וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגעתי לתת לו סטירה, ירקתי בפניו": נעצר חשוד בהטרדת ראש אכ"א

המשטרה עצרה תושב ירושלים, שהקלטה מדבריו נחשפה בוואלה! NEWS ותיארה מקרה שבו הגיע לבית הכנסת של האלוף אלמוז, התעמת איתו, ירק עליו ושקל לסטור לו. החשוד מכחיש את המיוחס לו, במשטרה אמרו כי צפויים מעצרים נוספים

עריכה: יאיר דניאל ושניר דבוש

המשטרה עצרה היום (ראשון) חשוד בהסתה לאלימות נגד האלוף מוטי אלמוז, ראש אגף כוח אדם בצה"ל. העצור, תושב ירושלים בן 39, הוא פעיל נגד גיוס חרדים שהוקלט מתאר כיצד הגיע לבית הכנסת של אלמוז בכפר תבור, הטריד אותו במהלך תפילת השבת ותכנן לסטור לו. ההקלטה פורסמה לראשונה בוואלה! NEWS.

המשטרה חקרה את האיומים שהופנו לאלמוז, שהגיעו לשיאם בהפגנה מול ביתו ובחלוקת כרזות שנכתב עליהן "סופך יהיה מר כהיטלר וחבריו". במסגרת החקירה, שקיבלה את אישור הפרקליטות, נעצר החשוד. במשטרה אמרו כי צפויים מעצרים נוספים.

עו"ד עופר סבו, המייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, מסר כי הוא משתף פעולה עם החוקרים ומכחיש שתקף את אלמוז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרזה שהופצה בהפגנה מול ביתו של ראש אכ"א/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהקלטה נשמע החשוד מספר: "שאלתי מישהו באמצע קבלת שבת אם מוטי אלמוז מגיע. הוא אמר לי שכן עם כיפה קטנה לבנה והוא הראה לי איפה הוא יושב. היה אפשר לדבר איתו יפה, הוא התנהג אלינו כמו אל כלבים והתחלנו לצעוק וירקתי בפניו על ידו. כשעשיתי את זה הוא אמר לי מילת ניבול פה, שזה לא חידוש אבל קצת מוזר לאדם מכובד שיגיד את זה כמו שמדברים הפרחחים ברחוב ולא נחה דעתו עד שהוא קילל אותי את הקללה הכי גדולה שאלך לצבא". הוא הוסיף כי התייעץ אם יש לסטור לאלמוז, אך בן שיחו הסביר כי "זה לא כדאי".

האלוף אלמוז, שכיהן עד לאחרונה גם כדובר צה"ל, הגיב להפצת הכרזות נגדו ואמר כי האמירות שהופיעו עליהן חמורות ויש לגנותן. "הפלג הירושלמי חושב שהוא מורם מעם ופטור מהחוק וצריך לנקוט מולו יד קשה", אמר אלמוז. ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן גינו את המתקפות נגד אלמוז.

מהמשטרה נמסר כי "המסוכנות הרבה הנשקפת מפרסומי הסתה לאלימות כנגד משרתי ציבור בכלל והמשרתים בצבא ההגנה לישראל בפרט היא חמורה, פוגעת בהליכים דמוקרטיים ועשויה להחליש את ידיהם של העוסקים במלאכה".

(עדכון ראשון: 21:15)

תא"ל מוטי אלמוז הועלה בדרגה ונכנס לתפקיד ראש אכ"א, ינואר 2017. דובר צה"ל
"צריך לנקוט יד קשה מול הפלג הירושלמי". האלוף אלמוז עם הרמטכ"ל איזנקוט/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully