וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החקירה בחשד להטרדה: ח"כ סלומינסקי חזר לראשות ועדת החוקה

5.6.2017 / 15:26

יו"ר הוועדה שב לנהל אותה, כחצי שנה לאחר שהשעה את עצמו עם חשיפת הפרשה. למשטרה הגיעו תלונות רבות מצד נשים, וסלומינסקי נחקר לאחרונה באזהרה. ח"כיות דורשות את השעייתו: "נראה שהכנסת מתייחסות בקלות ראש לעבירות נגד נשים"

עריכה: יאיר דניאל

יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), שבעניינו מתנהלת חקירה פלילית בחשד להטרדה מינית, חזר הבוקר (שני) לנהל את הוועדה בכנסת, שממנה השעה את עצמו עם חשיפת הפרשה לפני יותר מחצי שנה. ההתייחסות היחידה לכך במהלך הדיון הייתה כשחבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה), שמילא את מקומו של יו"ר הוועדה פעמים רבות, אמר: "כולם יודעים שעקבת אחר כל הדיונים והיית בסוד העניינים".

סלומינסקי נחקר בשבוע שעבר באזהרה במשך כמה שעות במשרדי להב 433. בתקופה האחרונה התנהלה בעניינו בדיקה, ולאחר אישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והפרקליטות הוחלט לפתוח בחקירה רשמית. למרות שלמשטרה הגיעו עדויות רבות של נשים, אף אחת מהן לא הסכימה להגיש תלונה, ולכן טענו גורמי החקירה כי "התיק נגדו חלש מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
מקורבים לח"כ סלומינסקי: "לא יחקרו אותו שוב, מדובר בהליך פורמלי"
ח"כ ניסן סלומינסקי נחקר בלהב 433 בחשד להטרדות מיניות
יועמ"ש הכנסת לסלומינסקי: שוב לוועדת חוקה - או שתפרוש

וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"הזניה והגחכה של הדיונים". סלומינסקי/נועם מושקוביץ
יו"ר מרצ חברת הכנסת זהבה גלאון במליאה מיוחדת בכנסת לזכר יצחק רבין, 13 בנובמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
"על הכנסת להתנער מכל עבריין ומטריד". גלאון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, הפציר בתקופה האחרונה בח"כ סלומינסיקי לקבל החלטה אם הוא פורש מהוועדה או חוזר לנהל אותה. זאת, לאחר שבמהלך תקופת החקירה סלומינסקי מינה בכל שבוע מחדש ממלאי מקום לתפקידו.

לאחר שהתקבלה אתמול ההודעה על כך שיחזור לנהל את הוועדה, חברות כנסת מטעם מרצ ביקשו להדיח את סלומינסקי או להשעותו, עד להחלטה בעניינו. ח"כ זהבה גלאון, תמר זנדברג ומיכל רוזין פנו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כדי שישעה את סלומינסקי מראשות הוועדה. אף שסמכותו של אדלשטיין מוגבלת, הן טענו כי "לא מתקבל ולא סביר כי בעוד סלומינסקי מצוי בחקירה פלילית בהאשמות חמורות אלה, הוא ימשיך לנהל ועדה כלשהי בכנסת".

"המשך כהונתו כיו"ר הוועדה בשלב זה תביא להזניה ולהגחכה של הדיונים", הוסיפו. לטענת חברות הכנסת, "על הכנסת להתנער מכל עבריין ומטריד מינית, ולא להרשות את המשך כהונתו כיו"ר כל עוד העננה הפלילית רובצת מעליו". לדבריהן, "המשך 'עסקים כרגיל' במקרה זה יעביר את המסר כי הכנסת מתייחסת בקלות ראש לעבירות הטרדה מינית ועבירות נגד נשים, בעוד שהיא צריכה לעמוד בחזית המאבק למיגור התופעה החמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully