וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השנאה למוסלמים רק תגבר עכשיו": לונדון מביטה בחשש אל העתיד

מתקפת הטרור שהכתה בבירה הבריטית מצטרפת לפיגועים האחרונים במנצ'סטר ובווסטמינסטר. ימים אחדים לבחירות, הדעות ברחוב חלוקות בין אלה המקווים להתאחד סביב הכאב - ואלה שחוששים מפני פילוג בעם ואסלאמופוביה. "זה קשה, אבל מתרגלים לזה"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש ויוסי אלטר

"זה קשה מאוד, אבל לצערי מתרגלים גם לזה" – כך סיפר אמש (ראשון) מארק, תושב דרום לונדון, שהיה אחד מהאזרחים הרבים שהגיעו במהלך לזירת מתקפת הטרור שהכתה הלילה בלב בירת בריטניה. פחות מיממה לאחר הפיגוע, שבו נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו קרוב ל-50 נוספים, התושבים והתיירים שגדשו את הרחובות התחלפו בכוחות משטרה ובצוותים של כלי התקשורת השונים.

לדברי מארק, "הרבה מאוד אנשים חוששים כי הם לא יודעים למה עשו את זה, ומי, ואנחנו לא יודעים עדיין איך". סינתיה, תושבת נוספת של העיר, הוסיפה: "מה שקרה כאן מאוד מפחיד". עם זאת, היא טענה כי "זה לא ישפיע על הבחירות. לדעתי כל הפוליטיקאים יחושו תחושה של אחדות, ולא ינצלו את זה לטובת תעמולה". היא הבהירה: "זו לא הפעם הראשונה שמתרחש פה פיגוע, וגם בפעם שעברה הייתה תחושת אחדות".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד חדש מלונדון: כוחות המשטרה יורים למוות במחבלים
טראמפ נגד ראש עיריית לונדון: "7 נהרגו - והוא אומר לא להילחץ!"
מתקפה בלונדון: המחבלים דרסו הולכי רגל בגשר, דקרו סועדים - וחוסלו

אזרחים מניחים פרחים בזירת הפיגוע, לונדון, 4 ביוני 2017. רויטרס
"הרבה מאוד אנשים חוששים כי הם לא יודעים למה עשו את זה". פרחים בזירת הפיגוע, היום/רויטרס
יממה לאחר הפיגוע שפקד את לונדון 4 ביוני 2017. רויטרס
"לונדון - העזי להמשיך לאהוב". מרכז לונדון, היום/רויטרס

מנגד, קווין, שהגיע גם הוא לזירת המתקפה, משוכנע כי הדבר יתבטא בקלפיות, אליהן ילכו האזרחים הבריטים ביום חמישי הקרוב. "ברגע שיש אירועי טרור, הציבור מצביע ימינה, ולכן המפלגה השמרנית בוודאי תתחזק מכך", טען. "יותר מזה, אני מניח שזה ישפיע על הקהילה המוסלמית כאן, והאירועים האחרונים פה ובמנצ'סטר רק יגבירו את השנאה, הבורות והריחוק מהם". עם זאת, הוא הבהיר כי "לצערי, חייבים להמשיך בחיינו. קשה מאוד להתעורר לבוקר הזה".

"חזרתי אתמול הביתה וראיתי אנשים צעירים שפשוט עושים חיים, נהנים, מבלים - ופתאום התחלתי לשמוע צרחות מטורפות, אנשים צעקו 'תברחו, תברחו'", שחזרה סמין מוטלים, תושבת "בורו מרקט" זה 28 שנים, בשיחה עם וואלה! NEWS. "אישה צעירה צעקה 'הצילו, הצילו'. התחלתי לרוץ הכי מהר שאני יכולה", סיפרה.

לדבריה, "חציתי את כל השוק ונכנסתי מהר הביתה. מהחלון אנשים החלו להימלט לכל עבר, שובלי דם בכל מקום". מוטלים הוסיפה כי "השכנים שלי ניסו לעזור לאנשים והכניסו את מי שביקש להימלט. הדבר היחידי שנחרט בזיכרוני זה הצרחות הקשות, ושובלי הדם בכל מקום".

יממה לאחר הפיגוע שפקד את לונדון 4 ביוני 2017. רויטרס
התיירים נעלמו מהרחובות. שוטרים באזור הפיגוע, היום/רויטרס
יממה לאחר הפיגוע שפקד את לונדון 4 ביוני 2017. רויטרס
"הדברים לא יכולים להימשך כפי שהם". אזרחים בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

ראשת הממשלה תרזה מיי, שמקווה לזכות בבחירות הקרובות, מסרה אתמול הצהרה מיוחדת ממעונה הרשמי בדאונינג 10, וקראה: "המדינה שלנו נפלה קורבן למתקפת טרור נוספת. מדובר בפיגוע השלישי שבריטניה חוותה בשלושת החודשים האחרונים", בהתייחסות לפיגועים האחרונים במנצ'סטר ובווסטמינסטר שבלונדון. מיי הבהירה: "אסור לנו להעמיד פנים כי הדברים יכולים להימשך כפי שהם".

לדברי ראשת הממשלה, "הפיגועים השנה קשורים יחד באותה אידיאולוגיה מרושעת של אסלאם קיצוני. אידיאולוגיה זו היא עיוות של האסלאם ועיוות של האמת". היא הוסיפה: "עשינו התקדמות משמעותית, אך ישנה יותר מדי סובלנות לקיצוניות במדינה שלנו". מיי טענה כי המדינה צריכה לבחון את האסטרטגיה למאבק בטרור שלה, ואמרה: "הגיע הזמן לומר עד כאן, אזרחים צריכים לחיות את חייהם כמו שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully