וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני הבחירות בצרפת, שר בממשלת מקרון מסתבך בשחיתות

1.6.2017 / 14:55

התביעה פתחה בחקירה סביב עסקיו של רישאר פראן, ראש הקמפיין של הנשיא והעסקת בנו כעוזר פרלמנטרי. מקרון, שנשבע להילחם בשחיתות, קרא לשריו להגן על פראן, ברקע הבחירות לפרלמנט שבהן מפלגתו של הנשיא צפויה לגרוף את רוב המושבים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

התביעה בצרפת פתחה היום (חמישי) בחקירה בחשד לשחיתות נגד אחד ממקורביו של הנשיא עמנואל מקרון וחבר בממשלתו, עשרה ימים לפני הבחירות לפרלמנט ופחות מחודש אחרי שזכה בפער גדול בבחירות, על מצע שבין היתר הבטיח מלחמת חורמה בשחיתות.

מקרון, בן 39, מוביל בסקרים לקראת הבחירות לפרלמנט, שבהן מפלגתו החדשה מקווה לזכות ברוב המושבים, אך הפרשה החדשה עלולה לפגוע בתדמית הנקייה שניסה לשוות לה, בהשוואה לשני מועמדי הימין בבחירות – מארין לה פן ופרנסואה פיון – שהיו מעורבים בפרשות שחיתות.

התובע הציבורי בעיר ברסי שבמערב המדינה החליט לפתוח בחקירה אחרי שבכלי תקשורת במדינה דווח כי רישאר פראן, השר לתכנון טריטוריאלי וחבר המפלגה הסוציאליסטית לשעבר שעמד בראש הקמפיין של מקרון, שכר משרד מאשתו בזמן שעמד בראש קבוצת ביטחו רפואי בעיר לפני שש שנים. בנוסף לכך, תיחקר העסקת בנו בתור עוזר פרלמנטרי במשך ארבעה חודשים.

לקריאה נוספת בנושא
מקרון על לפיתת היד של טראמפ: "רק ככה מקבלים כבוד"
ימין, שמאל - ושוויון מגדרי: ממשלת מקרון שוברת את חוקי הפוליטיקה

נשיא צרפת עמנואל מקרון מברך את ראש הקמפיין שלו רישאר פראן, 14 במאי 2017. רויטרס
כתם ראשון על הממשלה. מקרון מברך את פראן, בחודש שעבר/רויטרס

באופוזיציה קראו לשר לפרוש מתפקידו לאחר פרסום הדיווחים במהלך השבוע, אך רק היום החליט התובע לפתוח בחקירה, מאחר שלדבריו הפרסומים האחרונים הובילו לשינוי בעמדתו. פראן הכחיש את המיוחס לו. מקרון טרם התייחס לפרשה, אך דובר מטעם ממשלתו אמר מוקדם יותר השבוע כי הנשיא קרא לשריו להפגין סולידריות עם מי שעמד בראש צוות הקמפיין הנשיאותי.

החוק בצרפת לא אוסר על העסקת בני משפחה בתור עוזרים פרלמנטריים, אך החקיקה שמקדמת הממשלה החדשה כוללת איסור על המנהג הזה. פיון נתון תחת חקירה רשמית רק מאחר שהוא חשוד בכך שהעסיק את אשתו בתפקיד מבלי שזו מילאה אותו בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully