וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין על קשריו עם פלין: "אני לא ממש מכיר אותו, בקושי דיברנו"

4.6.2017 / 20:00

נשיא רוסיה היתמם כשנשאל בריאיון לרשת NBC על טיב יחסיו עם היועץ לביטחון לאומי לשעבר, שנמצא בלב חקירת קשרי טראמפ ומוסקבה. "סיפרו לי שהיה במערכת הביטחון", אמר על הארוחה המשותפת במוסקבה ב-2015. "זאת מידת ההכרות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טוען כי הוא בקושי שוחח עם היועץ לביטחון לאומי לשעבר של ארצות הברית מייקל פלין כשהשניים סעדו במוסקבה ב-2015. בריאיון לרשת NBC שישודר היום (ראשון), אמר פוטין כי הארוחה, שהתקיימה לציון עשור להקמת הרשת הפרו-ממשלתית RT, הייתה אירוע שגרתי.

"נשאתי את הנאום שלי, ואז דיברנו על כמה דברים ואני קמתי והלכתי", סיפר פוטין בריאיון למגישה מייגן קלי. "לאחר מכן אמרו לי: 'אתה יודע, היה שם בחור אמריקני, הוא היה מעורב בכמה דברים. הוא היה בעבר במערכת הביטחון. זה הכל. לא באמת דיברתי איתו. זאת מידת ההיכרות שלי עם פלין", טען נשיא רוסיה.

מייקל פלין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין באירוע לציון עשור להקמת רשת RT, 2016. רשת RT, צילום מסך
קרובים קרובים. פוטין ופלין בארוחה במוסקבה, 2015/צילום מסך, רשת RT

קשריו של פלין למוסקבה עומדים בלב חקירת קשרי ממשלו של דונלד טראמפ לקרמלין, בשל התערבותה של מוסקבה בבחירות לנשיאות. בתמונה מאותו אירוע במוסקבה נראה פלין יושב לצד פוטין, מה שמרמז על קשרים קרובים בין השניים. פלין, שהודח מתפקידו בפברואר מאחר ששיקר לגבי שיחות שקיים עם שגריר רוסיה בוושינגטון, סירב להעיד בשימוע בוועדת המודיעין של הסנאט על אף זימון שקיבל, כשהוא משתמש בזכות השתיקה.

רשת RT נחשבת לשופר של הקרמלין ולכזו המקדמת תעמולה ממשלתית ודיסאינפורמציה. נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה בשבוע שעבר, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם פוטין, את הרשת ואת סוכנות הידיעות הממשלתית ספוטניק, וכינה אותן "סוכני השפעה ותעמולה שקרית" מאחר שהפיצו נגדו חדשות כוזבות במהלך קמפיין הבחירות בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully