וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום קוריאה זועם: משגרי טילים אמריקניים הוצבו ללא ידיעתו

30.5.2017 / 13:54

משרד ההגנה הציב ארבעה משגרים נוספים של מערכת ה-THAAD האמריקנית השנויה במחלוקת מבלי שדיווח על כך. הנשיא מון, שתומך בגישה פייסנית יותר כלפי הצפון, הורה על חקירה. ארה"ב תבצע ניסוי ראשון ביירוט טיל בין יבשתי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'א-אין הורה על חקירה אחרי שמשרד הביטחון לא הודיע לו על כך שפרס עוד ארבעה משגרים של מערכת ההגנה מפני טילים האמריקנית THAAD - כך מסר היום (שלישי) דובר מטעמו. סוללה של המערכת השנויה במחלוקת הוצבה במדינה במרץ, עם שני משגרים מתוך שישה אפשריים, כחלק מהניסיון להרתיע את קוריאה הצפונית.

במהלך קמפיין הבחירות שלו, הבטיח מון לבחון את המערכת, שהצבתה גרמה לזעמה של סין. "הנשיא מון היה המום לשמוע על הצבתם של ארבעה משגרים נוספים, מבלי שדווח על כך לממשלה החדשה או לציבור", מסר דוברו של הנשיא, שקרא לגישה מפויסת יותר כלפי פיונגיאנג, אולם מאז ניצחונו בתחילת החודש כבר חווה שלושה שיגורים של טילים בליסטיים.

לקריאה נוספת בנושא
קוריאה הצפונית: קים פיקח על ניסוי במערכת נשק חדשה נגד מטוסים
הגנרל, מדען הטילים ומפתח הנשק: האנשים שלוחשים על אוזנו של קים

ניסוי במערכת ההגנה מפני טילים THAAD. רויטרס
בארה"ב טוענים כי המערכת היא למטרות הגנה בלבד. ניסוי של ה-THAAD/רויטרס

צבא ארצות הברית, שמחזיק בכ-28 אלף חיילים בקוריאה הדרומית, טרם הגיב. גם צבא קוריאה הדרומית טרם התייחס להצבת המשגרים הנוספים, שאירעה דווקא בזמן שבו המתיחות בין סיאול לבייג'ינג סביב המערכת פחתה. סין רואה ב-THAAD איום על ביטחונה, על אף שארצות הברית מבטיחה כי השימוש במערכת היא רק למטרות הגנה.

משרד ההגנה של קוריאה הדרומית הודיע מוקדם יותר כי הוא ערך אתמול תרגיל משותף עם מפציץ אמריקני , ואילו בקוריאה הצפונית טענו כי היה זה תרגיל שדימה מתקפה גרעינית. לפי סוכנות הידיעות הרשמית במדינה הקומוניסטית, המנהיג קים ג'ונג און פיקח על ניסוי בטיל שבו נבחנה מערכת הנחייה חדשה וכי הוא הביע תקווה שבקרוב "הם ישלחו מתנה גדולה יותר לינקים" בתגובה לפרובוקציות של ארצות הברית.
.
במהלך היום, אמורה ארצות הברית לערוך ניסוי ראשון מסוגו ביירוט טיל בליסטי בין-יבשתי, ברקע התקדמותה של פיונגיאנג בפיתוח טילים מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully