וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל עיכוב באישור שב"כ: חולת סרטן מעזה לא הורשתה להיכנס לטיפול בארץ

30.5.2017 / 18:48

מרווה חסונה נזקקת לאישורים ביטחוניים כדי להגיע לטיפולים. בשל החמרה במצבה הגישה בקשה לכניסה לטיפול דחוף, אך הפנייה לא טופלה במועד וכניסתה נמנעה. רופאים לזכויות אדם: שב"כ פועל באטימות. שב"כ: חמאס מנצל את הסיוע הרפואי לצרכי טרור

מרווה חסונה, חולת סרטן בת 51 בבית החולים הדסה בירושלים, מאי 2017. באדיבות המשפחה
האישור המיוחל הגיע אחרי שעות פעילות המחסום. חסונה/באדיבות המשפחה

מרווה חסונה, תושבת רצועת עזה בת 51, שאובחנה כחולה בסרטן המעי הגס לפני כשנה, מטופלת בתקופה האחרונה בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. בעקבות הסגר על הרצועה, היא נזקקת לאישור מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) והשב"כ כדי להגיע לכל אחד מביקוריה בבית החולים. בשל החמרה במצבה נשלח מכתב מטעם המחלקה האונקולוגית לגורמי ביטחון, בבקשה לאפשר לה להיכנס לישראל כדי לקבל טיפול דחוף. את הבקשה הגישה חסונה ב-17 במאי והטיפול שלה נקבע ל-28 בחודש, לפני יומיים. כאשר הגיעה למחסום כדי להיכנס לארץ, נאמר לה שהאישור טרם הוחזר על ידי שב"כ ולכן נמנעה כניסתה.

עד היום נכנסה חסונה לישראל 13 פעמים לצורך טיפולי יום והתאשפזה שבע פעמים, בכל אחת מהן למשך כמה ימים. ביקורה האחרון בבית החולים היה לפני כשבועיים. משפחתה של חסונה טוענת כי הבקשה הוגשה מספיק זמן לפני מועד הטיפול וכי לא הייתה סיבה לעיכוב. לדבריהם, במקרים אחרים שבהם הגישו בקשות, הצליחו לקבל אישורים בטווח זמן דומה. עוד ציינו כי בגלל עיכובים מעין אלה לא הגיעו אישורים דומים עד מועד הטיפול גם בשלושה מקרים קודמים. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי האישור משב"כ אכן הגיע ביום המבוקש, אך רק בשעות הערב, אחרי סגירת פעילות המחסום.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל מגדיר מיהו "לוחם אמיתי": חיילי חי"ר ושריון צפויים לקבל שם חדש
גניבת הנשק בבסיס בדרום: השומר לא הבחין בפריצה לנשקייה
מו"מ ברגע האחרון - כשלא נותרו קלפים בשרוול: משפט אזריה לקראת הכרעה

מרווה חסונה, חולת סרטן בת 51 בבית החולים הדסה בירושלים, מאי 2017. באדיבות המשפחה
"ביטוי לא אנושי למדיניות הישראלית". חסונה בבית החולים/באדיבות המשפחה

"שוב ושוב הרשויות בישראל מעכבות את הגישה של חולי סרטן מעזה לטיפול רפואי דחוף בישראל. האטימות והשרירותיות שבהן פועל שב"כ מול חולה במצב כה קשה הן ביטוי מחריד, לא אנושי ולא מוסרי של מדיניות זו, ללא שום הצדקה ביטחונית או אחרת", אמר רן גולדשטיין, מנכ"ל ארגון "רופאים לזכויות אדם". "המקרה הזה מוכיח כי שורש הבעיה בסגר הקבוע והמתמשך שמטילה ישראל על תושבי עזה, ושהופך אפילו חולים במצב קשה לבני ערובה של השב"כ המשחק בחייהם מדי יום כאילו היו חיילים על לוח שחמט", הוסיף.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה כי "אין התנגדות לאפשר את כניסתה של חסונה לישראל לצורך קבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה. יצוין כי מענה דומה הועבר זה מכבר לגורמי המת"ק. לאחרונה נחשף מקרה בו בכליהן של שתי נשים, אחיות, תושבות רצועת עזה שנכנסו לישראל דרך מעבר ארז, נתפסו חומרי נפץ שהוסתרו בשפורפרות של חומרים רפואיים. כניסתן לישראל של השתיים אושרה לצורך קבלת טיפול רפואי למחלת הסרטן ממנה סובלת אחת מהאחיות. חומר הנפץ נשלח על ידי חמאס ויועד לביצוע פיגועים בישראל על ידי חמאס בתקופה הקרובה. ארגוני הטרור ברצועת עזה, ובראשם החמאס, פועלים ללא לאות לנצול ציני של התווך ההומניטרי והסיוע הרפואי שישראל מעניקה לתושבי הרצועה, לשם ביצוע פיגועי טרור בישראל".

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה כי "הבקשה הוגשה במסגרת זמנים קצרה מן הנדרש וסווגה על ידי הצד הפלסטיני כבקשה שאינה דחופה. לצערנו, אישור גורמי הביטחון התקבל רק לאחר תום שעות הפעילות במעבר ארז ולכן כניסתה לישראל לא התאפשרה". עוד נמסר כי "בקשה נוספת עבור התושבת למהלך חודש יוני נמצאת כעת בטיפול הגורמים הרלוונטיים".

בתגובה לדברים ציינו קרוביה של חסונה כי הבקשה הוגשה 12 ימים לפני מועד התור, מה שהותיר די זמן כדי לקבל את האישור במועד הרצוי. עוד הוסיפו כי מכיוון שהבקשה הוגשה זמן רב לפני מועד הטיפול היא סווגה כלא דחופה בצד הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully