וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן רמז כי ברגותי "חותר תחתיו" באמצעות שביתת הרעב

לפי האתר הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד, גורמים דיווחו כי יו"ר הרשות אמר בישיבת הוועד הפועל של אש"ף שתנאי האסירים הביטחוניים נענו כבר בשבועיים הראשונים לשביתה, אך "גורמים הסיתו אותם להמשיך". עוד מסרו שאמר כי אין הצעות מידיות לחזרה לשולחן המו"מ

צילום: יותם רונן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר בישיבת הוועד הפועל של אש"ף כי גורמים בתנועה ניצלו את שביתת האסירים כדי לחתור נגדו, אף שכבר בשבועיים הראשונים לשביתה ענתה הרשות הפלסטינית לדרישות האסירים הביטחוניים בישראל – כך דווח היום (חמישי) באתר הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד. אבו מאזן ביקר את שביתת הרעב בחריפות, ואמר כי היא כללה "משחקים" מצד הגורמים המפלגים, וכי הוא לא מתכוון לעבור על כך בשקט.

גורם שהיה בישיבה, מסר לאתר כי אבו מאזן טען שאף שהרשות ענתה על דרישות האסירים כבר ביום ה-15 לשביתה, הגורמים הסיתו את האסירים להמשיך. זאת, בטענה כי רשות הפלסטינית לא עושה די למענם. ככל הנראה אבו מאזן רומז בדבריו למרואן ברגותי, בכיר פתח המוביל את שביתת האסירים.

עוד בנושא:
ברגותי: "נשוב לשביתת רעב אם שב"ס לא ימלא את דרישותינו"
גם בלי הישג ביד: סיום השביתה מבסס את ברגותי כמנהיג הרשות הבא
שביתת האסירים: ברגותי פונה לבדיקות בבית חולים והוחזר לכלא

"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מבקר בלבנון, 24 בפברואר 2017. AP
"לא יעבור בשתיקה על שביתת האסירים". אבו מאזן/AP

לפי גורמים, אבו מאזן סיפר בישיבה גם על המפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית לחם, ואמר כי המפגש הראשון עמו בוושינגטון היה נינוח, בעוד במזרח התיכון הוא היה רווי מתיחות. עוד נמסר לאתר כי אבו מאזן הכחיש בישיבת הוועדה המבצעת שקיימות הצעות מידיות לשוב לשולחן המשא ומתן, והוסיף כי צפויה לקום ועדה ובה חמישה בכירים אמריקנים וחמישה בכירים פלסטינים שאמורה לעסוק בסוגיה – אך לא הרחיב על כך.

בתחילת השבוע דווח כי השליח המיוחד של הנשיא, ג'ייסון גרינבלט, אמר בשיחות עם ישראלים כי טראמפ מעוניין להתחיל את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים בדיון על נושאי הליבה הקשורים להסדר הקבע, כמו גבולות, ביטחון, ירושלים, פליטים והכרה הדדית. גרינבלט ביקר בירושלים וברמאללה ביום חמישי לפני שבוע, יומיים לאחר סיום ביקורו של טראמפ באזור, ובמהלך הביקור נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם אבו מאזן ועם בכירים ישראלים נוספים, בהם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. רויטרס
טראמפ ואבו מאזן בבית לחם/רויטרס

חלק גדול מהביקור עסק בקידום יוזמות כלכליות ואזרחיות לשיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני, אך לדברי גורמים מדיניים המעורים בתוכן הפגישות, גרינבלט שב והבהיר כי הממשל אינו מתכוון להתעסק בצעדים כלכליים בלבד וכי הנשיא רציני ונחוש לקדם את חידוש התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים. "אנחנו רוצים להגיע לנושאי הליבה", אמר לאחד מבני שיחו והוסיף "אנחנו מתכוונים לכך ברצינות". לדברי גורם ישראלי המעורה בנושא, הממשל אף העביר לישראל בשבועות האחרונים ניירות עמדה הנוגעים לחלק מנושאי הליבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully