וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר הנהג שהפקיר למוות את נדא: "רוצח, צריך להעמידו לדין"

אלי ואשכנזי, פואד סלאמה ושלומי גבאי

31.5.2017 / 12:17

נדא איבדאח בת ה-16 נהרגה בתאונת "פגע וברח" ברחוב אבן גבירול, שידע כמה תאונות קטלניות. עשרות יצאו למחות על התשתית. בן דודה: "לא נגדל ילדים כמו פרחים ומישהו ייקח אותם". נעצר תושב חיפה כבן 65 בחשד שנהג ברכב הפוגע. תיעוד רגעי הפגיעה

צילום: מצלמות אבטחה

בשעות הצהריים (רביעי) הובאה למנוחות בכפר סמיר שבחיפה נדא איבדאח, בת ה-16 שנהרגה הלילה בתאונת "פגע וברח" ברחוב אבן גבירול. מסע ההלוויה, בו לקחו חלק מאות משתתפים, נפתח במסגד הסמוך לקריית הממשלה והסתיים בבית הקרבות. במקביל, המשטרה הודיעה כי עצרה תושב חיפה כבן 65 בחשד לדריסתה של נדא והפקרתה. בוחני המשטרה הצליחו לאתר גם את כלי הרכב שעל פי החשד פגע בנערה.

אביה של נדא, עלי איבדאח, קרא מוקדם יותר היום לנהג להסגיר את עצמו. "הזמינו אותה לארוחת ערב לשבור את צום הרמדאן עם החברות שלה. היא הלכה עם החברות שלה, והן עברו את הכביש במעבר חצייה, עבר אוטו מהר והביא עליה סיבוב", אמר. "אני קורא לנהג להסגיר עצמו למשטרה. היא הקטנה שלי. היא הייתה על הכיפאק, הכי טובה בכיתה שלה".

צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שחלף הלילה בסמוך לזירה מצא את הנערה כשהיא במצב אנוש ברחוב, העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים רמב"ם שבעיר כשהיא סובלת מחבלת ראש. מאוחר יותר מתה מפצעיה בבית החולים.

עוד בוולאה! NEWS:
הותר לפרסום: המיליארדר מירילשוילי ובנו נחקרו בפרשת השר דרעי
יממה לפני המועד האחרון: טראמפ "לא החליט" אם השגרירות תעבור לי-ם
אישה וגבר כבני 30 נורו למוות מכלי רכב חולף ביפו; היורה נמלט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושב חיפה כבן 65 נעצר בחשד לדריסתה. איבדאח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תושבים הלילה בזירת התאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היא הייתה ילדה מקסימה", הוסיף בן דודה של נדא, סמי אבו זיד. "זה רוצח, צריך להעמיד אותו לדין. אנחנו לא נגדל ילדים כמו פרחים ומישהו ייקח אותם. צריך שמישהו יעצור את הדבר הזה. כל יום יש דריסה, זה כואב למשפחות". אבו זיד הוסיף כי "צריך שיעצרו לא רק אותו, אלא כל אדם שמשתולל בכביש ולוקח חיים בקלות".

חליל חאטיב, דודה של נדא, סיפר על אחייניתו. "נודע לי בשעה 23:00 שנדא נדרסה והנהג ברח. זה מה שידעתי, היא נפטרה בבית החולים. שמעתי מאנשים שזה כביש מסוכן, זו לא פעם ראשונה. היא למדה בתיכון בכיתה י"א, בחורה טובה ומצטיינת בלימודים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאת התושבים בזירת התאונה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלילה יצאו עשרות תושבי הרחוב והסביבה להפגין בשכונת נחלה במחאה על מצב התנועה באזור. לדבריהם, זו לא התאונה הקשה הראשונה שאירעה בו. הם סיפרו כי פנו פעמים רבות לעיריית חיפה בבקשה שיותקנו בכבישים אמצעים להאטת מהירות כלי הרכב, אולם העירייה לא נענתה לבקשותיהם.

המפגינים הציתו פחי אשפה וחסמו בעזרתם את המעבר לכלי רכב בכביש שבו אירעה התאונה. "אני פונה לראש העירייה יונה יהב ומבקש לשים סוף לבעיה של כביש המוות הזה", אמר אחד המפגינים במקום. עוד אמר תושב המקום כי "זאת התאונה השנייה עם הרוגים והיו תאונות דומות בתקופה האחרונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעבר החצייה שבו נהרגה נדא/מערכת וואלה!, צילום מסך
רחוב אבן גבירול פינת רחוב הקישון, חיפה, זירת התאונה שבה נהרגה נאדא איבדאח. שלומי גבאי
מעבר החצייה המסוכן, באור יום/שלומי גבאי

מהמשטרה נמסר כי הצעירה חצתה את הכביש במעבר חצייה וכי הרכב הפוגע נסע מכיוון העיר התחתית לכיוון שכונת הדר בעיר. פרמדיק מד"א רועי פאר סיפר: "על האי-תנועה ראינו צעירה מחוסרת הכרה עם חבלת ראש קשה מאוד. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותה במהירות לבית החולים רמב"ם כשמצבה אנוש ולא יציב".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בכל שנה נפגעים בממוצע כאלף בני אדם בתאונות "פגע וברח" ו-13 נהרגים (יותר מאחד בכל חודש). מהנתונים עולה כי בכל שנה מתרחשות כ-700 תאונות "פגע וברח", ובממוצע שתיים בכל יום.

החוק מתיר לבית המשפט לגזור עונש של עד 14 שנות מאסר בפועל על אדם שפגע וברח, אך למעשה, בבדיקה שערכה עמותת "אור ירוק", עולה כי ב-71 פסקי דין שעסקו בתאונות "פגע וברח" (הפקרה לאחר פגיעה), נגזר עונש ממוצע של שנתיים ושבעה חודשים וקנס כספי ממוצע של 2,179 שקלים.

רחוב אבן גבירול פינת רחוב הקישון, חיפה, זירת התאונה שבה נהרגה נאדא איבדאח. שלומי גבאי
מעבר החצייה ברחוב אבן גבירול/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully