וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין על מתקפות הסייבר בארה"ב: "ההאקרים יכלו להגיע מכל מקום"

בריאיון לרשת NBC שישודר מחר במלואו דחה פוטין את ההאשמות שלפיהן הקרמלין התערב בבחירות לנשיאות. בשבוע שעבר אמר: "זה מזכיר לי אנטישמיות". בחלק מהריאיון שטרם שודר אמר פוטין כי אפשרות נוספת היא שה-CIA אחראי לפריצה

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בריאיון לרשת NBC כי ההאקרים שלכאורה התערבו בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה "היו יכולים לבוא מכל מקום ולגרום לכך שהאשמה תופנה לעבר רוסיה".

בריאיון, שישודר במלואו מחר (ראשון) אמר פוטין: "האקרים יכולים להיות בכל מקום. הם יכולים להיות ברוסיה, באסיה, אפילו באמריקה ובדרום אמריקה". פוטין פנה למראיינת מייגן קלי ואמר לה: "הם אפילו יכולים להיות האקרים אמריקנים שבמקצועיות הסיטו את האשמה לרוסיה. את יכולה לדמיין דבר כזה? בעיצומו של קרב פוליטי?".

בחודש דצמבר קבעו סוכנויות המודיעין האמריקניות כי הקרמלין התערב בבחירות לנשיאות לטובתו של דונלד טראמפ, שמכחיש זאת נחרצות וטוען כי מדובר בקנוניה של התקשורת והדמוקרטים. "בתחשיב מסויים, זה היה להם נוח לשחרר את המידע הזה, אז הם שחררו אותו וציטטו את רוסיה", הוסיף פוטין. בחלק של הריאיון שטרם שודר אמר הנשיא כי ייתכן שסוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) עומדת מאחורי הפריצה ואף הזכיר את תיאוריית הקונספירציה שלפיה רוסיה אחראית להתנקשות בנשיא ארצות הברית לשעבר ג'ון פ. קנדי.

עוד בנושא:
הבית הלבן: "טראמפ שוקל למנוע את עדות קומי בקונגרס"
דיווח: נבדק מידע על פגישה נוספת בין שר המשפטים לשגריר רוסיה
דיווח: קומי יודה שטראמפ לחץ עליו להפסיק את חקירת היועץ הבכיר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידה הכלכלית בסנט פטרסבורג, 2 ביוני 2017. רויטרס
"אולי ההאקרים היו אמריקנים". פוטין/רויטרס

ביום חמישי מחה פוטין על כך שמוסקבה מואשמת בסוגיית המתקפות על מחשבים אמריקניים. "זה מזכיר לי אנטישמיות. תמיד היהודים אשמים. אתה מפגר ולא מצליח כלום, אז היהודים אשמים", אמר. לדבריו, "אנחנו יודעים לאן זה מוביל – זה תמיד נגמר רע מאוד. הצד המפסיד בארצות הברית עשה הרבה טעויות, אבל הקמפיין של טראמפ היה אפקטיבי יותר ולכן הוא ניצח. הצד השני לא רוצה להודות בכישלון, אז מצאו את רוסיה – רוסיה אשמה בכל".

פוטין, שדיבר בפני כתבים מהעולם בפורום הכלכלי בסנט פטרסבורג, אמר כי ייתכן ש"פטריוטים רוסים" אחראים מיוזמתם למתקפות הסייבר בארצות הברית ובמדינות אחרות. הוא טען כי המתקפות, שיוחסו לקרמלין, לא היו יוזמתה של מוסקבה. פוטין, שידבר בפני כתבים מהעולם בפורום הכלכלי בסנט פטרסבורג, אמר את הדברים בתשובה לשאלה אם מוסקבה עשויה להתערב בבחירות הקרובות בגרמניה.

"אם הם פועלים מתוך מחשבה פטריוטית, הם עשויים לפעול על בסיס מה שהם מאמינים שמסייע למאבק באלו שמוציאים את דיבתה של רוסיה. האם זה אפשר? תיאורטית, כן", הסביר פוטין, שהשווה את אותם האקרים לאמנים הפועלים על פי מצב רוחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully