וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש מנדלבליט על ההפגנות מול ביתו: "חופש הביטוי יישמר"

1.6.2017 / 21:15

מנדלבליט התייחס לדרישת המפגינים כי יקבל החלטה לגבי הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה. "השיקול המנחה היחיד הוא הגעה לחקר האמת", מסר מנדלבליט, "שום לחץ חיצוני לא יסיט אותנו"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: הפגנה החוץ לביתו של היועמ"ש, בשבוע שעבר)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס היום (חמישי) להפגנות שנערכו מול ביתו בפתח תקווה במחאה על צמצום זכות המחאה ומעצר מפגינים. "הזכות למחות ולהפגין היא אחת מאבני היסוד של חופש הביטוי, ובתור שכזו היא זוכה למעמד בכורה בחברה הדמוקרטית במדינת ישראל", מסר היועמ"ש. "כל עוד אני מכהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, חופש הביטוי והזכות למחות ולהפגין יישמרו מכל משמר. כך היה וכך יהיה".

מנדלבליט התייחס לדרישת המפגינים לקבלת החלטה לגבי הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי "חופש הביטוי מיועד להגן בעיקר על הקולות הביקורתיים לשלטון, ובכלל זאת, גם ביקורת המופנית כלפי היועץ המשפטי לממשלה. מובן כי מימוש הזכות להפגין נדרש להיעשות בהתאם לדין, לפסיקת בית המשפט העליון ולהוראות המשטרה בנושא. הדברים נכונים ביחס לכל הפגנה ומחאה, ואינם מכוונים אך כלפי המחאה המתקיימת בקשר לחקירות המתנהלות בעניינו של ראש הממשלה".

לדבריו של היועמ"ש, "השיקול היחיד המנחה אותי ואת יתר העוסקים במלאכה, הוא הגעה לחקר האמת, במקצועיות, באחריות וביושר, על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות בהתאם לממצאים הראייתיים ובהתאם להם בלבד. שום לחץ חיצוני לא יסיט אותנו מהשיקול הזה. לא תהיה פשרה על המקצועיות בתהליכי העבודה שלנו. כפי שכבר מסרתי בעבר, בבוא העת, המידע הרלוונטי בנוגע לחקירות המתנהלות גם יתפרסם ברבים".

עוד בוואלה! NEWS:
לשכת נתניהו: שגרירויות מחוץ לירושלים תורמות לאשליה הפלסטינית
אריה דרעי באזכרה לאמו: "אין לנו שום תלונה על החקירה
"צפו בסרטון שמעורר סערה: מסיבת ריקודים לילית באמצע בית המשפט

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
"לא תהיה פשרה על המקצועיות בתהליכי העבודה ". מנדלבליט/פול צלמים, עמית שאבי

בשבת התאספו כ-200 מפגינים בסמוך לביתו של מנדלבליט, במחאה על צמצום זכות המחאה ומעצרם של מפגינים שמחו מול ביתו בשבועות האחרונים. המוחים קראו למנדלבליט לקבל בהקדם החלטה בנושא הגשת כתב אישום נגד נתניהו. ההפגנה התקיימה במרחק של כחצי קילומטר מהרחוב שבו גר היועמ"ש, מול עיניהם הבוחנות של עשרות שוטרים. לדברי המפגינים, חברי הכנסת שהשתתפו בהפגנה ביקשו מהשוטרים שלא ימנעו מהמפגינים את זכותם למחות. 20 מפגינים עוכבו לחקירת משטרה.

בשבוע שעבר נעצרו תשעה מפגינים שטענו כי המשטרה השתמשה נגדם באלימות קשה. בין היתר פונה אחד ממובילי המחאה, מני נפתלי, אל בית החולים, עם חשש לשבר בידו וכן פונו משתתפים נוספים כשהם סובלים מחבלות שונות. עו"ד דניאל חקלאי המייצג את נפתלי כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "התרשמותי היא שלא הייתה שום סיבה למעצר או לעיכוב". במשטרה אמרו כי "חלק מהמפגינים סרבו להיענות להוראות השוטרים והפריעו בעבודת השיטור תוך הפרעה לסדר הציבורי וחסימת הכביש. אנו דוחים כל ניסיון לקושש כותרות בדרך של עימות עם השוטרים ופגיעה בעבודת השיטור ובתושבים".

הפגנה מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, 27 במאי 2017. ראובן קסטרו
מפגינים מול ביתו של מנדלבליט, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully