וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הפיקוח על מחירי הקייטנות אושר – אך לא יוחל בקיץ הקרוב

30.5.2017 / 0:31

החוק, המחייב הגדרת מחיר מקסימלי לקייטנות הנערכות במבני ציבור, אושר במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. עם זאת, לבקשת שר הפנים, תוקפו יידחה לשנה הבאה. ח"כ אמסלם: "זוהי תקווה גדולה להורים. קייטנה לא אמורה לעלות יותר מ-1,000 שקלים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: השר דרעי מכריז על מחיר גג לקייטנה בפריפריה, יוני 2016)

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שניה ושלישית את חוק פיקוח המחירים על הקייטנות. עם זאת, החוק לא יחול על קייטנות שייפתחו במהלך הקיץ הקרוב בשל אי-עמידה בלוחות הזמנים. החוק, אותו יזם יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), נותן בידי שר הפנים את הסמכות לקבוע מדי שנה סל בסיסי של תכני קייטנה וכן מחיר מקסימלי.

הקייטנות עליהן יחול פיקוח המחירים הינן כאלו הפועלות במבנים ציבוריים ובאזור בו פועלת לפחות קייטנה מפוקחת אחת, תורשה הרשות המקומית להפעיל גם כאלו שמחירן אינו מוגבל. מחיר התקרה שייקבע בכל שנה יתבסס על עלותה הריאלית של הקייטנה ללא סבסוד.

"זהו חוק היסטורי המהווה תקווה גדולה להורים ולילדים", אמר ח"כ אמסלם. "משפחה במעמד ביניים עם שלושה ילדים לא יכולה לשלם 2,000 שקלים לכל ילד לשלושה שבועות. קייטנה לא אמורה לעלות יותר מ-1,000 שקלים. אף אחד לא ביקש סטייק פילה - אלא רק סל בסיסי. תדאג שיקבלו שירות ויהנו מחופשת הקיץ", הבהיר.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת דרעי: "השר היה מעורב בקרן השקעות שניהל משה ליאון"
מעגל הנשים שהנהיגה האם שמתה לאחר הלידה: "הותירה לנו מורשת ברורה"
מבצעים חשאיים ובירה עם בן גוריון: הס?פּ?ר של מנהיגי ישראל הלך לעולמו

סאמר קאמפ בישראל, כתבה של יעל געתון למגזין סופ"ש. מערכת וואלה!
"משפחה במעמד ביניים עם שלושה ילדים לא יכולה לשלם 2,000 שקלים לכל ילד". ילדים בקייטנה, אילוסטרציה/מערכת וואלה!

בתוך כך, משרד החינוך הודיע אתמול על פתיחת ההרשמה לקייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" עבור 450 אלף תלמידי כיתות א'-ג' ב-253 יישובים ברחבי הארץ. הקייטנות יפעלו בבתי הספר היסודיים בין השעות 8:00 ל-13:00 עד ה-21 ביולי. ברשויות מקומיות באשכולות ממצב אקונומי נמוך יפעלו הקייטנות ללא עלות. מהמשרד נמסר כי מדובר בגידול צפוי של פי שניים בכמות התלמידים שישתתפו בקייטנות, לאחר שבשנה שעברה לקחו בהן חלק 203,411 ילדים.

(עדכון ראשון: 19:45)

"לא מעניין אותם": יו"ר ועדת הפנים אמסלם נעל את הדיון בנושא השריפות. מערכת וואלה! NEWS
"אף אחד לא ביקש סטייק פילה - אלא רק סל בסיסי". אמסלם/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully