וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 40 שנה: בית חולים ציבורי חדש ייפתח באשדוד

בית החולים אסותא שזכה ב-2011 במכרז הממשלתי, ייפתח היום ויפעיל באשדוד בית חולים ציבורי שיעניק שירותים רפואיים לתושבי העיר ודרום הארץ. האזור סבל עד כה ממחסור משמעותי במרכזי טיפול רפואיים. שר הבריאות ליצמן: בית החולים ייתן שירותים למבוטחי ארבעה הקופות

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

לאחר 40 שנה: היום (ראשון) יפתח בית חולים אסותא אשדוד, בית חולים ציבורי שצפוי לשרת את תושבי אשדוד, השפלה ודרום הארץ, ולהוסיף שירותי בריאות משמעותיים לתושבי הדרום, הסובלים ממחסור אקוטי במרכזי טיפול רפואיים.
15 שנה לאחר שנחקק בכנסת חוק מיוחד להקמת בית חולים ציבורי חדש באשדוד, הבוקר נפתח "אסותא אשדוד" והוא צפוי להיכנס בהדרגה למתכונת פעילות מלאה בארבעת החודשים הקרובים, כאשר בשלב הראשוני יפעלו רק מרפאות החוץ. לאחר מכן יפתחו מחלקות בית החולים, ולאחר מכן יפתח חדר המיון בבית החולים.

תהליך פתיחת בית החולים יתבצע עד נובמבר הקרוב. "אסותא" אמנם ידועה כרשת של בתי חולים פרטיים, הנמצאת בבעלות מכבי שירותי בריאות, אולם בשנת 2011 כאשר נחתם מכרז ממשלתי להפעלת בית החולים זכתה אסותא, והיא תהיה אסותא הראשונה בארץ שהינה ציבורית לחלוטין. מודל הפעילות של בית החולים מזכיר מודל פעילות בתי חולים פרטיים השגורים בחו"ל- מטופלים יטופלו במרפאות בקהילה וימשיכו לקבל טיפול מאותם הרופאים גם בבית החולים או לחילופים יתעדכנו מרופאי בית החולים מאחר ומערכת הנתונים תהיה משותפת, וכך ישמרו על רצף טיפולי ויחסכו עבודת ניירת.

עוד בוואלה! NEWS:
מתקפה בלונדון: המחבלים דרסו הולכי רגל בגשר, דקרו סועדים - וחוסלו
ביטול ועדות רפואיות לאחוזי נכות: הביטוח הלאומי נגד רפורמת כץ
שר הפנים דרעי ורעייתו ייחקרו מחר בפעם השנייה בלהב 433

התקשורת הישירה בין אסותא למכבי, והפרסומים על פתיחת בית החולים הציבורי הובילה לנהירה של תושבי העיר, המונה כ-350 אלף תושבים, להחליף קופת חולים ולעבור לקופת החולים מכבי. יחד עם זאת, על פי ההבטחות האחרונות עולה כי לא רק מבוטחי מכבי יהנו מבית החולים החדש והמתקדם בעיר. שר הבריאות יעקב ליצמן התחייב בביקורו במקום לפני כחודשיים כי בית החולים יתן שירות למבוטחי ארבעה הקופות ללא יוצא מן הכלל. כמו כן, במסגרת המכרז בו זכתה אסותא, ניתנה לה הרשות להפעיל שר"פ (שירותי רפואה פרטית בתשלום) בהיקף של 25% מפעילותה, אולם זו ויתרה על השר"פ בבית החולים, לאחר שהמדינה התחייבה להעביר לקופת בית החולים החדש כ- 370 מיליון שקל בפריסה לחמש שנים. כסף זה מיועד לרכישת "מוחות" וטכנולוגיות חדשות.

בית החולים יעסיק כ-1200 אנשי צוות רפואי, ויכלול בשלב הראשון 300 מיטות, אשר מספרן צפוי לגדול לכ- 1000 מיטות, וכל מבניו יתפרשו על פניי 70 דונם בעיר, אשר ניהלה מאבק מתוקשר וארוך להקמתו בשטחה. זהו בית החולים הראשון שנפתח בישראל מאז 1980, אז חברו מספר בתי חולים קטנים בחולון למרכז רפואי אחד, הידוע כיום כבית החולים "וולפסון".

ד"ר שרון אבנת תמיר, מנהלת מחלקת א.א.ג באסותא אשדוד, שגויסה מהמחלקה המקבילה בבית החולים וולפסון שבחולון מספרת לוואלה! NEWS, כיצד מקימים מחלקה מאפס ומביאים מטופלים חדשים "רוב המטופלים שלי ששומעים שאני עוברת מפה, עוברים איתי. אומרים לי "הצלת אותנו פעם אחת אז נמשיך אתך". הם מוכנים לנסוע עוד חצי שעה בשביל רופאה שהם סומכים עליה. רבים מהם עוברים טיפולים ממושכים, חלקם אני ניתחתי וזה מעקב של שנים אז הם משיכים איתי".

בית החולים כאמור שייך לרשת אסותא, שהינה רשת פרטית בבעלות מכבי שירותי בריאות. הדבר יקל בראש ובראשונה על מבוטחי מכבי שיגיעו לבית החולים עם הפנייה בלבד, כפי שפונים כיום לראות רופא מקצועי במרפאות בקהילה. "אין ספק שהעבודה מול מטופלי מכבי זה התהליך הפשוט ביותר כי זה מצריך הפנייה בלבד ואני צופה לראות יותר מטופלים ממכבי. אבל גם מאוחדת חתמה על הסכמים מול בית החולים ומבוטחים שלה יגיעו אלינו לאחר הוצאת התחייבות (טופס 17). אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה על מבוטחי 'כללית', זה לא ברור כי הם עדיין לא חתמו עם בית החולים על ההסכם הכספי", מסבירה אבנת תמיר "בהתחלה נפתח רק פעמיים בשבוע ולאט לאט נפתח את כל המרפאות כולל מרפאת ילדים, מרפאת בליעה ומרפאת קול וינתנו כל השירותים למטופלים. עבורי להקים מחלקה זו הרגשה של שליחות וכבוד עצום. אני בהתרגשות עצומה ואני מאד מודה להרבה מאד אנשים לאנשים רבים שעזרו לי לקבל את התפקיד".

הקמת בית חולים חדש וכן מחלקה חדשה טומנת בחובה אתגרים רבים. ד"ר אבנת תמיר מונה את האתגרים שעומדים לנגד עיניה ערב פתיחת בית החולים החדש "נתינת טיפול שמרוכז סביב המטופל עצמו, זה שינוי תפיסתי עצום. זו למעשה רפואה פרטית במתווה ציבורי. הרופאים יראו במרפאה את המטופל לאורך שנים ויווצר קשר אישי וקשר אמון בין מטופל לרופא המטפל. עד היום המטופל עבר שרשרת של רופאים שטיפלו בו בלי תקשורת ביניהם, אחד מאבחן, השני מנתח והשלישי עורך ביקורת ועוד. וזה המון ידיים. אתגר נוסף הוא האתגר האקדמי- זו תהיה מחלקה אקדמית לכל דבר, מאחר ובית החולים כולו מסונף לאוניברסיטת בן גוריון בנגב ועכשיו חובת ההוכחה עלינו. לנפק מחקרים משמעותיים, פורצי דרך, להיות מעודכנים כל העת בחידושים וליצור כנסים ארציים. המון עבודה" היא מוסיפה בחיוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully