וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרעויות במאה שערים: אלימות קשה הופעלה נגד מפגינים; 16 נעצרו

כניסת כוחות שיטור לשכונה החרדית בלבוש חיילים הובילה לעימות, שבמהלכו מפגינים הוכו ואבנים הושלכו לעבר השוטרים, שלושה מהם פונו לבית החולים שערי צדק. 16 מהמפגינים נעצרו בחשד לתקיפה, ח"כ סמוטריץ': "אלימות משטרתית אינה מתקבלת על הדעת. מישהו צריך ללכת הביתה"

צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

16 חשודים, בהם נער, בתקיפת לובשי מדים נעצרו אמש (שישי) בפעילות יזומה של המשטרה בשכונת מאה שערים שבירושלים. במהלך הפעילות נכנסו שוטרים לבושים כחיילים לשכונה החרדית. חלק מהנוכחים במקום החלו לתקוף אותם ולהשליך לעברם חפצים. כוח משטרה ומג"ב שהיה במקום זיהה את התקיפה ועצר את החשודים בשעת מעשה.

במהלך המעצרים תועדה אלימות קשה שהופעלה בידי המשטרה כנגד המפגינים המתפרעים. בתיעוד מהזירה נראה נער שנעצר מדמם מראשו לאחר שהופל על הרצפה. בתיעוד אחר ניתן לראות בלשים שמכים ועוצרים באלימות צלם שתיעד את המעצרים. על פי המשטרה, בזמן המעצר החלו תושבים להתגודד סביב הכוח, לקרוא לעברם קריאות וליידות אבנים.

בתגובה לסרטון שבו נראים שוטרים תוקפים צלם שתיעד את ההפגנה, מסרה המשטרה כי "הבחור שצילם תקף קודם לכן שוטרים ולא נענה להוראותיהם, שביקשו ממנו שוב ושוב שלא להפריע. מדובר בחלקי סרטונים". בסרטון נוסף ניתן לראות את הנער שנעצר כשהוא מדמם מראשו נותן אגרוף בפניו של שוטר ומנסה להימלט, נופל ונחבל. מהמשטרה נמסר כי שלושה שוטרים פונו לבית החולים שערי צדק לאחר שהותקפו בידי מפגינים.



לקריאה נוספת:
"קח רובה ותהרוג חייל": פשקוויל שהופץ בירושלים נחקר בחשד להסתה
בזכות תיעוד האירוע: מפגין נגד הגיוס זוכה מתקיפת שוטרת
מאה דולר ליום: עריק חרדי קיבל 7,400 דולר עם חזרתו מהכלא הצבאי

12 עצורים בגין תקיפת לובשי מדים בשכונת מאה שערים שבירושלים, 2 ביוני 2017. קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
תושבים התגודדו סביב השוטרים בעת המעצר. מאה שערים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

הכוח פיזר את המתפרעים וכלל העצורים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. שלשום נעצרו בשכונה שבעה חשודים בגין תקרית דומה שבה הותקפו לובשי מדים. לטענת המשטרה, במטרה למנוע פגיעה בלובשי מדים - יימשכו פעילויות יזומות ומתוכננות, במישור הגלוי והסמוי, בירושלים ובסביבתה.

חברת הכנסת זהבה גלאון הגיבה למהומות הקשות ואמרה כי "איך קורה שמפגינים מסיימים עם ידיים שבורות? ככה זה קורה. וזה קורה כי בצמרת המשטרה מוכנים לקבל אלימות משטרתית כדבר שבשגרה". גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' גינה את המשטרה: "זה פשוט לא יאומן. פשוט אסור להשלים עם זה. מישהו בצמרת צריך ללכת הביתה. האלימות המשטרתית היא בלתי מתקבלת על הדעת ולא משנה מול מי היא מופעלת. משטרה אלימה היא משטרה חלשה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא בית משפט השלום מתח ביקורת על המשטרה. המעצר במאה שערים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרת ירושלים מפעילים לאחרונה פעמים רבות תרגיל דומה נגד תוקפי חיילים חרדים בשכונת מאה שערים ובשכונות נוספות וכן בעיר בית שמש. בערב החג ערכה המשטרה פעילות דומה במאה שערים ועצרה שבעה חשודים שתקפו חיילים מחופשים. אלא שבית המשפט ביקר בחריפות את פעילות המשטרה דווקא בערבי שבת וחג ושחרר את העצורים, חלקם בתנאים מגבילים.

נשיא בית המשפט השלום בעיר אביטל חן תהה לגבי הדחיפות שבמעצרים. "מה היה לה, למשטרת ישראל, להיכנס בשעה 13:00 בצהריים למאה שערים בערב חג השבועות, כשברור שאם ייעצרו אנשים, יהיה צורך להביאם לבית המשפט עוד לפני כניסת החג?", כתב. "האם אי אפשר לערוך מבצע כזה ביום חול, מה גם שמעצר של אדם דתי, חרדי, בערב שבועות, ייצור גם בתוך הציבור החרדי עצמו בעיה ומרמור רב. לשם מה היה צורך בביצוע המבצע דווקא היום בצהריים?".

שלשום פתחה המשטרה בחקירה בחשד להסתה לאחר הפצת כרוז שקרא לכאורה לרצח חיילים. בכרוז שהופץ בכמה שכונות בירושלים נכתב: "אברך/בחור צעיר, אם לוקחים אותך בכפייה לצבא השמד, מותר לך ואתה צריך לעשות פעולות הבאות - לקחת את הרובה שקיבלת ולהרוג כל חיילת הבאה לידך, להרוג כל מפקד המחזיק אותך בכפייה, להרוג כל גייס ומפתה ועוזר, להרוג את עצמך מדין ייהרג ואל יעבור".

(עדכון ראשון: 15:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully