וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקזיט, חמאס והמלכה: מיי וקורבין בדיון סוער לפני הבחירות

30.5.2017 / 10:50

שני ראשי המפלגות הגדולות בבריטניה נשאלו בנפרד שאלות נוקבות, אחרי שראש הממשלה סירבה לעימות ישיר. היא סירבה להשיב אם היא תומכת בפרישה מהאיחוד, ואילו מנהיג הלייבור הגן על כך שכינה את הארגון הפלסטיני "חבר". הבחירות יתקיימו בשבוע הבא

צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ומנהיג הלייבור ג'רמי קורבין התמודדו אמש (שני) עם שאלות נוקבות במהלך אירוע טלוויזיוני שהתקיים לפני הבחירות לפרלמנט בשבוע הבא. זה לא היה עימות בשל סירובה של מיי, והשניים נשאלו בנפרד על ידי הקהל והמנחה.

מיי הגנה על עמדתה בנוגע לברקזיט, אולם סירבה לענות למנחה ג'רמי פקסמן, ששאל שוב ושוב אם היא סבורה שלעזוב את האיחוד האירופי הוא רעיון טוב. המפלגה השמרנית התנגדה בתחילה לפרישה מהאיחוד, אולם לאחר משאל העם ביוני שעבר היא אימצה את הברקזיט אל המצע שלה. מפלגת הלייבור, מנגד, הרחיקה בוחרים רבים משורותיה בשל הליכתה שמאלה תחת הנהגתו של קורבין.

ראש הממשלה, שהקדימה את הבחירות במטרה להגדיל את כוחה אך צנחה בסקרים בשבועות האחרונים, אמרה רק כי המצביעים הבריטים קיבלו את החלטתם בנושא האיחוד והיא נחושה להגיע להסכם הטוב ביותר. "אנחנו עושים את הדברים הנכון כדי שהברקזיט יצליח", אמרה מיי, שהבטיחה לשמור על המוניטין שלה כ"אישה קשה מאוד" במהלך שיחותיה עם מנהיגי האיחוד אם מפלגתה תנצח.

לקריאה נוספת בנושא
בריטניה: מנהיג הלייבור השתתף בטקס לזכרו של אחד ממתכנני הטבח במינכן
בריטניה: ההישגים הטובים זה 40 שנה למפלגתה של מיי בבחירות המקומיות

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בדיון לפני הבחירות, 29 במאי 2017. AP
מבטיחה להשיג הסכם ברקזיט טוב. מיי/AP

המנחה לא עשה חיים קלים גם לקורבין, וקטע אותו פעמים רבות בטרם הצליח להשיב. פקסמן אתגר את מנהיג הלייבור על כך שסירב לגנות את המחתרת האירית ועל פגישותיו עם גורמים בחמאס. יחסיו הקרובים של קורבין עם חמאס, חיזבאללה וארגונים אחרים נחשפים בימים האחרונים ביתר שאת, כשנודע שהשתתף לפני כמה שנים בטקס אזכרה לאחד ממתכנני הטבח במינכן.

קורבין הגן על כך שעשה שימוש בעבר במונח "חברים" כשתיאר את חמאס, והסביר כי אמר זאת כדי לקדם את פתרון שתי המדינות במהלך פגישה שעסקה בסכסכוך. כשנשאל מדוע אמר בעבר שחיסולו של אוסמה בן לאדן הוא טרגדיה, השיב מנהיג הלייבור כי הוא סבר שיש לעצור אותו ולהעמיד אותו לדין.

המנחה אמר כי ראש האופוזיציה רוצה לבטל את המלוכה. עם זאת, קורבין דחה את דבריו ואמר כי הוא לא מחפש לבטל את המונרכיה החוקתית, אלא להביא לצדק חברתי ולהפחית את העוני. "הייתה לי פגישה נחמדה מאוד עם המלכה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'רמי קורבין בדיון לפני הבחירות בבריטניה, 29 במאי 2017. AP
רצה להעמיד את בן לאדן למשפט. קורבין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully