וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל תקלה בבסיס גלילות: אזעקות נשמעו בתל אביב וברמת השרון

3.6.2017 / 22:13

לאחר שהגיעו דיווחים על שמיעת האזעקות, מסרו מדובר צה"ל כי נסיבות התקרית יתוחקרו. בשעות הצהריים הופעלה התרעת "צבע אדום" במועצה האזורית חוף אשקלון שהתבררה כהתרעת שווא גם היא

אילוסטרציה. ShutterStock
מקור האזעקות - תקלה טכנית. אילוסטרציה/ShutterStock

תושבים באזור צפון תל אביב וברמת השרון דיווחו הערב (שבת) על אזעקות שנשמעו בקרבת בתיהם. האזעקות הופעלו, ככל הנראה, בשל תקלות צופרים בבסיסי צה"ל באזור גלילות. מדובר צה"ל נמסר כי הצופרים במחנה גלילות שמצפון לתל אביב הופעלו כתוצאה מתקלה טכנית וכי נסיבות התקרית יתוחקרו.

בשעות הצהריים נשמעה התרעת "צבע אדום" בתחומי יישובי המועצה האזורית חוף אשקלון בעוטף עזה. זמן קצר לאחר מכן פרסם דובר צה"ל הודעה כי מדובר בהתרעת שווא.

בחודש ינואר השנה הודיע פיקוד העורף על תכנית להרחבת אזורי ההתרעה ברחבי המדינה, במענה לדוח מבקר המדינה שמתח ביקורת על תחום הגילוי והצפת התרעות. כיום ישנם 255 אזורי התרעה שעל פי התכנית החדשה יחולקו מחדש ל-2,550 אזורים ממוקדים יותר.

העבודה על התכנית צפויה להתחיל במחצית השנייה של 2017. בנוסף לכך רכשו בפיקוד העורף צופרים ניידים שייכנסו לשימוש במהלך השנה וכן אמצעי התרעה מפני רחפנים. התכנית אף כוללת הצבת אמצעי התרעה בשטחי כינוס של כוחות צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
העימות בעבודה: הזדמנות להוכיח שהקרב הוא על ערכים ולא על אגו
עיראק: עשרות אזרחים נטבחו כשניסו להימלט מהלחימה במוסול
מאות הפגינו נגד היועמ"ש בפ"ת: "לא ניתן למשטרה לזרוע פחד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully