וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מצעד הגאווה: אחיו של שליסל זומן למשטרה, צעיר נעצר בחשד לאיומים

חוקרי משטרה חיפשו אחר מיכאל שליסל, שאחיו ישי דקר למוות נערה במצעד הגאווה לפני כשנתיים, אך עזבו מבלי שמצאו אותו; בשנה שעברה הוא נעצר בחשד לשיתוף פעולה עם אחיו. תושב בני ברק נעצר לאחר שקרא בחשבון הפייסבוק שלו לבצע פיגוע במצעד

הארכת מעצרו של מיכאל שליסל, בימ"ש השלום, ירושלים. יולי 2016. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
זומן "לשיחה לקראת המצעד". שליסל בבית המשפט, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

המשטרה חיפשה היום (ראשון) אחר מיכאל שליסל, אחיו של ישי שליסל, שרצח את שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים לפני כשנתיים - כך נודע לוואלה! NEWS. הבלשים הגיעו לכולל אברכים במודיעין עילית בחיפוש אחר שליסל, ששהה בבניין בעת שהחוקרים חיפשו אחריו, אך הם לא הצליחו לאתר אותו ועזבו את המקום, לאחר שעברו גם בביתו. מהמשטרה נמסר כי שליסל זומן לתחנת בנימין מחר לשיחה לקראת המצעד.

החיפוש התבצע על רקע ההכנות לאבטחת מצעד הגאווה בתל אביב, שיתקיים בסוף השבוע. שליסל נעצר גם בשנה שעברה, זמן קצר לפני מצעד הגאווה בירושלים, בחשד ששיתף פעולה עם אחיו, והוא שהה במעצר בית עד לסיום המצעד.

אחר הצהריים נעצר צעיר בן 20 מבני ברק בחשד לאיומים, לאחר שקרא בחשבון הפייסבוק שלו לבצע פיגוע במצעד הגאווה בתל אביב.

פוסט של חשוד באיומים וקריאה לבצע פיגוע במצעד הגאווה 4 ביוני 2017. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של החשוד באיומים/צילום מסך, פייסבוק

לדברי אחד מהנוכחים במקום, שליסל - ששהה בקומה אחרת בבניין - נראה מבוהל בעת הגעת המשטרה: "הוא לא הבין למה המשטרה, שגילתה אוזלת יד לפני שנתיים, צריכה להתנקם בו כל שנה מחדש". לדבריו, "מדובר בבן אדם רציני, אב לתשעה ילדים שמוסר שיעורים לתלמידים. אין לו שום קשר והוא לא רוצה קשר לעניינים האלה". הנוכחים במקום סיפרו כי הבלשים נטשו את האזור אחרי שהבטיחו שיגיעו שוב מחר בבוקר.

ישי שליסל דקר למוות במצעד הגאווה ב-2015 את שירה בנקי, והורשע ברצח ושישה נסיונות רצח נוספים. הוא נשלח למאסר עולם ו-31 שנות מאסר נוספות. אחיו נעצר בשנה שעברה, ולדברי אביהם של השניים הסיבה לכך הייתה שאמר לו כי הם בני פלוגתא - מצויים במחלוקת - אך חוקרי המשטרה פירשו את הביטוי באופן שגוי וסברו כי מדובר בחברים בפלוגה אחת.

בשנה שעברה בוטל מצעד הגאווה בבאר שבע, לאחר שהמשטרה דרשה לשנות את תוואי המצעד מחשש לפגיעה בחיי אדם. בג"ץ דחה את עתירת המארגנים לצעוד בשדרות רגר בעיר, והם החליטו במחאה שלא לקיים את האירוע.

אירועי הגאווה בתל אביב מתקיימים השנה תחת שורה של נושאים, ובהם המאבק בלהט"בופוביה ברשת, ביסקסואליות והמורשת הקהילתית. הנושאים יבואו לידי ביטוי בנראות הקהילתית במהלך אירועי הגאווה, במצעדים ובפעילויות השונות ברחבי תל אביב יפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully