וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד ראש עיריית לונדון: "7 נהרגו - והוא אומר לא להילחץ!"

נשיא ארצות הברית לעג בטוויטר לדבריו של ראש העירייה סאדיק חאן, שקרא לאזרחים לאחר הפיגוע בעיר כי "אין סיבה להילחץ" מהנוכחות המשטרתית המוגברת. זמן קצר לאחר הפיגוע צייץ טראמפ: "בתי המשפט חייבים לתת לנו את איסור הכניסה" למוסלמים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעג היום (ראשון) לדבריו של ראש עיריית לונדון סאדיק חאן בעקות מתקפת הטרור שאירעה הלילה בבירה הבריטית, וטען בהודעה שפרסם בטוויטר: "לפחות שבעה נהרגו ו-48 נפצעו במתקפת טרור, וראש ממשלת לונדון אומר ש'אין סיבה להילחץ'!". זאת, לאחר שחאן אמר בריאיון לרשת BBC הבוקר כי "אין סיבה להילחץ" מהנוכחות המשטרתית המוגברת ברחובות.

חאן טען כי "לונדון היא העיר הבינלאומית הבטוחה ביותר בעולם", והוסיף, לקראת הבחירות הכלליות בבריטניה: "לכו להצביע ביום חמישי – תראו שאתם לא מפחדים". בהודעה רשמית, גינה חאן את המתקפה, שאותה כינה "מתוכננת ופחדנית", וקרא לתושבים ולמבקרים "להישאר רגועים, אך ערניים".

עוד בוואלה! NEWS:
תרזה מיי על הפיגוע: "זמן לומר 'עד כאן', דברים צריכים להשתנות"
מתקפה בלונדון: המחבלים דרסו הולכי רגל בגשר, דקרו סועדים - וחוסלו
מחבל שנורה עם אפוד דמה: תיעוד מזירת המתקפה בלונדון

ראש עיריית לונדון סאדיק חאן באירוע זיכרון לנפגעי הפיגוע בווסטמינסטר, מרץ 2017. AP
"לכו להצביע ביום חמישי – תראו שאתם לא מפחדים". חאן לאחר הפיגוע במרץ/AP
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מצהיר כי ארה"ב תפרוש מהסכמי פריז, וושינגטון, 1 במאי 2017. רויטרס
"אם לא נהיה חכמים, זה רק יחריף". טראמפ/רויטרס

הציטוט מדבריו של חאן שאליו התייחס טראמפ הופץ ברשתות החברתיות וזכה לביקורת נרחבת, בטענה כי ראש העירייה מזלזל בחומרת האירועים. הוא אמר דברים דומים לאחר הפיגוע בווסטמינסטר בחודש מרץ, וגם אז ביקש להרגיע את התושבים נוכח תגבור הכוחות החמושים ברחובות, וזכה לביקורת דומה – גם אם לא מצדו של נשיא ארצות הברית.

בתגובה לציוץ של טראמפ, נמסר מטעמו של חאן כי "ראש העיר עסוק בעבודה עם המשטרה, עם שירותי החירום ועם הממשלה כדי להגיב למתקפת הטרור הזוועתית והפחדנית הזאת, וכדי לספק מנהיגות וביטחון לתושבי לונדון ולמבקרים בעירנו. יש לו דברים חשובים יותר מלהגיב לציוצים של דונלד טראמפ, שבכוונה הוציא מהקשר את הערותיו, כשהפציר בתושבי לונדון לא להיבהל כשהם רואים יותר שוטרים ברחובות - בהם שוטרים חמושים".

טראמפ ניצל את האירועים האחרונים בלונדון לסדרת ציוצים, שההתבטאות על ראש העירייה הייתה רק אחד מהם. "אנחנו חייבים להפסיק להיות 'פוליטיקלי קורקט' ולהיכנס בכל הכוח לעסק לביטחון אזרחינו", כתב, "אם לא נהיה חכמים, זה רק יחריף". בהודעה נוספת, בנוגע לדיון הער בארצות הברית בנוגע למדיניות הנשק, הנשיא כתב: "שמתם לב שאנחנו לא מדברים עכשיו על רובים? זה בגלל שהם השתמשו בסכינים ובמשאית!".

הציוץ של טראמפ:

טראמפ: "שמתם לב שלא מדברים על רובים?"

ההודעה שפרסם היום סאדיק חאן:

מוקדם יותר, זמן קצר לאחר המתקפה, מיהר טראמפ לכתוב כי "אנחנו חייבים להיות חכמים, נחושים וקשוחים". הוא הבהיר, בהתייחסות להגבלות על כניסת אזרחי מדינות בעלות רוב מוסלמי לארצות הברית, שבית המשפט האמריקני השהה: "אנחנו צריכים שבתי המשפט יחזירו לנו את זכויותינו. אנחנו צריכים את איסור הכניסה כרמה נוספת של ביטחון".

כמה דקות לאחר מכן, פרסם הנשיא טראמפ הודעה נוספת, בעלת טון ממלכתי יותר – וביקורתי הרבה פחות. "כל מה שארצות הברית יכולה לעשות כדי לסייע ללונדון ולבריטניה, אנחנו נהיה שם", כתב. "אנחנו איתכם", הוסיף טראמפ באותיות גדולות, "האל יברך!".

שוטרים בלונדון לאחר הפיגוע שארע בלילה 4 ביוני 2017. רויטרס
כווחת בזירת המתקפה בלונדון, היום/רויטרס
שוטרים בלונדון לאחר הפיגוע שארע בלילה 4 ביוני 2017. רויטרס
כווחת בזירת המתקפה בלונדון, היום/רויטרס
אזרחים ושוטרים בזירת הפיגוע בגשר לונדון לונדון הלילה 4 ביוני 2017. GettyImages
זירת המתקפה בלונדון, הלילה/GettyImages
אזרחים ושוטרים בזירת הפיגוע בגשר לונדון לונדון הלילה 4 ביוני 2017. GettyImages
זירת המתקפה בלונדון, הלילה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully