וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים: "אנחנו תחת מרד מתוכנן של דאעש"

1.6.2017 / 11:31

הצבא טרם הצליח להכריע את הלחימה בעיר מרוואי שבדרום המדינה, שנמשכת כבר שבוע וחצי. דוטרטה טוען כי החמושים בעיר פועלים רק בשם "המדינה האסלאמית", שמפניה הזהיר זה זמן רב. עשרה חיילים נהרגו בשוגג בתקיפת חיל האוויר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה אמר היום (חמישי) כי המרידה המתחוללת באי הדרומי מינדנאו היא פעולה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ולא של ארגון מורדים מקומי, והוסיף כי הוא הזהיר זה זמן רב מפני ההגעה הבלתי-נמנעת של הארגון לארצו.

דוטרטה הוסיף כי פעילי הארגון שנהדפו מסוריה ומעיראק מחפשים אחרי בסיס חדש וכי כיבוש העיר מרוואי תוכנן זה זמן רב. הנשיא הוסיף כי הקיצונים בדרום המדינה מממנים את פעילותם באמצעות סחר בלתי-חוקי בסמים, והאשים את הארגון מאוטה, שנשבע אמונים לדאעש ונלחם בכוחות הביטחון במרוואי, בעורבות בסחר הסמים.

במהלך הלילה, שר ההגנה דלפין לורנזנה הודיע כי עשרה חיילים נהרגו בשוגג בתקיפה אווירית של חיל האוויר, אחרי שאחד המטוסים פספסו את המטרה במהלך תקיפה במרכז מרוואי. זה יותר משבוע שכוחות הביטחון, הכוללים יחידות מיוחדות ומסוקי קרב, מנסים להשתלט מחדש על העיר בת 200 אלף התושבים, שרובם נמלטו ממנה. אתמול הצטרפו לראשונה ללחימה מטוסים מדגם SF-260, המשמשים לתקיפה אווירית.

לפי צבא הפיליפינים, מניין ההרוגים בקרבות כולל 38 חיילים, 19 אזרחים ו-120 חמושים. לפי שר ההגנה, בין הלוחמים היו אזרחים סעודים, מלזים, אינדונזים, תימנים וצ'צ'נים.

עוד על הלחימה בפיליפינים
נשיא הפיליפינים לחייליו הנלחמים בדאעש: מותר לאנוס עד שלוש נשים
צבא הפיליפינים מרחיב את המתקפה נגד האסלאמיסטיים; אלפים נמלטו

חיילים בעיר מרוואי, הפיליפינים, במסגרת הלחימה מול תומכי דאעש, 1 ביוני 2017. רויטרס
מניין ההרוגים ממשיך לעלות. חיילים במרוואי, היום/רויטרס
חיילים בעיר מרוואי, הפיליפינים, במסגרת הלחימה מול תומכי דאעש, 1 ביוני 2017. רויטרס
חיילים בעיר מרוואי, הפיליפינים, במסגרת הלחימה מול תומכי דאעש, 1 ביוני 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully