וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל שבוע הספר: מהם הספרים האהובים על תלמידי ישראל?

4.6.2017 / 17:50

קלאסיקות ילדים ונוער, לצד ספרים מודרניים, ספרי פנטזיה ורומנים רומנטיים – כ-130 אלף תלמידי ישראל מכיתות א' עד י"ב התבקשו לבחור את הספרים האהובים עליהם ביותר. "הילדים, ובעיקר בני הנוער, מוצאים בספרים מענה לנושאים שמעסיקים אותם בחיי היום יום"

שבוע הספר בכיכר רבין בת"א. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שבוע הספר בתל אביב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"ילדי בית העץ", "העי"ג" ו"אני אתגבר" – אלה הם הספרים האהובים ביותר על תלמידי ישראל, על פי משאל שפרסם היום (ראשון) משרד החינוך לרגל שבוע הספר. כ-130 אלף תלמידים בכיתות א'-ג', ד'-ו' וי'-י"ב' התבקשו לציין את הספרים האהובים עליהם, והרשימה מציגה קלאסיקות ילדים ונוער לצד ספרים חדשים, המייצגים את תחומי העניין של תלמידי 2017.

במקום הראשון בקרב תלמידי כיתות א' עד ג' נבחר הספר "ילדי בית העץ" של הסופר רן כהן אהרונוב. "ילדי בית העץ" הוא ספר המלווה באלבום מוזיקלי ועוקב אחר שלושה ילדים שבית העץ שלהם עומד בסכנה נוכח בניית שכונה חדשה – והם יוצאים למאבק משותף להצילו. תלמידי כיתות ד' עד ו' בחרו את אחד מספריו המפורסמים של הסופר הבריטי רואלד דאל, "העי"ג (ענק ידידותי גדול)".

תלמידי בתי הספר העל יסודיים בחרו בספר "אני אתגבר" של דבורה עומר, שמתאר את ניסיון השתלבותה של גילה, ילדה בעלת שיתוק מוחין מלידתה, בחברת בני נוער רגילים. הספר "סלפי אחד יותר מדי" של דנה אבירם, שאותו בחרו תלמידי כיתות ז'-ט כאהוב עליהם ביותר בשנה שעברה, שמר על מקומו ברשימת האהובים גם השנה.

עוד בוואלה! NEWS:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תלמידי בתי הספר יצאו גם השנה למסע חוויתי של קריאה בין מדפי הספרים. מסע בעולמות מרתקים ומעשירים. מסע של הכרת העצמי, הרחבת העולם הרוחני, גיבוש זהות, התנסות בחוויות, בחינת מצבים וגיבוש עמדות", אמר מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב. "הסופר ש"י עגנון אמר שכוחם של ספרים טובים, לעולם אין יוצאים מהם ריקם. כל ספר שפותחים מוצאים בו מה שלא מצאו בו קודם".

הממונה על ספריות בתי ספר במשרד החינוך שושי שלומי אמרה כי למצעד הספרים "תפקיד חשוב בחינוך כבר מהגיל הרך לאהבת הקריאה ואהבת הספר". לדבריה, "מעיון בבחירת התלמידים אנו למדים שהילדים, ובעיקר בני הנוער, מוצאים בספרים ובקריאה מענה נוסף לנושאים החברתיים והרגשיים שמעסיקים אותם בחיי היום יום וחשים הזדהות עם הגיבורים הספרותיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully