וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרה חדשה בלונדון: מחסומי בטון הוצבו על גשרים בעיר

ניר יהב, שליח וואלה! NEWS ללונדון וסוכנויות הידיעות

5.6.2017 / 13:51

רשות התחבורה בבירת בריטניה אישרה כי מחסומים הוצבו בשלושה גשרים, לאחר מתקפת דריסה שנייה בעיר תוך כמה חודשים. תרזה מיי: "בקרוב יפורסמו שמות המחבלים". דיווח: אחד מהם הוא תושב דבלין ממוצא מרוקאי

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש ויוסי אלטר

מחסומים הוצבו הלילה (שני) והבוקר בשלושה גשרים במרכז לונדון, במטרה להפריד בין נתיבי נסיעת כלי הרכב למדרכות הולכי הרגל. זאת, לאחר פיגוע הדריסה והדקירה במרכז העיר בתחילת השבוע, ומתקפה דומה שהכתה בבירה הבריטית בחודש מרץ האחרון.

על פי רשות התחבורה של לונדון, מחסומי הבטון הוצבו בגשר ווטרלו, גשר למבת' וגשר ווסטמינסטר. גולשים ברשתות החברתיות הפיצו בהרחבה תמונות של התוספת החדשה לעיר, וחלקם הביעו ביקורת על כך שהנתיבים השמורים לרוכבי אופניים הושארו מחוץ לצד המוגן של המחסום.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד חדש מלונדון: כוחות המשטרה יורים למוות במחבלים
טראמפ נגד ראש עיריית לונדון: "7 נהרגו - והוא אומר לא להילחץ!"
מיי על הפיגוע בלונדון: "זמן לומר 'עד כאן', דברים צריכים להשתנות"

הולכי רגל חולפים על פני מחסומים, במרכז לונדון 5 ביוני 2017. רויטרס
ומה עם רוכבי האופניים? גשר ווסטמינסטר, הבוקר/רויטרס
הולכי רגל חולפים על פני מחסומים, במרכז לונדון 5 ביוני 2017. רויטרס
"הגיוני ומידתי". גשר ווסטמינסטר, הבוקר/רויטרס

במקביל, גשר לונדון שבו החלה מתקפת הטרור האחרונה, שהביאה למותם של שבעה בני אדם, נפתח הבוקר לתנועה, וכוחות משטרה גדולים נפרסו באזור. ניקי אייקן, ראשת מועצת רובע ווסטמינסטר, אמרה לעיתון "איבנינג סטנדרט" כי לדעתה יש להשאיר את מחסומי הבטון על גשר ווסטמינסטר, הסמוך לפרלמנט הבריטי, באופן קבוע.

"האנשים בווסטמינסטר צריכים אמצעי הגנה כזה – זה הגיוני ומידתי", הבהירה. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם המשטרה ועם שירותי הביטחון, ושמחים לסייע בקידום צעדים כאלה". לדבריה, "סוג כזה של מחסום ביטחוני צריך להיות חלק מפתרון קבוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, ראשת הממשלה תרזה מיי ויריבה, מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, שבו היום לקמפיין הבחירות, לקראת ההצבעה ביום חמישי הקרוב. דוברת לשכת ראשת הממשלה הבהירה כי המשטרה ושירותי הביטחון נערכים ליום ההצבעה, וכי קיימת היערכות לסידורי ביטחון נוקשים בקלפיות.

באירוע בחירות במכון שירותי הביטחון בווייטהול, אמרה מיי כי "דרך החיים שלנו וההליך הדמוקרטי חייבים להמשיך". היא הבהירה כי המשטרה קיבלה סמכויות נרחבות יותר, והוסיפה: "אנחנו חייבים לעשות יותר, הרבה יותר, כדי להתמודד ולהביס את האידאולוגיה המרשעת של קיצוניות אסלאמיסטית".

זמן קצר לפני כן, היא אמרה בריאיון לרשת BBC כי זהותם של שלושת התוקפים ידועה לרשויות ופרטיהם יפורסמו "בזמן הקרוב". בתוך כך, ברשת RTE האירית דווח מפי גורמים משטרתיים כי אחד מהמחבלים מחזיק בתעודת זהות אירית. על פי הדיווח, מדובר באזרח מרוקאי שנשוי לאישה סקוטית, וחי בדבלין בשנים האחרונות. עוד דווח כי הוא לא היה מוכר לרשויות.

תרזה מאי נואמת לאחר ההתקפה על לונדון, בריטניה 4 במאי 2017. רויטרס
"להביס את האידאולוגיה המרשעת של קיצוניות אסלאמיסטית". מיי/רויטרס

אתמול סיפר לוואלה! NEWS מארק, תושב דרום לונדון, כי התחושות לאחר המתקפה "קשות מאוד, אבל לצערי מתרגלים גם לזה". לדברי מארק, "הרבה מאוד אנשים חוששים כי הם לא יודעים למה עשו את זה, ומי, ואנחנו לא יודעים עדיין איך".

סינתיה, תושבת נוספת של העיר, הוסיפה: "מה שקרה כאן מאוד מפחיד". עם זאת, היא טענה כי "זה לא ישפיע על הבחירות. לדעתי כל הפוליטיקאים יחושו תחושה של אחדות, ולא ינצלו את זה לטובת תעמולה". היא הבהירה: "זו לא הפעם הראשונה שמתרחש פה פיגוע, וגם בפעם שעברה הייתה תחושת אחדות".

הולכי רגל חולפים על פני מחסומים, במרכז לונדון 5 ביוני 2017. רויטרס
"מתרגלים גם לזה". גשר ווסטמינסטר, הבוקר/רויטרס
הולכי רגל חולפים על פני מחסומים, במרכז לונדון 5 ביוני 2017. רויטרס
"אנשים החלו להימלט לכל עבר". גשר ווסטמינסטר, הבוקר/רויטרס

"חזרתי אתמול הביתה וראיתי אנשים צעירים שפשוט עושים חיים, נהנים, מבלים - ופתאום התחלתי לשמוע צרחות מטורפות, אנשים צעקו 'תברחו, תברחו'", שחזרה סמין מוטלים, תושבת "בורו מרקט" זה 28 שנים - שם חוסלו לבסוף שלושת התוקפים. "אישה צעירה צעקה 'הצילו, הצילו'. התחלתי לרוץ הכי מהר שאני יכולה", סיפרה.

לדבריה, "חציתי את כל השוק ונכנסתי מהר הביתה. מהחלון אנשים החלו להימלט לכל עבר, שובלי דם בכל מקום". מוטלים הוסיפה כי "השכנים שלי ניסו לעזור לאנשים והכניסו את מי שביקש להימלט. הדבר היחידי שנחרט בזיכרוני זה הצרחות הקשות, ושובלי הדם בכל מקום".

(עדכון ראשון: 12:05)

הולכי רגל חולפים על פני מחסומים, במרכז לונדון 5 ביוני 2017. רויטרס
"אזרחים צריכים לחיות את חייהם כמו שצריך". גשר ווסטמינסטר, הבוקר/רויטרס

ראשת הממשלה תרזה מיי, שמקווה לזכות בבחירות הקרובות, מסרה אתמול הצהרה מיוחדת ממעונה הרשמי בדאונינג 10, וקראה: "המדינה שלנו נפלה קורבן למתקפת טרור נוספת. מדובר בפיגוע השלישי שבריטניה חוותה בשלושת החודשים האחרונים", בהתייחסות לפיגועים האחרונים במנצ'סטר ובווסטמינסטר שבלונדון. מיי הבהירה: "אסור לנו להעמיד פנים כי הדברים יכולים להימשך כפי שהם".

לדברי ראשת הממשלה, "הפיגועים השנה קשורים יחד באותה אידיאולוגיה מרושעת של אסלאם קיצוני. אידיאולוגיה זו היא עיוות של האסלאם ועיוות של האמת". היא הוסיפה: "עשינו התקדמות משמעותית, אך ישנה יותר מדי סובלנות לקיצוניות במדינה שלנו". מיי טענה כי המדינה צריכה לבחון את האסטרטגיה למאבק בטרור שלה, ואמרה: "הגיע הזמן לומר עד כאן, אזרחים צריכים לחיות את חייהם כמו שצריך".

ראש עיריית לונדון סאדיק חאן הבהיר לתושבים כי בימים הקרובים תהיה נוכחות משטרתית מוגברת ברחובות, וטען כי "אין סיבה להילחץ" מכך. חאן טען כי "לונדון היא העיר הבינלאומית הבטוחה ביותר בעולם", והוסיף, לקראת הבחירות הכלליות בבריטניה: "לכו להצביע ביום חמישי – תראו שאתם לא מפחדים".

יממה לאחר הפיגוע שפקד את לונדון 4 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס
אזרחים מניחים פרחים בזירת הפיגוע, לונדון, 4 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס
יממה לאחר הפיגוע שפקד את לונדון 4 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס
יממה לאחר הפיגוע שפקד את לונדון 4 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully