וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בשדרות נגד מוזיקה חסידית ברחובות העיר: "גרוע מהמואזין"

4.6.2017 / 12:00

בעיר הדרומית התלוננו תושבים על כך שמדי שבוע, לפני כניסת השבת, מושמעת מוזיקה רועמת מכלי רכב שמפריעים את מנוחתם: "זו כפייה דתית". העירייה מגבה את טענות התושבים: "נעניש את מפרי הסדר"

בניין עיריית שדרות. בני בן סימון
נאבקת במפגע הרעש. עיריית שדרות/בני בן סימון

תושבים בשדרות מתלוננים כי בחודשים האחרונים, מדי יום שישי לפני כניסת השבת, חולפים בשכונות כלי רכב ומהם מושמעת מוזיקה חסידית שפוגעת במנוחתם. "יש רכבים שעוברים בכל העיר, כשעה לפני שבת, ומשמיעים מוזיקה. משהו בסגנון המואזין, רק יותר גרוע", אומרת אחת מתושבות העיר. לדבריה, "אי אפשר להתחמק מזה. זה מתנגן ממש עד כניסת השבת, ואין בית בשדרות שלא שומע את זה בווליום חזק, מדי שישי. זו הפכה לטרדה הכי משמעותית בחיי".

מנגד, חלק מהתושבים סבורים כי לא מדובר בהפרעה לציבור. "כמו בכל מקום מתוקן, יש כרוז שמודיע על זמני כניסת השבת לצד מוזיקה שמתאימה לרוח השבת. אנחנו לא רואים בזה בעיה", אמר תושב העיר. "העובדה היא שבריכת השחייה פתוחה ביום שבת, כך שאין כפייה דתית בשדרות", הוסיף.

לדברי חבר מועצת העיר, אבי אדף, "מספר תושבים פנו אליי בנושא וביקשו להפסיק, תושבים שבחלקם מסורתיים ומכבדים את הציבור הדתי, אך הסבירו שהדבר מפריע להם במנוחתם לפני כניסת השבת. מדובר ברצף מקרים שגרמו לציבור החילוני בעיר תחושת כפייה דתית. אנחנו בעד דו קיום ושכנות טובה, וצריכים כאן אהבת חינם ולא שנאת חינם".

מעיריית שדרות נמסר בתגובה: "מדובר על יוזמה של מספר אנשים מצומצם בשבועות האחרונים להשמיע מוזיקה לפני כניסת השבת. יחידת השיטור העירוני העבירה מכתבי התראה לאותם אנשים בשל ההפרעה לדיירים והיוזמה הצטמצמה לאדם אחד. אם מקרה זה יחזור על עצמו, המפריע ייקנס. המוזיקה שאותם אנשים השמיעו הנה מפגע ולכן הם התבקשו להפסיק להשמיעה. לסיום, העירייה והעומד בראשה מחויבים לשמירה על החוק והעירייה תפעל בנחישות בשיתוף משטרת ישראל נגד מפרי החוק מתוך אחריות לביטחונם ובטיחותם של תושבי שדרות".

עוד בוואלה! NEWS:
מתקפה בלונדון: המחבלים דרסו הולכי רגל בגשר, דקרו סועדים - וחוסלו
היום, בשידור חי: המועמדים לראשות העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS
מחבל שנורה עם אפוד דמה: תיעוד מזירת המתקפה בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully