וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות להסתדרות: יחימוביץ' עתרה לבית המשפט נגד התוצאות

30.5.2017 / 18:03

לאחר ניצחונו של היו"ר המכהן אבי ניסנקורן, דרשה חברת הכנסת להורות על קיום בחירות חוזרות, בטענה להטיית הבחירות, חוסר פיקוח, הפעלת לחצים על מצביעים וספירת קלפיות פסולות. "אנשי ניסנקורן היו אמונים באופן ישיר על ניהול ההליך"

עריכה: יאיר דניאל

ח"כ שלי יחימוביץ' הגישה הלילה (שלישי) עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הכוללת בקשה להורות על ביטול הבחירות האחרונות למוסדות ההסתדרות, שבהן התמודדה מול היו"ר המכהן אבי ניסנקורן שניצח בהפרש של כ-55 אלף קולות. מאז ההכרזה על התוצאות ביום שישי האחרון, יחימוביץ' טענה כי הן מוטות, וכעת היא דורשת מבית המשפט להורות על קיום בחירות חוזרות בהקדם האפשרי.

בעתירה מפורטות הסיבות לבקשה הדחופה, ובראשן טענות להטיית בחירות מכוונת ומאורגנת לכאורה, על ידי גניבת קולות והצבעה בשמם של אנשים שלא הצביעו בפועל. זאת, לצד הפעלת "מערך לחצים שיטתי ומאורגן". לטענותיה של יחימוביץ', אנשיו של ניסנקורן הפעילו לחץ על עובדים כדי שיצביעו עבורו, ובמקרים מסוימים הורו לכאורה מעסיקים לעובדיהם להצביע לניסנקורן ולסיעתו.

עוד בנושא:
תבוסה ליחימוביץ': ניסנקורן ניצח בבחירות להסתדרות בפער של 25%
השופט פסק: "תימשך ספירת הקולות להסתדרות - שמרו את הטענות לסוף"
פעילים צעירים ולייקים: כך קמפיין "בת האור נגד המנגנון" שוב כשל

שלי יחימוביץ' בדיון בספירת הקולות לבחירות בהסתדרות 25 במאי 2017. מאצ'י הוף
יחימוביץ' בדיון בבית המשפט, השבוע/מאצ'י הוף

עוד נטען בעתירה כי במטה יחימוביץ' קיימות הוכחות לחלוקה שיטתית ומאורגנת של מעטפות שלהן הוכנסו מראש פתקים עם שמו של ניסנקורן. עוד נטען כי אנשי ניסנקורן הובילו מצביעים לתוך הקלפיות, זאת כביכול על מנת לוודא שהם מצביעים במעטפות שקיבלו. יתרה מכך, נטען בעתירה כי אנשי ניסנקורן ניסו למנוע באופן שיטתי את הפיקוח על הבחירות.

לדברי יחימוביץ', מאות קלפיות נותרו ללא הליך פיקוח ראוי מצד אנשיה, וסיעתו של ניסנקורן ניסתה לכאורה להשפיע על התנהלות הבחירות ועל אופן ספירת הקולות, כולל "החדרה בלתי-חוקית" של מאות קלפיות פסולות. בנוסף לכך, בעתירה מתוארת גניבה לכאורה של זהויות מצביעים, באמצעות העברה מאורגנת של מספרי זהות של בעלי זכות בחירה לגורמים שהצביעו בקלפיות במקומם. "גם כאן מדובר בפעולה פלילית מהחמורה ביותר שניתן להעלות על הדעת", נטען בעתירה.

עוד באותו נושא

יחימוביץ' דורשת צו בהול לעצירת ספירת הקולות; ניסנקורן: "פתטית"

לכתבה המלאה
שלי יחימוביץ' ואבי ניסנקורן בבית המשפט המחוזי בתל אביב בדיון בעניין הבחירות להסתדרות, מאי 2017. דנה ירקצי
ניסנקורן בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, השבוע/דנה ירקצי

מעבר לכך, יחימוביץ' טוענת בעתירה כי חוקת הבחירות ומנגנון ארגון הבחירות מוטה לטובת יריבה. לדבריה, עובדים שכירים בהסתדרות קיבלו תפקידים בניהול הבחירות, והטו את כף הבחירות לטובת "הבוס שלהם". על פי העתירה, "הארגון מוטה באופן בלתי ראוי לטובת ניסנקורן. מנכ"ל ועדת הבחירות, האמון על הפן הביצועי של הליך הבחירות ואמור להיות אובייקטיבי, הוא בעל תפקיד בכיר בסיעת 'עוגנים'", סיעתו של ניסנקורן. בכך, ביקשה יחימוביץ' לטעון כי אנשי סיעתו של ניסנקורן, שהתמודדו בעצמם בבחירות "היו הגורמים האמונים באופן ישיר על ניהול הליך הבחירות".

לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות, סירבה יחימוביץ' לברך את יריבה על ניצחונו. "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שהליך הבחירות בה הוא תקין ומפוקח, ולכן קשה להסביר למתבונן מבחוץ שלא מדובר במערכת בחירות כפי שחווה אותה אדם נורמטיבי שהולך לקלפי ומצביע לכנסת כרצונו", אמרה. "הפעם למרבה הצער בוצעה גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית מהמסד ועד הטפחות, מתוכננת בקור רוח, ונעדרת לחלוטין מנגנון בקרה ופיקוח ממלכתי, שיפוטי או אובייקטיבי".

ספירת הקולות הופסקה ביום רביעי האחרון, יום לאחר ההצבעה, בהוראת בית המשפט, מחשש להונאת הבחירות. עם זאת, יום לאחר מכן הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב על חידוש ספירת הקולות. במהלך הדיון, נימק השופט איתן אורנשטיין את החלטתו בכך "שהנזק שעלול להיגרם הוא של הרבה כסף".

"ניסיון להתחמק מהעובדה הברורה כי יחימוביץ' ספגה תבוסה"

ממטה סיעת "עוגנים" של ניסנקורן נמסר בתגובה כי "זו לא עתירה משפטית, אלא עתירת יח"צנות, שמטרתה רק אחת - לנסות ולהתחמק מהעובדה הברורה כי בבחירות יחימוביץ' ספגה תבוסה". על פי תגובת המטה, "גם אחרי הבחירות ממשיכה יחימוביץ' בקמפיין מלוכלך, שכל כולו השמצה על עובדים, גימלאים וועדים".

(עדכון ראשון: 17:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully