וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה דרעי באזכרה לאמו: "אין לנו שום תלונה על החקירה"

1.6.2017 / 20:13

שלושה ימים אחרי חקירתו, הופיע יו"ר ש"ס לראשונה בפומבי באזכרת אמו, שהפכה למפגן תמיכה בו. באירוע תקף המנהיג הרוחני של ש"ס את חוקריו של דרעי: "כמה השטן מקנא בנו, הם רוצים להחליש את התנועה"

צלמים זמניים מורשים

שלושה ימים אחרי שנחקר במשטרה הופיע הערב (חמישי) יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לראשונה באירוע פומבי שהתקיים בשכונת הר-נוף בירושלים, במלאות 30 יום למות אמו אסתר. באירוע, שהפך למפגן תמיכה בדרעי, התייצבו בני המשפחה, בהם האח שלמה דרעי שנחקר גם הוא בפרשה, רבנים בכירים, הח"כים של המפלגה ואישי ציבור רבים. כולם המשיכו לשמור על שתיקה בנושא החקירה.

דרעי אמר באירוע כי הוא "מודה בשמי ובשם אשתי לקדוש ברוך הוא על כל חקירה ועל כל מה שקורה. אין לנו שום תלונה למרות כל הפרסומים".

מי שדווקא יצא למתקפה חריפה נגד חוקרי המשטרה הוא מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, במה שנחשב להתבטאות ראשונה מטעם גורם בכיר במפלגה מאז החקירה בתחילת השבוע. "אנחנו נמצאים בצרה גדולה", אמר כהן. "כמה השטן מקנא בנו, כמה שונא אותנו, כמה יצר הרע רודף אותנו? רודפים את ראש המפלגה, רודפים אותו עם כל מיני חקירות, חקירות? אני רוצה להגיד לחוקרים: למה הם לא פוחדים מהחקירות שחוקרים אותם כל לילה למעלה? מסכנים".

הרב כהן, המכהן כנשיא מועצת חכמי התורה, הסמכות הרוחנית העליונה במפלגה, הוסיף בדבריו על חוקרי המשטרה: "לא משוגעים, הם מסכנים. אין מה לדבר עליהם. זה יצר הרע רודף אותם שירדפו אותנו. הם רוצים להחליש את התנועה. אל תתחשבו בכל מה שרודפים אותנו, מסכנים כל אלה שרודפים אותנו, מתפלל עליהם שיחזרו בתשובה".

לקריאה נוספת:
סכומים קטנים, הלוואות גדולות: כך הגיעה המשטרה ל"מסלול הכסף" של דרעי
רשת חינוך או צינור להעברת כספים? העמותה של יפה דרעי בלב החקירה
הותר לפרסום: המיליארדר מירילשוילי ובנו נחקרו בפרשת השר דרעי

אריה דרעי , מאי 2017. נועם מושקוביץ
דרעי, השבוע/נועם מושקוביץ

כהן טען כי החקירה רק תביא להצלחתה של ש"ס. "לא ניחלש, להפך. נכפיל את כוחנו בקרוב", אמר. "כל אחד ואחד עליו להשפיע על כל קרוביו ומשפחתו שכל מה שרודפים אותנו זה שקר וכזב. השם יעזור שיחזרו בתשובה. נראה להם שבפעם הבאה נכפיל את כוחנו".

הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס ובנו של הרב עובדיה יוסף, העביר בדבריו מסר נחרץ ליו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי, על רקע דיווח כי ישי יחזור למפלגה אם דרעי ייאלץ לעזוב אותה. "התקופה האפלה שהייתה לפני שרבי אריה חזר, לא תחזור", אמר. "אעשה כל מה שאפשר שהיא לא תחזור. המנוחה (אמו של דרעי – י"א) העמידה בן כמו אריה דרעי שהוא אחראי על כל המהפכה הזו. המניות שייכות לו".

עוד באותו נושא

שקט, נחקרים: בהיעדר יורש טבעי - דרעי נהנה משתיקת חברי ש"ס

לכתבה המלאה
תוקף את המשטרה - מנהיגה הרוחני של ש"ס על דרעי: "אנשים מסכנים רודפים אותו". מערכת וואלה! NEWS
"רודפים את ראש המפלגה". כהן, הערב/מערכת וואלה! NEWS

דרעי נחקר בתחילת השבוע בחשד לעבירות של הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה ביד מורשה ועבירות מס. במרכז החקירה נמצאות העמותות שבראשן עמדה רעייתו של דרעי, יפה. על פי החשד העמותות הפכו לצינור העברת כספים שהעשיר את קופת המשפחה ומקורביה, בהלוואות ארוכות טווח שחולקו לסכומים קטנים על מנת לטשטש את השיטתיות. חוקרי המשטרה הגיעו למסקנה לאחר שהתחקו אחר רישומים של כמה מהעמותות שתחתיה, המפעילות גני ילדים ברחבי הארץ.

בכל אחת מן העמותות, פעלו בני משפחה ומקורבים בתפקידי מפתח, שיכלו לכאורה לשתף פעולה עם דפוסי הפעולה של החשודים. כך, למשל, באחת העמותות עבדה שמחה רבינוביץ' - גננת שהיא גם מורשית חתימה ודירקטורית בעמותה. לפי החשד, לפני שנים אחדות חתמה על עשרה צ'קים למי שנחשבו עובדים בחברה. הצ'קים, בסכום של 8,000 עד 12 אלף שקלים כל אחד, הוגדרו ברישומי העמותה כהלוואות לטווח ארוך.

במעקב אחרי תנועת הצ'קים, עלה כי הם הופקדו בחשבונות העובדים - אך במקביל נמשכו סכומים זהים בחשבונות הבנקים שלהם, וניתנו לפי החשד למשפחת דרעי. כך, לכאורה, כספי העמותה הגיעו לידי בני המשפחה ומקורביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully