וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמות הקרדיט בקואליציה חוזרות: והפעם - ש"ס נגד נתניהו

2.6.2017 / 9:25

ראש הממשלה פרסם בפייסבוק פוסט על הורדת מחירי המים ו"שכח" לכלול את השר דרעי. "מביש", טענו בש"ס ובלשכה מיהרו לערוך את הפרסום. לא מדובר בפעם הראשונה שעולות טענות מסוג זה, שאליהן מגיב נתניהו בביטול - אף שגם הוא רגיש לנושא

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

מלחמות הקרדיטים בקואליציה לא יודעות מנוח: ראש הממשלה בנימין נתניהו תיקן אמש (חמישי) פוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו שבו בישר על הורדת מחירי המים. זאת, לאחר שגורמים בש"ס זעמו על כך שהודה רק לבכירים בליכוד על המהלך והשמיט את חלקו שר הפנים אריה דרעי. "החל מהיום: הורדנו את מחירי המים ב-14.5%. תעריפי המים ירדו בסך הכול בכ-30% בארבע השנים האחרונות", נכתב בפוסט.

בגרסה הראשונה הודה נתניהו רק לשר האנרגיה יובל שטייניץ, ליו"ר הקואליציה דוד ביטן וליו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם על קידום המהלך ש"יחסוך כסף לכל משפחה בישראל". בש"ס נדהמו לגלות ששמו של דרעי הושמט, למרות שהורדת התעריפים היא תוצאה של דרישת ש"ס, כחלק מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הרכבת הממשלה ועל אף שהיא מומנה על ידי הכספים הקואליציוניים של המפלגה.

בכירים במפלגה טענו כי מדובר ב"גניבת קרדיט" ובפוסט "מביש", וכמה דקות לאחר מכן צוות הניו-מדיה של ראש הממשלה תיקן את הפוסט והוסיף לרשימת הקרדיטים את דרעי ואת שר האוצר משה כחלון.

עוד בוואלה! NEWS:
לשכת נתניהו: שגרירויות מחוץ לירושלים תורמות לאשליה הפלסטינית
לבקשת ישראל: האו"ם משך תמיכתו ממרכז נשים פלסטיני ע"ש מחבלת
נתניהו: "לישראל אין צ'ק פתוח מטראמפ בהתנהלות עם הממשל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט הערוך של נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהו לא הקרב הראשון שפורץ בקואליציה סביב נושא הקרדיט. שרים רבים נוהגים להתלונן על כך שהם אינם זוכים להכרה על הישגיהם ועל נטייתו של ראש הממשלה לזקוף את כל ההישגים לזכות מפלגתו. בחודש פברואר אשתקד זעם דרעי על ראש הממשלה, כשזה בישר על הורדת מחירי התחבורה הציבורית ושכח להזכיר אותו, אחרי שהראשון יזם את הרעיונות ביושבו כשר הכלכלה ודרש אותם כחלק מההסכם הקואליציוניים.

לפני כחודשיים, כשנסע נתניהו לסין לביקור חגיגי לציון 25 שנות יחסים דיפלומטיים, דרעי נפגע על כך שלא הוזמן להצטרף לנסיעה היוקרתית, למרות שבביקור נחתם הסכם ויזות נרחב שגובש במשרד הפנים. לשכת ראש הממשלה הזמינה אותו, אבל כלאחר יד, והוא ויתר על העונג.

גורם בש"ס אמר אתמול כי "השר דרעי וש"ס מנהלים מאבק בן יותר משנתיים כדי שההנחות במים יינתנו, ופתאום נתניהו מודה לעצמו ולחבריו בליכוד. זה דבר שלא ייעשה, וזו פגיעה קשה בש"ס שהיא שותפה קואליציוני שעובדת קשה כדי להביא הישגים". גורם בליכוד, לעומת זאת, ביטל את התלונות ואמר כי חברי ש"ס הם "בכיינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה בנימין נתניהו השר אריה דרעי באירוע שבע ברכות לרגל חתונת בתו של דרעי. דצמבר 2015. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"פגיעה קשה בש"ס". נתניהו לצד דרעי/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

גם שמו של שר האוצר משה כחלון נוסף לפוסט של נתניהו אמש בעריכה מאוחרת, אך בסביבתו אמרו כי לא הייתה להם כל נגיעה בנושא. נתניהו, למוד אינספור קרבות קרדיט עם כחלון בשנתיים שחלפו מאז כינונה של הממשלה, ניסה ככל הנראה למנוע מראש את הביקורת. במשך תקופה ארוכה כחלון מרגיש כי ראש הממשלה "תופס טרמפ" על העבודה הקשה שלו במשרד האוצר.

בשנה החולפת פרסם נתניהו כמה פוסטים בפייסבוק שבהם התגאה בהישגים כלכליים או בנתונים חיוביים, מבלי להזכיר את שר האוצר או להודות לו על עבודתו. "תודה רבה על הפרגון", עקץ כחלון בחזרה בנובמבר האחרון, אחרי שנתניהו התגאה בשיעור אבטלה נמוך. אחר כך החלה לשכת נתניהו להעביר ללשכתו של שר האוצר בקשות להצטרף לאירועים שונים של כחלון ברחבי הארץ, שבהם נחתמו הסכמי גג לדיור ונחנכו תכניות מחיר למשתכן, למורת רוחו של כחלון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שר האוצר משה כחלון  ראש עיריית עכו שמעון לנקרי  טקס טקסים הסכם הסכמים הסכם גג עכו. אדריאן הרבשטיין
נתניהו וכחלון באירוע הסכם גג/אדריאן הרבשטיין

ואולם, בשבועות האחרונים ניכר כי נתניהו מנסה לשפר את היחסים עם כחלון אחרי משבר התאגיד, והוא מקפיד לפרגן לשר האוצר בהופעותיהם המשותפות. השבוע, בטקס חתימת הסכם גג באופקים, ‏הוא פנה לכחלון ואמר לו: "מוישה, אתה תפסת את הנושא של הדיור יותר מכל אחד אחר".

בסביבת נתניהו נוהגים לפטור את תלונות הקרדיטים של השרים כקטנוניות ולא מהותיות, ואומרים כי כל ההישגים של שרי ממשלתו יכולים להיזקף לזכותו. "אני לא מבין את הנוהג שלפיו מה שהשר עשה טוב – כל הכבוד לשר, מה שהשר רע – ראש הממשלה אשם", נתניהו נוהג לומר למקורביו.

עם זאת, גם לו יש רגישות לנושא. בשנה שעברה, כשהממשלה אישרה את מתווה הגז העיר נתניהו לשר האנרגיה יובל שטייניץ, שהודה לכל העוסקים במלאכה – מלבד ראש הממשלה. "אולי יש עוד מישהו שתרם?", שאל, ושטייניץ השיב מבלי להבין: "היו הרבה". נתניהו הוסיף אז בעקשנות: "אולי יש עוד אחד?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully