וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירושלים השלמה משוחררת": פקודת היום של הרמטכ"ל רבין ב-1967

3.6.2017 / 23:25

רב-אלוף יצחק רבין קרא בכותל המערבי עם סיום הלחימה: "נסתיימה מלחמת בני אור באלה אשר ניסו להוריד עלינו את החשיכה". 50 שנים אחרי, הרמטכ"ל איזנקוט כתב: "נוסיף לצעוד מתוך תחושת שליחות לעם ולארץ"

ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

"עתה, עם הפסקת האש, נסתיימה מלחמת בני אור באלה אשר ניסו להוריד עלינו את החשיכה" – כך כתב הרמטכ"ל רב-אלוף יצחק רבין בפקודת יום שניתנה ליד הכותל המערבי, עם סיומה של מלחמת ששת הימים בשנת 1967. לרגל ציון 50 שנים למלחמה, דובר צה"ל פרסם היום (שבת) את פקודתו של רבין, ואת פקודת היום של הרמטכ"ל הנוכחי רא"ל גדי איזנקוט.

רבין קרא בדבריו: "צבא ההגנה לישראל, ביבשה באוויר ובים, מחץ צבאות ארבע מדינות ערב. ירושלים השלמה משוחררת, הגדה המערבית בידינו. כל חצי האי סיני בידינו, וסולק האיום הסורי על יישובי הצפון". לדבריו, "המלחמה לא הייתה קלה. כולה נעשתה בידי צה"ל וצה"ל בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
הגורל המר שהפך את "מוכתר הגליל" לרב הראשון של הכותל המערבי
יומנו של משחרר הכותל: "אם אנחנו לא כובשים אותו - אני אשם"
ריבלין ברחבת הכותל המערבי: "על ירושלים צריך להתעקש"

פקודת היציאה למלחמת ששת הימים של יצחק רבין. דובר צה"ל
"המאבק טרם נסתיים". פקודת היום של רבין/דובר צה"ל

"הקרבות נתפשטו לשטחים גדולים ונרחבים", הוסיף רבין. "צה"ל על כל חילותיו, הסדיר והמילואים, יישובי הספר ואוכלוסיית העורף נשאו במאמץ גדול זה". עוד ציין רבין: "רבים מטובי המפקדים והחיילים נפלו בקרב. נישא זכרם ביגון ובגאון. צה"ל עמד בכל המשימות שהוטלו עליו בכוח המאמץ העילאי של מפקדיו וחייליו – ותנופת פעולתו".

רבין כתב בסיום דבריו כי "המאבק טרם נסתיים". הוא מסר עוד כי "יכול אני לומר כאן ליד הכותל המערבי, בביטחון, כי כשם שיצאנו להילחם על הישגים אלה, נדע לשמור ולנצור אותם בעתיד".

עוד באותו נושא

הקרבות שרצו שנשכח

לכתבה המלאה
הצנחנים שרים את ההמנון ליד הכותל הערבי בהר הבית מפקד פיקוד המרכז אלוף עזי נרקיס בכובע מצחייה, שלישי משמאל בשירת התקווה ליד הכותל המערבי. צלמי במחנה, ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
"לחמו בנחישות אדירה". כוחות הצנחנים בכותל/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה, צלמי במחנה

בפקודה שפרסם לציון יובל למלחמה כתב איזנקוט כי "לפני חמישה עשורים נקרא צה"ל למנוע את פלישת צבאות ערב, שנערכו בגבולות המדינה ואיימו לפלוש לשטחה. עם הישמע הפקודה, התייצבו לוחמי צבא ההגנה לישראל בכל החזיתות, שילבו כוחות ביבשה, באוויר ובים, ולחמו בנחישות אדירה כדי להגן על המדינה". לדבריו, "בשישה ימים בלבד הצליחו כוחותינו לאחד את ירושלים, להשיב את השקט לגבולות ולחרות על דפי ההיסטוריה את אחד הניצחונות המפוארים בתולדות מדינת ישראל".

"מפקדים וחיילים, אתם תקבעו את תוצאות המלחמה הבאה", הוסיף איזנקוט. "מצופה מכם לשמור בכל עת על כשירות ועל מוכנות למשימה. זכרו כי אזרחי המדינה ותושביה סומכים עליכם – על צבא ההגנה לישראל". הוא סיכם: "היום כמו אז, נוסיף לצעוד מתוך תחושת שליחות לעם ולארץ ולאור אותם הערכים שליוו את לוחמי צה"ל לדורותיהם. נעמוד יחד – מאוחדים, איתנים ונכונים לכל אתגר – ונפעל למימוש ייעודו של צה"ל: להגן על המדינה, להבטיח את קיומה, ואם נידרש לכך – לנצח במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully