וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד היועמ"ש בפ"ת: "לא ניתן למשטרה לזרוע פחד"

3.6.2017 / 21:30

במחאה על היחס למפגינים ועל ההתמהמהות בחקירת רה"מ, התאספו פעם נוספת כ-700 מוחים הקוראים למנדלבליט לקבל החלטה בנוגע לחקירות. ח"כ זנדברג: "האלימות תמיד מופעלת נגד מיעוטים המבקרים את השלטון"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

כ-700 מפגינים התאספו הערב (שבת) בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, במחאה על צמצום זכות המחאה ומעצר מפגינים במקום בשבועות האחרונים. המוחים קוראים למנדלבליט לקבל בהקדם החלטה בנושא הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים עוטים מסיכה בדמותו של מנדלבליט, כשידו סותמת את פיו.

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) הנמצאת בהפגנה, אמרה כי "ניסיונותיו של נתניהו לייצר דה-לגיטימציה ולצייר את ההפגנות כפוטש מצביעים על הפחד שלו מהתעוררות אזרחית. חופש המחאה היא זכות יסוד של כלל האזרחים במדינה דמוקרטית ולא ניתן לאף אחד לצמצם אותה. אנחנו כאן עם המפגינים שמבקשים צדק. לא ניתן למשטרה לזרוע פחד באלימות ומעצרים".

ח"כ תמר זנדברג, חברת מפלגתה של רוזין, טענה: "ההפגנות שהתחילו נגד השחיתות השלטונית נהפכו להפגנות על עצם הזכות להפגין. האלימות המשטרתית שנראתה כאן מצטרפת לאלימות נגד חרדים אתמול, לאלימות בהפגנות אחרות בשטחים ובכל מקום". לדבריה, "היא תמיד מופעלת נגד מיעוטים או כאלה שמתאגדים ומבקרים את השלטון ודווקא לכן הן כל כך חשובות וזוהי לא רק זכות אלא חובה להגן על הזכות המקודשת הזאת - חופש המחאה".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) השתתף אף הוא בהפגנה ואמר כי הוא "מצדיע למפגינים שנאבקים למען שלטון החוק והדמוקרטיה וניתן להם את כל הגיבוי שאפשר". לדבריו, "אחרי המראות הקשים שראינו בשבוע שעבר, כולל ניסיונות ההשתקה של המחאה והאלימות כלפי המפגינים - אין שום אפשרות להיות אדישים".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש מנדלבליט על ההפגנות מול ביתו: "חופש הביטוי יישמר"
עשרות מפגינים ליד בית היועמ"ש: "ניסיונות ההפחדה לא חוקיים"

מפגינה עם מסיכה של אביחי מנדלבליט בהפגנה נגדו הערב 3 ביוני 2017. אור רביד
"הפגנה על עצם הזכות להפגין". מפגינה עוטה מסכה בדמות מנדלבליט/אור רביד

בשבוע שעבר נאספו כ-200 מפגינים במקום, ולדברי נוכחים במקום, חברי כנסת שלקחו חלק בהפגנה ביקשו מהשוטרים שלא ימנעו מהמפגינים את זכותם למחות. 20 מפגינים עוכבו לחקירת משטרה.

לפני כשבועיים נעצרו במקום תשעה מפגינים שטענו כי המשטרה השתמשה נגדם באלימות קשה. בין היתר פונה אחד ממובילי המחאה, מני נפתלי, אל בית החולים, עם חשש לשבר בידו וכן פונו משתתפים נוספים כשהם סובלים מחבלות שונות. ברקע נוכחותם של חברי כנסת בהפגנות, קבע היועץ המשפטי לכנסת איל ינון לאחריה כי אלו לא יוכלו להשתתף בהפגנות שמוגדרות כבלתי חוקיות.

ביום חמישי האחרון התייחס מנדלבליט להפגנות והדגיש כי "הזכות למחות ולהפגין היא אחת מאבני היסוד של חופש הביטוי, ובתור שכזו היא זוכה למעמד בכורה בחברה הדמוקרטית במדינת ישראל. לדברי היועמ"ש, "כל עוד אני מכהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, חופש הביטוי והזכות למחות ולהפגין יישמרו מכל משמר. כך היה וכך יהיה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מימוש הזכות להפגין תעשה בהתאם לדין". ההפגנה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייחסו לדרישת המפגינים לקבלת החלטה לגבי נתניהו טען היועמ"ש כי "חופש הביטוי מיועד להגן בעיקר על הקולות הביקורתיים לשלטון, ובכלל זאת, גם ביקורת המופנית כלפי היועץ המשפטי לממשלה. מובן כי מימוש הזכות להפגין נדרש להיעשות בהתאם לדין, לפסיקת בית המשפט העליון ולהוראות המשטרה בנושא. הדברים נכונים ביחס לכל הפגנה ומחאה, ואינם מכוונים אך כלפי המחאה המתקיימת בקשר לחקירות המתנהלות בעניינו של ראש הממשלה".

(עדכון ראשון 20:14)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים בפתח תקווה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully