וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע אישור ההקלות לפלסטינים: כחלון וחמדאללה נועדו ברמאללה

1.6.2017 / 10:40

שר האוצר הישראלי וראש הממשלה הפלסטיני נפגשו בידיעת נתניהו לקידום הצעדים שאושרו בקבינט, ובהם פתיחת מעבר אלנבי למשך כל היממה ואישור בנייה לפלסטינים בשטחי C. כמו כן, סיכמו כי יוקמו צוותי עבודה פיננסיים לשיתוף פעולה כלכלי

צילום: יותם רונן

שר האוצר משה כחלון, נפגש אתמול (רביעי) עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה ברמאללה והציג בפניו את שורת הצעדים הכלכליים-אזרחיים שישראל אישרה לפלסטינים לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל בשבוע שעבר. בפגישה השתתפו גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, השר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח, מנהל רשות המסים משה אשר וראש אגף תקציבים באוצר אמיר לוי. הצדדים סיכמו על הקמת צוותי עבודה בנושאים כלכליים ופיננסיים לחיזוק ולעידוד שיתוף פעולה כלכלי ישראלי-פלסטיני.

מדובר בפגישה שנייה החודש של כחלון עם בכירים ברשות הפלסטינית, לאחר שבתחילת החודש נפגש עם מקבילו שוכרי בשארה ודן עמו בצעדים הכלכליים המוצעים, כחלק מפגישות שוטפות שהשר מקיים עם הפלסטינים מאז שנכנס לתפקידו. בסביבת שר האוצר אמרו שהפגישה נערכה בידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן.

מסיבת עיתונאים של שר האוצר משה כחלון בנושא מתווה השידור הציבורי. ניב אהרונסון
נפגש פעמיים החודש עם בכירים ברשות. כחלון/ניב אהרונסון

בפגישה הציג כחלון את חבילת הצעדים האזרחיים-כלכליים שאושרו בקבינט בתחילת השבוע שעבר, שעליה פורסם לראשונה בוואלה! NEWS. הצעדים כוללים, בין היתר, את הרחבת שעות פעילות מעבר אלנבי מ-00:00-07:30 ל-24 שעות ביממה במהלך החודשים הקרובים, כאשר החל משנת 2018 יפעל כך באופן קבוע, הרחבת שעות פעילות המעברים באזור יהודה ושומרון ושדרוגם, הקמת אזור תעשייה בסמוך למעבר תרקומיא והתאמת מדיניות האכיפה הישראלית באזורים ספציפיים בשטח C וצמודים לשטחי A ו-B.

החבילה הכלכלית אושרה ביום ראשון שעבר בישיבת קבינט שנמשכה יותר מחמש שעות, יום לפני הגעתו של הנשיא טראמפ לישראל, אך היא כבר מעוררת אי נחת בימין. שרי הבית היהודי התנגדו לתוכניות לאישור תכנון ובנייה לפלסטינים בשטחי C שבגדה המערבית, ולכן הצביעו נגד החבילה, ומוקדם יותר השבוע פנה ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לשרי הקבינט בדרישה לקיים הצבעה חוזרת על ההחלטה שלטענתו התקבלה ללא דיון מקדים בממשלה או בכנסת ויש לה משמעות של מסירת שטחים. לדבריו, "זוהי החלטת קבינט שהתקבלה במחשכים בלי דיון מינימלי בכנסת, או לפחות בממשלה על מסירה של לפחות אחוז שלם משטח C. לא בצורה רשמית, אבל בפועל לוותר על זכויות הבנייה זו מסירת שטחים בתחפושת".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. רויטרס
השליח המיוחד של טראמפ בירך על החבילה, הממשל קורא לצעדים נוספים/רויטרס

השליח המיוחד של טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, בירך על החבילה, אך הממשל דוחף לצעדים כלכליים ואזרחיים נוספים. גרינבלט ביקר בישראל בסוף השבוע שעבר, אחרי ביקורו של טראמפ, ונפגש עם נתניהו ויו"ר האשות הפלסטינית אבו מאזן. כמו כן, הוא נפגש עם בכירים ישראלים נוספים ובהם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי.

חלק גדול מהביקור עסק בקידום יוזמות כלכליות ואזרחיות לשיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני. עם זאת, לצד בצעדים הכלכליים, גרינבלט הבהיר בשיחותיו בישראל כי הממשל אינו מתכוון להתעסק בצעדים כלכליים בלבד וכי הנשיא רציני נחוש לקדם את חידוש התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, גרינבלט אמר לבני שיחו כי הנשיא מעונין להתחיל את המשא ומתן בדיון על נושאי הליבה הקשורים להסדר הקבע כמו גבולות, ביטחון, ירושלים, פליטים והכרה הדדית. לדברי גורם ישראלי המעורה בנושא, הממשל אף העביר לישראל בשבועות האחרונים ניירות עמדה על חלק מנושאי הליבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully