לימודי הנדסה באוניברסיטאות לנערים מעיירות פיתוח ומשכונות מצוקה.

רגב הבהיר כי הוא תומך בשילובו של כל חייל בתפקידי לחימה, אך יש לו ביקורת על כך שצה"ל משקיע בחיילים כסף רב ותרומתם של רבים מהם לצה"ל נמוכה, כיוון שהתפקידים שהם ממלאים אינם משמעותיים. חיילים המתגייסים לצה"ל וסובלים ממצוקה כלכלית בבית, או חיילים נשואים והורים לילדים זוכים לסיוע כלכלי המגיע לעתים לאלפי שקלים בחודש. רק מעטים מהם משרתים בתפקידי לחימה.

דבריו של רגב חוללו סערה כבר במהלך נאומו. קצין חינוך ראשי, תא"ל אלעזר שטרן, התפרץ לדבריו ואמר כי "צה"ל חייב להישאר צבא העם. ערך השירות הוא לגייס שכבות רבות ככל האפשר ולטפל בהם". רגב התעמת לאחרונה עם סגן הרמטכ"ל, האלוף גבי אשכנזי, שקרא להגביר את התמיכה בחיילים משכבות מצוקה, משום שלדבריו, "יש בצה"ל חיילים רעבים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי צה"ל בוחן אפשרויות שצעירים מאוכלוסיות חלשות יבצעו שירות אזרחי ולא יתגייסו לצה"ל.

בדצמבר 98' חולל רגב סערה בעת שהיה תת אלוף בחיל האוויר. רגב דיבר נגד הניסיון של שילוב נשים בקורס טיס ואמר כי "נשים צריכות ללדת ולבנות משפחה". עוד אמר אז, כי "אם נקבל את כל הבנות נצטרך לומר איזה בנים לא נקבל, ואני עלול לפספס בנים מצוינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully