וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תפסיקו לבקר את ישראל": שגרירת ארה"ב באו"ם נגד המועצה לזכויות אדם

במאמר ב"וושינגטון פוסט" תקפה היילי את המועצה ואמרה כי היא פועלת משיקולים פוליטיים ולא ענייניים. "כשמעבירים 70 החלטות נגד ישראל ורק שבע נגד איראן – אתה יודע שמשהו מקולקל". היא צפויה לבקר בישראל בימים הקרובים

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: שמרית גולדשטיין

(ניקי היילי על מועצת הביטחון של האו"ם, חודש פברואר)

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי פרסמה היום (שבת) מאמר בעיתון "וושינגטון פוסט" ובו תקפה בחריפות את מועצת האו"ם לזכויות אדם. במאמרה טענה היילי כי המועצה נמנעת מלגנות הפרות חמורות של זכויות אדם במדינות החברות בה, וכי היא מונעת משיקולים פוליטיים ולא ענייניים. היילי, שצפויה להגיע לביקור בישראל בימים הקרובים הביעה את עמדתה בנוגע ליחס הלא הוגן, להשקפתה, שלו זוכה ישראל במועצה.

"על המועצה להפסיק להתמקד בביקורת על ישראל. כשהיא מעבירה יותר מ-70 החלטות נגד מדינת ישראל, שיש לה רקורד עשיר בהגנה על זכויות אדם, ורק שבע החלטות נגד איראן, אתה יודע שמשהו שם ממש לא בסדר", כתבה היילי.

עוד בוואלה! NEWS:
הבטחות כמו חול: כך ניפץ טראמפ את התקווה להעברת השגרירות לירושלים
לשכת נתניהו: שגרירויות מחוץ לירושלים תורמות לאשליה הפלסטינית
האו"ם: מדיניות ישראל בגדה ובעזה - המקור העיקרי למצוקת הפלסטינים

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, 07 אפריל 2017. רויטרס
ארה"ב מתלבטת אם להישאר חברה בוועדה. היילי/רויטרס

היילי הדגישה כי המועצה מתעלמת מהפרות משמעותיות של זכויות אדם במדינות החברות בה. "נשיא ונצואלה, שממשלתו יורה במפגינים ברחובות, הודה לאחרונה לקהילה הבינלאומית על 'הבעת האמון' שלה בכך שהמדינה מחויבת לזכויות אדם. סגן שר החוץ של קובה, שממשלתו כולאת אלפי מתנגדים, אמר פעם כי למדינתו יש מעמד של מי ש"מקדמת הגנה על זכויות האדם", כתבה. "איך יכולים האנשים האלה לומר דברים כאלה ולצאת מכך בשלום? משום שמדינותיהם נבחרו להיות חלק ממועצת זכויות האדם של האו"ם, שמעידה על עצמה כי החברות בה מקפידות 'על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של זכויות האדם'".

היילי התייחסה להישארותה של ארצות הברית כחברה במועצה, וכתבה כי "בחודש שעבר דנו מומחים בוועדת משנה של הסנאט בנושא. השאלה לא הייתה אם אמריקה תומכת בזכויות אדם – כמובן שאנחנו תומכים, ובתוקף רב – אלא אם מועצת זכויות האדם אכן תומכת בזכויות אדם, או שמא היא רק כלי בידיהם של דיקטטורים כדי להציג את עצמם כמי שתומכים בזכויות בעוד הם מבצעים פשעים".

מועצת זכויות האדם של האו"ם, 2014. AP
"יש שינויים שחייבים להתבצע". מועצת האו"ם לזכויות אדם/AP

השגרירה סייגה את דבריה וכתבה כי "כאשר המועצה מתמקדת בזכויות אדם במקום בפוליטיקה, היא מקדמת מטרות חשובות. בצפון קוריאה, התערבותה הובילה לפעולות נגד הפרת זכויות אדם, ובעניין סוריה היא הקימה ועדה שעסקה במעשי הזוועה של משטר אסד".

לדברי היילי, בשבוע הבא היא תבקר בז'נבה ותפנה למועצה בנוגע לדרישותיה של ארצות הברית. "אציג שינויים שחייבים להתבצע. בין היתר, יש לקבוע מי חברה במועצה באמצעות הצבעה תחרותית, כדי למנוע ממפרות הזכויות הגדולות ביותר מלהשיג מושבים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully