וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של המ"פ שהושעה: איבדנו אחות בתאונה - נהיגה תחת עייפות מסוכנת

קצין המילואים שהתעקש לאפשר לחייליו שש שעות שינה בטרם שחרורם הביתה הושעה בשל סירוב פקודה. אחיו הדגיש כי נהיגה תחת עייפות היא "רולטה בחיי חיילים", והזכיר את התאונה הקטלנית שבה נהרגה אחותם. דובר צה"ל: "נערך תחקיר בעקבות סירוב פקודה והמפקד הושעה"

חטיבה 551 של פיקוד מרכז בכפר פלסטיני בשומרון באימון מילואים, ינואר 2016. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
"רולטת חיי החיילים". חיילי מילואים באימון. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

"כל מפקד שלא מבין את החומרה של נהיגה תחת עייפות ותשישות - צריך להיות מודח" - כך כתב אתמול (חמישי) בעמוד הפייסבוק שלו אחיו של מפקד פלוגת המילואים שהושעה מתפקידו - רק כי סירב להעיר את חייליו במהלך אימון בשל חוסר בשעות שינה. הוא יצא להגנת אחיו ואמר כי מדובר ב"קצין מצטיין" שהבין את ההשלכות של שחרור חייליו בסוף האימון לביתם לאחר שלוש שעות שינה בלבד. האח ציין כי אינו רוצה להכפיש את האחראים ל"רולטת חיי החיילים" - אך קרא ל"יצירת לחץ ציבורי חיובי כדי שהצדק ייצא לאור".

"מפקד שמסכן את דרגתו בשביל חיי חייליו בגלל שהוא דואג להם ולמשפחותיהם ויודע מה זה לקבל את הבשורה ההיא - עם ישראל יוקיר לו טובה ולא ייתן שיאונה לו כל רע", הוסיף האח - והזכיר בדבריו את הטרגדיה שפקדה את משפחתם לפני ארבע שנים, אז נהרגה אחותם בתאונת דרכים.

ביום ראשון השבוע שלח המ"פ מכתב לחייליו ובישר להם כי מפקד האוגדה, תת-אלוף יניב עשור, החליט בהמלצת מפקד החטיבה, אלוף-משנה אלישב בהרב, להשעותו בגין סירוב פקודה, לאחר שהתעקש לאפשר לחייליו שש שעות שינה בטרם שחרורם הביתה באימון ולא העיר אותם לאחד מחלקי התרגיל. באימון, שהחל לפני כשבועיים, ב-21 במאי, זומנו החיילים לחמישה ימי מילואים למטרת תרגיל גדודי שדימה מעבר משגרה לחירום ומצבי לחימה שונים, שכללו גם נשיאת משקלים כבדים.

עוד בוואלה! NEWS:
האיש בעל תשע הנשמות: מוחמד דף מכין את עזה למלחמה
טרגדיה באלפי מנשה: בן חמש נפל בגן שעשועים ונהרג
חשד לפגע וברח באילת: חיפושים אחר נהג שדרס למוות בן 50

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי מילואים לקראת שחרורם בתום מבצע "עמוד ענן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיילי הגדוד סיפרו כי מכיוון שלא היה מפקד לגדוד במשך חצי שנה, מרבית ישיבות התכנון לפני התרגיל וכן אישור התכניות לאימון התקיימו בין מפקדי הפלוגות למח"ט שנכנס לתפקיד לפני שבעה חודשים. בישיבות אלה הושם דגש על שעות שינה על בסיס ניסיון מאימונים קודמים. מפקד הפלוגה, בדרגת רב-סרן, העלה עוד בשלבי התכנון את חששו כי החלק האחרון בתרגיל נערך בסמוך ליום השחרור של חיילי המילואים והם עשויים לנהוג הביתה עייפים. בנוסף לשתי תאונות דרכים בהם היו מעורבים שני חיילים מהגדוד.

לטענת החיילים, לאורך שלבי אישור התכניות ציין המח"ט כי יינתנו שעות שינה מספיקות אך לא כך התבצע ביממה האחרונה לתרגיל, בשל שינוי במתווה המתוכנן. החיילים הסבירו כי לאחר השינוי נותרו להם שלוש שעות שינה בלבד בלילה האחרון לפני שחרורם. לדברי החיילים, המ"פ קיבל את ההחלטה שלא להעירם משיקולי בטיחות וחשש מסיכון חייהם. בשל כך יתר הפלוגות המשיכו בתרגיל, למעט הפלוגה שלהם.

עוד באותו נושא

מ"פ במילואים התעקש על שש שעות שינה לחייליו, סירב פקודה - והושעה

לכתבה המלאה
אלוף פיקוד צפון הנכנס האלוף יואל סטריק והרמט"ל רא"ל גדי איזנקוט בטקס החלפת מפקד פיקוד הצפון, מפקדת הפיקוד בצפת. 19 במרץ 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
יכריע על הדחת המ"פ. אלוף סטריק עם הרמטכ"ל איזנקוט/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

במכתב ששלח המ"פ בתחילת השבוע לחייליו הוא ציין כי בנוסף להשעייתו החליטו מפקד האוגדה והמח"ט לבטל את השתתפותו בקורס מפקדי גדודים שאותו היה אמור להתחיל בימים הקרובים. לדברי גורמי צבא הדחתו של מפקד הפלוגה כפופה לאישור אלוף פיקוד צפון יואל סטריק.

חיילי הפלוגה מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה והדגישו כי מדובר בקצין מצטיין שעושה את תפקידו במשך שבע שנים ותרם רבות לשיפור המקצועיות של הפלוגה. החיילים שלחו מכתב לאלוף סטריק בבקשה שיבטל את ההחלטה. "אירוע זה אין בו משום ניסיון מרד או הפרת פקודה לשם הפרתה אלא דאגה כנה ואמיתית תוך הסתכלות כוללת על המטרה", כתבו החיילים. "אנו כמפקדים אשר התחנכו וגדלו ביחידות שונות בצה"ל מאמינים כולנו כי החלטות כאלו הם אלו שמבדילות אותנו מצבאות אחרים".

לטענת גורם צבאי, המכתב ששלחו החיילים לאלוף הפיקוד הגיע ללשכתו בערב חג שבועות וגורמים רלוונטיים יערכו תחקיר בנושא על מנת לקבל החלטה בעניין מפקד הפלוגה. עוד מסר הגורם כי מפקדיו של הקצין הסבירו לו כי קיצור שעות השינה עומד בפקודות הצבא והשינוי במתווה התרגיל כלל השלמת שעות השינה בהמשך. למרות זאת, הוסיף הגורם, המ"פ עמד בסירובו להעיר את החיילים.

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות אירוע בו סירב אחד ממפקדי הפלוגה להמשיך בתרגיל, קיים מפקד האוגדה תחקיר והשעה את המפקד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully