וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מהפיגוע בקאבול: "זה הרגיש כמו רעידת אדמה, ואז הכול התמוטט"

הפיצוץ העז במרכזה של בירת אפגניסטן נשמע גם במרחק של קילומטר וחצי. אחרי הפיגוע שגרם למותם של 80 בני אדם ולפציעתם של יותר מ-400 איש, התאספו עשרות מחוץ לבית החולים, ממתינים לשמוע מה עלה בגורל יקיריהם

צילום: רויטרס

כמה שעות אחרי הפיצוץ שהרעיד את מרכזה של קאבול, בירת אפגניסטן, הסתובב במקום אליאס נאסר, עובד בסניף בנק סמוך. הוא מביט בכניסה לבית החולים, ממתין לחדשות מעמיתו שהובא לשם עם פציעות קשות. "בהתחלה זה הרגיש כמו רעידת אדמה, ואז הכול התמוטט, חלונות, התקרה. החשמל נותק", אמר נאסר ל"גרדיאן" הבריטי.

לפחות 80 בני אדם נהרגו ועוד 461 נפצעו אתמול בבוקר, כך לפי משרד הפנים האפגני, בפיצוץ מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן בתוך מכלית ביוב. המכונית התפוצצה בסמוך לארמון הנשיאות בעיר, באזור שבו נמצאות שגרירויות זרות רבות, בהן של צרפת וגרמניה, וייתכן שהן היו יעד המתקפה שאירעה ביום החמישי של הרמדאן.

עוד בוואלה! NEWS:
ורק מיי לא הגיעה לעימות: "'מלכת פניות הפרסה' מזלזלת בבריטים"
חשפו את התנאים הקשים במפעל של איוונקה טראמפ בסין – והועלמו
דיווח: קומי יודה שטראמפ לחץ עליו להפסיק את חקירת היועץ הבכיר

פיגוע  בקאבול בירת אפגניסטן בסמוך לשגרירויות זרות, מאי 2017. AP
ייתכן שהשגרירויות הזרות היו יעד הפיגוע. קאבול, אתמול/AP

הייתה זו אחת המתקפות הקטלניות ביותר בבירה האפגנית מאז 2001, ושעות ספורות לאחר הפיצוץ, עדיין נשאו ענני עשן מעל המובלעת הדיפלומטית. כמה מאות מטרים מבית החולים, שניזוק גם הוא בפיצוץ, נעמדו בשורה עשרות אנשים, בחרדה, ממתינים לשמוע מה עלה בגורל קרוביהם וחבריהם.

מדי פעם פתח חובש מעט את הדלת כדי לצעוק שם, וגרם למהומה המתקהלים. נשים מקוננות היכו באגרופן על שערי המתכת, בוכות את שמות יקיריהן, בעוד השומרים ניסו לשמור על שלווה בתוהו ובוהו. "העמית שלי נמצא שם", אמרה אישה אחת, תיארה כיצד נשרף עמיתה לעבודה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פיגוע  בקאבול בירת אפגניסטן בסמוך לשגרירויות זרות, מאי 2017. AP
הפיגוע התרחש ביום החמישי של הרמדאן. קאבול, אתמול/AP

שעתיים לאחר הפיצוץ התגודדו קבוצות של ילדים סביב מחסומי המשטרה בקרבת בית הספר עמאני הסמוך למקום הפיצוץ. אחדים מהם נראו מזועזעים לאחר שהוחזקו בתוך הכיתות במשך שעות. אחרים נאחזו בהורים חרדים שבאו לקחת אותם.

הפיצוץ העז העיר אזרחים המתגוררים במרחק של כקילומטר וחצי. ברדיוס של כמה מאות מטרים ממקום הפיצוץ, בעלי חנויות ניקו זכוכיות שבורות מהמדרכות. אנתזר, ספר, אמר שהיה בחנות שלו כשהפיצוץ אירע. "בהתחלה לא ידעתי מה ניפץ את החלונות שלי. כל החלון התפוצץ", אמר.

פיגוע  בקאבול בירת אפגניסטן בסמוך לשגרירויות זרות, מאי 2017. AP
שום ארגון לא קיבל אחריות. פצוע אחרי הפיצוץ בקאבול, אתמול/AP

הפיגוע אתמול היה האחרון בסדרה של פיצוצים חזקים ביותר בקאבול בשנתיים האחרונות. שום ארגון לא קיבל אחריות לפיגוע וטליבאן אף הכחיש קשר לפיצוץ. ואולם, בחודש שעבר הכריז הארגון כי הוא פותח במבצע התקפי באפגניסטן כשהמיקוד הוא כוחות זרים. הארגון עמד מאחורי פיגוע דומה בחודש אפריל 2016 במטה המודיעין במרכז קאבול, בו נהרגו יותר מ-60 בני אדם ועוד 300 נפצעו.

ביום שבת האחרון נהרגו עשרות בני אדם בפיצוץ של מחבל מתאבד במכונית בסמוך לשיירה של כוחות הביטחון במזרח אפגניסטן. על פי הדיווח, יעד התקיפה היה קבוצה של אנשי ביטחון המספקים שירותי אבטחה לכוחות אמריקנים במחוז קהוסט, אך רוב הקורבנות בתקיפה היו אזרחים. אף ארגון לא קיבל אחריות לתקיפה. יום לפני כן, 15 חיילים אפגנים נהרגו במתקפה של טליבאן על בסיס צבאי במחוז קנדהאר. חמישה נוספים נפצעו במתקפה במחוז וואלי קוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully