וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילרסון: "נמשיך להפחית את פליטת גזי החממה", פוטין: "אפשר להגיע לעסקה"

2.6.2017 / 18:13

שר החוץ של ארה"ב, שהתנגד לנסיגה מהסכם פריז, קרא "לשמור על פרופורציות" בנוגע להחלטת הנשיא טראמפ. נשיא רוסיה הביע אופטימיות לגבי עתיד המתווה, ואמר כי לא ישפוט את טראמפ על ההחלטה לנטוש אותו

רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר אחר הצהריים (שישי) כי הוא מאמין שארצות הברית תמשיך להפחית את פליטת גזי החממה בשטחה, למרות הפרישה מהסכם פריז. בתגובה ראשונה להודעת טראמפ אתמול, ניסה טילרסון להמעיט בחשיבות ההחלטה, ואמר כי מדובר ב"החלטת מדיניות" ושהוא מקווה שניתן יהיה "לשמור על פרופורציות" בקשר אליה.

טילרסון, לשעבר מנכ"ל ענקית האנרגיה אקסון-מוביל, התנגד להחלטת הנשיא דונלד טראמפ לסגת מהסכם האקלים הבינלאומי. בפגישה עם שר החוץ של ברזיל, הוא הוסיף כי ארצות הברית יכולה להיות גאה ב"רקורד נהדר" שלה בריסון פליטת גזי החממה, שהחל עוד לפני החתימה על הסכם פריז.

מוקדם יותר היום אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הוא לא מתכוון לשפוט בחומרה את טראמפ על פרישתו מהסכם פריז. עם זאת, הוסיף פוטין כי הופתע ממהלכו של טראמפ, והניח שוושינגטון תישאר נאמנה להסכם שנחתם בפריז ב-2015.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הודיע על פרישה מהסכם האקלים: "מייצג את פיטסבורג ולא את פריז"
בניגוד להבטחתו: טראמפ דחה את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים
גינויים לפרישת ארה"ב מהסכם האקלים: "הפנתה את גבה לעולם"

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון, 2 ביוני 2017. רויטרס
"צריך לשמור על פרופורציות". טילרסון, היום/רויטרס

בפורום הכלכלי שנערך בסנט פטרסבורג, אמר פוטין כי הוא חושב שהסכם האקלים הוא "מסמך טוב". זאת למרות שמדינתו חתמה עליו, אך עדיין לא אשררה אותו. "אנחנו מחכים לתיקון של כמה פרטים טכניים בהסכם לפני שנאשרר אותו", אמר.

הנשיא הפגין אופטימיות לגבי עתידו של הסכם האקלים, למרות פרישת ארצות הברית. לדבריו, "עדיין יש זמן להגיע הסכם, למרות שוושינגטון משכה את חתימתה. 'דונט וורי בי האפי' (אל תדאגו, היו שמחים)". במקביל, בוועידה כלכלית משותפת לאיחוד האירופי ולסין אמרו שני הצדדים כי פרישתו של טראמפ מההסכם הינה "טעות גדולה".

אמש הודיע טראמפ על הפרישה מ"הסכם פריז" – אחת מהבטחותיו המרכזיות בקמפיין הבחירות. בנאום בבית הלבן אמר טראמפ כי ארצות הברית תפסיק למלא אחר התנאים הבלתי מחייבים של ההסכם. "נתחיל במשא ומתן להיכנס מחדש להבנות פריז בתנאים הוגנים לאמריקה, לעסקים שלה, לעובדים שלה, לאנשים שלה, למשלמי המסים שלה. אנחנו יוצאים, ונראה אם נצליח להשיג עסקה. אם כן, נהדר. אם לא, זה בסדר".

"כנשיא השיקול הראשון שלי הוא רווחתם של העובדים האמריקנים", הוסיף טראמפ. "זה הסכם שמנצל את ארצות הברית לטובת מדינות אחרות. הוא משאיר עובדים אמריקנים לספוג את ההשלכות במובן של אובדן מקומות עבודה וסגירת מפעלים. אני לא יכול לתמוך במצפון נקי בהסכם שמעניש את ארצות הברית".

עוד באותו נושא

חרף הבטחת טראמפ: לפרישה מהסכם פריז לא יהיו השלכות מידיות לארה"ב

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידה הכלכלית בסנט פטרסבורג, 2 ביוני 2017. רויטרס
"לא שופט את טראמפ". פוטין, היום/רויטרס
מקומות שמוארים בירוק בעקבות הודעתו של טראמפ שארה"ב תפרוש מהסכם האקלים. רויטרס
טראמפ/רויטרס

הנשיא לשעבר אובמה הגיב לפרישה ומסר: "בהיעדר מנהיגות, ואפילו כאשר הממשל הזה מצטרף לקבוצת מדינות הדוחות את העתיד, אני בטוח שהמדינות, הערים והעסקים שלנו ייקחו צעד קדימה כדי להוביל את הדרך ולעזור להגן על כדור הארץ האחד שיש לנו".

לפני פרישתו של טראמפ מההסכם, קרא מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לנשיא האמריקני שלא למשוך את חתימת מדינתו מהמסמך. "גם אם הממשל האמריקני יחליט לעזוב אותו, זה מאוד חשוב לחברה האמריקנית בשלמותה - לערים, לחברות ולעסקים - להישאר מחויבת להסכם", הוסיף. לטענתו של המזכ"ל, שינוי האקלים בלתי ניתן להכחשה ו"הכרחי" שמדינות העולם יילחמו בבעיה יחד.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully