וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלבול": לאחר התיעוד המביך - גבאי מודה שהצביע לליכוד

4.6.2017 / 17:30

המועמד לראשות העבודה ניסה להסביר את טענתו במהלך עימות הבחירות באולפן וואלה! NEWS, ואמר כי "הצבעתי לשרון, אצלי בראש הוא 'קדימה'". מרגלית, שהציג ריאיון שבו הודה שהצביע לליכוד: "הוא מזגזג. חשוב להגיד את האמת"

עריכה: ניר חן

המועמד לראשות העבודה, השר לשעבר אבי גבאי, ניסה היום (ראשון) להסביר את טענתו במהלך העימות באולפן וואלה! NEWS כי מעולם לא הצביע לליכוד – לאחר שיריבו בפריימריז אראל מרגלית הציג סרטון מתוך ריאיון שלו לחדשות 2, שבו ציין כי אכן הצביע למפלגה. לאחר העימות, טען גבאי בשיחה עם וואלה! NEWS כי "ידענו על הדבר הזה".

"הבלבול שלי היה כשאני הצבעתי לאריאל שרון, אצלי בראש הוא 'קדימה', ואז כששאלו אותי אמרתי ליכוד", טען גבאי, "אני זכרתי אז שהוא ליכוד אבל זה הכול, זה כל הבלבול, שום דבר מעבר לזה". הוא הבהיר: "אני הצבעתי לאריאל שרון". ראש הממשלה לשעבר שרון התמודד בבחירות רק בראשות הליכוד, ומעולם לא בראשות קדימה.

עוד בוואלה! NEWS:
"ככה תהיה ראש הממשלה?": העימות הסוער על ראשות העבודה
העימות בעבודה: הזדמנות להוכיח שהקרב הוא על ערכים ולא על אגו
לקראת העימות במפלגת העבודה: הטיפים של היועצים הבכירים

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. מערכת וואלה!
"זה בסדר שבא מישהו ממחנה אחר". המועמדים באולפן וואלה! NEWS, היום/מערכת וואלה!
המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"לא הובך". גבאי/ראובן קסטרו

גבאי הוסיף כי הוא "לא" הובך. לדבריו, "אני רואה מי לא מצליח להתמודד בסקרים, ומי שלא מצליח להתמודד עובר להתקפה. מי שמתקיף הוא חלש. נקודה. זה הכול". גבאי עוד טען כי "מאחר שאני חזק, אני לא מתקיף אף אחד ולא תוקף אף אחד, אני חי בעולם משלי וזהו".

אראל מרגלית, מצדו, הסביר כי "רציתי לדעת, כי שמעתי דעות סותרות". הוא טען כי לא התכוון להתקיל, אלא פשוט "לשאול". לדבריו, "אני פשוט שמעתי את ההקלטה, וראיתי שהוא אומר שהוא לא הצביע, ופעם הוא אומר שהוא כן הצביע, אז רציתי לדעת".

"אני חושב שמישהו שבא ממחנה אחר זה בסדר גמור, אבל כדי שנדע שזה אמיתי ולא משחק, אתה צריך שהוא יגיד 'אוקיי, הצבעתי למישהו אחר, הצבעתי לליכוד ועכשיו אני בא לעבודה'", הבהיר מרגלית. "להגיד שלא הצבעתי ופעם כן הצבעתי, אני חושב שזה לזגזג", הוסיף, "בעיקר אם באת ממקום אחר, אני חושב שזה חשוב שתגיד את האמת".

עוד באותו נושא

גבאי התעקש: " לא הצבעתי ליכוד"; מרגלית שלף תיעוד

לכתבה המלאה

זמן קצר לאחר העימות, פרסם גבאי הודעה בדף הפייסבוק שלו, שבו כתב כי "הייתה לי תקלה לא נעימה, ונדבר עליה גלויות כמו תמיד". לדבריו, "כשנשאלתי בעימות אם הצבעתי ליכוד, שוב אריק שרון התחבר לי עם 'קדימה' ולכן אמרתי 'לא', וזו טעות".

"להיות מצביע מפלגות שמאל במשפחה ובסביבה של מצביעי ליכוד זה לא פשוט, ואני מתמודד עם זה למעלה מ-30 שנים", הוסיף גבאי, "כל חיי הענייניות מדריכה אותי ואני מצביע בהתאם למנהיגים והאידיאולוגיה שאני רואה מול עיניי כשבמרבית מערכות הבחירות שמתי 'אמת' בקלפי".

הוא פרסם את הסרטון שהוצג בעימות, וכתב: "בסרטון המצורף אפשר לראות שהתבלבלתי ואמרתי שהצבעתי לאריאל שרון ב'קדימה', כשבעצם הצבעתי לו כשהיה בראש הליכוד". לדבריו, "גדלתי על ספרי יחידה 101 וראיתי בשרון את האיש הנכון בנקודת הזמן".

הוא סיכם, בעקיצה למרגלית: "הזדמנות להודות למר קלוגהפט יועצם של נפתלי בנט ומרגלית על התזכורת". זאת, בהתייחסות למשה קלוגהפט, יועצו של יריבו בפריימריז.

התיעוד שהציג מרגלית:

"למה אמרת בתכנית של דנה ויס ב-29 ביוני 2015 שהצבעת ליכוד?", תהה מרגלית במהלך העימות, ואילו גבאי השיב כי לא אמר זאת. "בוא תגיד את האמת בלי לשקר", ביקש מרגלית מגבאי. "לא הצבעתי, בחיי", הדגיש. "שם, אצל דנה (ויס) אמרת, ויש לי הוכחה", אמר מרגלית, והציג בטלפון הנייד שלו קטע וידאו שבו נראה גבאי בתכניתה של עיתונאית חדשות 2 כי הוא מודה שהצביע בעבר לליכוד.

"אני הצבעתי ליכוד? לא זוכר את זה", הגיב גבאי במבוכה. "אמרת שהצבעת ושיקרת שלא ועכשיו אתה רוצה להיות מנהיג מנהגת העבודה", הצהיר מרגלית, שמח מתגליתו. "ריבונו של עולם, שמח שאתה רוצה להצטרך", הוסיף. בשלב זה חזר גבאי על טענתו: "לא הצבעתי ליכוד".

מרגלית הרבה לתקוף את גבאי בעימות ובשלב מסוים גם השחיל מכות מתחת לחגורה. חבר הכנסת, שסיסמתו בבחירות לראשות המפלגה היא "השמאלנים חוזרים", גינה את הניסיונות של גבאי למתג את מפלגת העבודה כמפלגת מרכז. "אתה בעצמך אמרת רגע לפני הפריימריז שאתה איש מרכז", אמר גבאי למרגלית. "זה היה ריאיון באנגלית, כנראה שתרגמו לך אותו לא נכון", השיב מרגלית. "אנגלית אני יודע יותר טוב ממך", התגונן גבאי.

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
גבאי, היום/ראובן קסטרו
המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
העימות באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully