וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מלונדון: נשכבים על הרצפה ומתחבאים – לקול צעקות השוטרים

המבלים בשוק האוכל "בורו מרקט" הסמוך לגשר לונדון בבירת בריטניה תועדו מתחבאים מתחת לשולחנות, בזירת פיגוע הדקירה. "שמענו רעש – ואנשים צורחים", סיפר אחד מהם

צלמים זמניים מורשים

מתחבאים מתחת לשולחנות בשוק האוכל "בורו מרקט", לקול צעקותיהם של השוטרים שמנסים לטפל בזירה - כך נראה הלילה (ראשון) תיעוד מתוך השוק, רגעים אחרי הדקירה שאירעה במקום, במתקפת הטרור בעיר לונדון. לפחות שני אנשים נפגעו בתקיפה בשוק, והמשטרה הגיבה בירי במקום. עדי ראייה סיפרו כי אנשים זרקו שולחנות וכיסאות לעבר התוקפים בניסיון להגן על עצמם. שישה בני אדם נהרגו במתקפות הלילה בעיר ושלושה מחבלים חוסלו.

זמן קצר לפני התקיפה במתחם דהר רכב מסחרי לעבר הולכי רגל בגשר לונדון. לפחות אדם אחד נהרג, וחמישה נוספים נפגעו. עדי ראייה שהיו במקום שחזרו ואמרו כי "הלכנו על הגשר, כשהרכב המסחרי סטה למקום שבו הלכו אנשים. ראינו כמה מהם מושלכים הצידה. הם אפילו לא ראו אותו מתקרב". אחד מעדי הראייה שיבח את מהירות המשטרה שהגיעה למקום. לפי דיווחים, אחרי הדריסה יצאו אדם אחד או יותר מהרכב המסחרי ודקרו עוברי אורח.

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה: 22 הרוגים ו-59 פצועים בפיגוע התאבדות מחוץ להופעה במנצ'סטר
מתקפת טרור בלונדון: הרוג בדריסה בגשר, דקירה בשוק אוכל
כרוניקה של מאבקים: העבודה מחפשת מנהיג לאור עימותי העבר

זירת אירוע דריסה בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017. רויטרס
זירת האירוע בלונדון/רויטרס

עד ראייה אחר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "שמענו רעש – ואנשים צורחים". לפי אותו עד, "הרכב הגיע קרוב אלינו, ופספס אותי ואת חבריי". הוא סיפר כי ראה אישה שנפגעה מהרכב. לפי הדיווחים, המשטרה מחפשת אחר שלושה חשודים, ומתייחסת לאירוע כאל טרור, וחיילים מיחידות קומנדו נשלחו לגשר לונדון.

כתבת BBC הולי ג'ונס, שהייתה בגשר בזמן האירוע, אמרה כי נראה שהנהג נסע במהירות של כ-80 קמ"ש. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראו בזירה אנשים עם פצעי דקירה. הגשר נסגר לתנועה בשני הכיוונים ותנועת האוטובוסים הוסטה. האירועים התרחשו חמישה ימים בלבד לפני הבחירות בבריטניה.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה כי בעקבות האירועים יבוטל אירוע בחירות שתוכנן מחר בצפון במדינה, ובבוקר ייערך דיון חירום בלונדון. מיי הוסיפה כי ההתייחסות לאירוע היא כאל אירוע טרור. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בטוויטר למתקפה, וכתב כי "כל שארצות הברית יכולה לעשות כדי לעזור ללונדון ובריטניה, אנחנו כאן – אנחנו איתכם. שאלוהים יברך".

(עדכון ראשון: 03:17)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת אירוע דריסה בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017. רויטרס
לונדון, הלילה/רויטרס
זירת אירוע דריסה בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017. רויטרס
לונדון, הלילה/רויטרס
זירת אירוע דריסה בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017. רויטרס
לונדון, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully