וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"פ במילואים התעקש על שש שעות שינה לחייליו, סירב פקודה - והושעה

1.6.2017 / 10:28

במהלך תרגיל גדודי המפקד מחטיבת יפתח סירב לפקודת המח"ט ולא העיר את חייליו, שכן ניתנו להם רק 3 שעות שינה. המח"ט התנגד לשינוי הלו"ז, וסירוב המ"פ הוביל לענישתו. החיילים פנו לאלוף פיקוד צפון, והוא ייאלץ להכריע בסוגיה

חיילי מילואים. GettyImages
החיילים ביקשו מאלוף הפיקוד להתערב. חיילי מילואים/GettyImages

מפקד פלוגה בחטיבת יפתח הושעה מתפקידו ביום ראשון האחרון בידי מפקד אוגדת הבשן, תא"ל יניב עשור, ובהמלצת המח"ט, אל"מ אלישב בהרב, משום שהתעקש לאפשר לחייליו שש שעות שינה במהלך תרגיל גדודי. כמו כן, שני הקצינים הבכירים החליטו לבטל את השתתפותו בקורס מפקדי גדודים שאותו היה אמור להתחיל בימים הקרובים. אלא שגורמים בצבא טוענים כי ההחלטה אם להדיחו מהתפקיד אינה נמצאת בידי מפקד האוגדה אלא באחריות אלוף פיקוד צפון יואל סטריק.

המקרה נחשף בעקבות מכתב גלוי ששלחו חיילים וקצינים מפלוגת מילואים בפיקוד צפון לאלוף הפיקוד שבו ביקשו ממנו לבטל את ההחלטה להדיחו. לדבריהם, ב-21 במאי הם זומנו לאימון גדודי של חמישה ימים, שבמהלכם תרגלו הלוחמים מעבר משגרה לחירום, מצבי לחימה שונים ונשיאת משקלים כבדים. בתרגיל הנוכחי כמו בשאר התרגילים בשנה שעברה התריעו החיילים על מחסור בשעות שינה בניגוד לפקודות. זאת בעקבות שתי תקריות בטיחות חמורות בנהיגה שאירעו בעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
"צופים מלמעלה ומצילים חיי אדם": הצצה לטייסת המודיעין של חיל האוויר
חייל נפצע קל בפיגוע דקירה במבוא דותן שבשומרון, המחבלת נורתה

חיילי הנדסה קרבית באימון ברמת הגולן. 1 ביוני 2016. רויטרס
חששו מחוסר שינה. אימון/רויטרס

ביום הרביעי של התרגיל לאחר סיום החלק הראשון של התרגיל התארגן הגדוד לשינה בשעה 02:00 בלילה באולם ספורט. לחיילים נאמר כי היציאה לחלק השני תיערך בשעה 05:00 לפנות בוקר. כלומר אחרי שלוש שעות שינה בלבד, "בניגוד גמור לסיכומים ולפקודות", לטענת החיילים. מפקד הפלוגה ביקש ממפקד החטיבה לחזור בו מהחלטתו ולאפשר לחיילים לישון ולצאת לתרגיל בשעה 08:00 כפי שסוכם באחת מישיבות התכנון לקראת התרגיל. אך המח"ט סירב ולוח הזמנים לא שונה. עם זאת, מפקד הפלוגה החליט כי משיקולי בטיחות וחשש מסיכון החיילים לא להעיר את החיילים לחלק השני.

בעקבות המקרה סיפר מפקד הפלוגה לחייליו כי הוחלט להשעותו מפיקוד. פקודיו של המ"פ מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה להדיחו. הם טענו כי מדובר במ"פ מצטיין שממלא את תפקידו נאמנה במשך שבע שנים ותרם רבות לשיפור המקצועיות של הפלוגה. במכתב ששלחו החיילים לאלוף הפיקוד סיפרו כי המפקד "הוא ההגדרה החיה של המונח 'מלח הארץ' ומהווה את הלב של הפלוגה. ההחלטה להדיחו היא לא רק אגרוף בפרצופו של הקצין כי אם אגרוף בפרצופם של כלל חיילי הפלוגה".

עוד באותו נושא

צה"ל מגדיר מיהו "לוחם אמיתי": חיילי חי"ר ושריון צפויים לקבל שם חדש

לכתבה המלאה
אלוף פיקוד צפון הנכנס האלוף יואל סטריק והרמט"ל רא"ל גדי איזנקוט בטקס החלפת מפקד פיקוד הצפון, מפקדת הפיקוד בצפת. 19 במרץ 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
יכריע בנושא? אלוף פיקוד צפון סטריק לצד הרמטכ"ל/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

החיילים הסבירו כי לא מדובר בניסיון התקוממות. "אירוע זה אין בו משום ניסיון מרד או הפרת פקודה לשם הפרתה אלא דאגה כנה ואמיתית תוך הסתכלות כוללת על המטרה. אנו כמפקדים אשר התחנכו וגדלו ביחידות שונות בצה"ל מאמינים כולנו כי החלטות כאלו הם אלו שמבדילות אותנו מצבאות אחרים", כתבו במכתב.

מדובר צה"ל נמסר: בעקבות אירוע שבו סירב אחד ממפקדי הפלוגה להמשיך בתרגיל, קיים מפקד האוגדה תחקיר והשעה את המפקד.

לפי גורמי צבא, ‎במהלך תרגיל גדודי של חטיבת מילואים סירב אחד ממפקדי הפלוגות להמשיך בתרגיל בטענות בדבר מחסור בשעות שינה. ‎גם לאחר שהוסבר לו על ידי מפקדיו כי הדבר עומד בפקודות צה"ל וכי תוכנן כך ששעות השינה יושלמו בהמשך, עמד המ"פ בסירובו ובכך למעשה לא השתתפה הפלוגה בתרגיל. ‎המכתב המדובר הגיע ללשכת מפקד פיקוד הצפון בערב החג. בנושא יבוצע תחקיר על ידי הגורמים הרלוונטיים ובסיומו תתקבל החלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully