וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: המיליארדר מירילשוילי ובנו נחקרו בפרשת השר דרעי

31.5.2017 / 6:30

השניים, בעלי ערוץ 20 הנחשבים מקורבים למפלגת ש"ס ולשר הפנים, נחקרו השבוע על קשריהם עמו. ממסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS המשפחה העבירה מאות אלפי שקלים כתרומות לעמותות בראשותה של דרעי

צילום: רוני כנפו

אנשי העסקים ובעלי ערוץ 20, המיליארדר מיכאל מירילשוילי ובנו יצחק נחקרו ביום שני האחרון בחשד לקשריהם עם שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. על פי החשד, השניים מצויים בקשר עם דרעי במשך שנים, שבמהלכן העבירו סכומי כסף רבים למפלגת ש"ס ולשתי עמותות המנוהלות בידי יפה, רעייתו. דרעי חשוד בעבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

מירילשוילי האב, בן 57, נולד בגיאורגיה. הוא נחשב לאיש עסקים מצליח, הפועל בשורה של תחומים, בהם מדיה, אנרגיה, מים, נדל"ן ופיננסים. הוא בעל תואר ד"ר ברפואה, מקצוע שבו אינו עוסק כיום, ובן למשה מיכאל, שהיה תעשיין מצליח אף הוא. בשנות ה-90, לאחר קריסתה של ברית המועצות, המשפחה נכנסה לעסקי ההימורים ברוסיה, ושלחה זרועות למגוון תחומים נוספים. בעבר ריצה שמונה שנות מאסר ברוסיה בעקבות פרשיה הקשורה לחטיפתו של אביו, שכן זמן קצר לאחר שאביו נחטף ושוחרר ללא פגע, שניים מחוטפיו נמצאו ירויים. גם לאחר שחרורו, טען מירלשווילי כי מדובר במזימה נגדו.

בנו יצחק נחשב למי שמוביל את הקו "המודרני" באימפריה הכלכלית, ועוסק בעיקר בתחום ההיי-טק והמדיה. הבן הוא היזם מאחורי "פייסבוק הרוסית" - "Vkontakte", שנמכרה ביותר ממיליארד דולר. המשפחה מתגוררת כיום בהרצליה פיתוח, אולם נעה רבות על הקו שבין שתי המדינות. דוגמה נוספת להשפעתו של הבן היא ברכישתו של ערוץ 20, הנמצא כיום בשליטת המשפחה. האב והבן פועלים בתחומים נרחבים נוספים בחברה הישראלית. בין היתר, הם משקיעים בתחום הגז בישראל ביחד עם איש העסקים עופר נמרודי, ותורמים לארגונים רבים, בהם זק"א, חב"ד והקרן למורשת הכותל המערבי.

לקריאה נוספת:
הסתיימה חקירתו של שר הפנים דרעי: חשוד בעבירות מרמה והלבנת הון
350 קלסרים ב-70 ארגזים: מסמכי העמותה של יפה דרעי במרכז החקירה
חקירת דרעי: "השר היה מעורב בקרן השקעות שניהל משה ליאון"

מיכאל מירילשוילי עם רוה"מ בנימין נתניהו. זקא,
מירילשוילי/זקא

מלבד אחריותה על העמותה "מפעלות שמחה", שמפעילה רשת של מוסדות חינוך, אחראית יפה דרעי על עמותה נוספת, "יהודה יעלה", העוסקת בסיוע לנזקקים ובגמילות חסדים. עיקר פעילות העמותה עוסקת בקניית מוצרי חשמל ורהיטים לנזקקים. ממסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי המממן העיקרי של העמותה מוגדר במסמכים כ"מיכאל מיכאלשווילי" שמדי שנה העביר תרומות בסך מאות אלפי שקלים ל"יהודה יעלה", כשהוא למעשה כמעט תורם יחיד.

ב-2010 הצהירה דרעי בפני רשם העמותות כי מירילשוילי העביר תרומה לעמותה בסך מאה אלף שקלים. ב-2011 עלה סכום התרומה ל-275 אלף שקלים, ובשנה לאחר מכן קפץ הסכום ל-350 אלף שקלים. בשנת 2013 העביר מירילשיוילי לעמותה 250 אלף שקלים. יפה דרעי חתומה על כל המסמכים בעצמה, ומהם עולה כי אין מקבלי שכר משמעותיים בעמותה. הקשר של מיכאל ויצחק עם ש"ס נמשך כבר תקופה ארוכה. מירילשוילי האב ודרעי נחשבים לידידים קרובים, והאב כאמור, הוא גם מהתורמים הגדולים של יו"ר חבר הנאמנים של זק"א.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מיכאל מירילשוילי עם הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר. זקא,
נכח באירוע של משפחתו לאחר סיום החקירה. מירילשוילי והרב עמאר/זקא

שעות ספורות אחרי שהסתיימה חקירתם, הופיעו האב והבן באירוע בבני ברק שערך הרב אליהו עמאר, בנו של הרב הראשי הספרדי של ירושלים, שלמה משה עמאר. באירוע נכח גם יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי, שעמו השניים נמצאים בקשר קרוב. מיכאל, האב, רואה בישי כמי שהכיר לו את הרב עובדיה יוסף ועם זאת הוא גם מקורב מאד לדרעי.

דוברו של מירילשוילי מסר בתגובה כי "מר מירילישוילי נתבקש להשיב לשאלות המשטרה. לאחר חקירה קצרה ולאחר שהשיב לשאלות הסתיימה החקירה והוא חזר לביתו ללא כל תנאים מגבילים".

השר דרעי יצא הבוקר מביתו לאחר שנחקר אמש במשך יותר מ-11 שעות במשרדי להב 433. רוני כנפו
הצהיר על תרומות מירילשוילי לעמותה של רעייתו. השר דרעי, השבוע/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully