וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ גינה את פשע השנאה בפורטלנד: "מתקפה בלתי מקובלת"

29.5.2017 / 19:41

שני גברים נדקרו למוות כשהגנו על נערות מוסלמיות מפני אדם שקרא לעברן קריאות גזעניות ברכבת התחתית בפורטלנד. הנשיא שהתבטא בעבר נגד האסלאם, צייץ: "קורבנות התקיפה עמדו מול שנאה וחוסר סובלנות"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה היום (שני) את דקירתם למוות של שני גברים שהגנו על נערות מוסלמיות שהותקפו על רקע מוצאן באורגון בסוף השבוע האחרון. השניים נרצחו בידי אדם שקרא קריאות נגד מוסלמים ברכבת הקלה בפורטלנד בשבת, בוקר יומו הראשון של חודש רמדאן. במהלך אותה התקרית נפצע אדם נוסף. "המתקפה האלימה בפורטלנד היא בלתי מקובלת", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כנשיא. "קורבנותיה עמדו מול שנאה וחוסר סובלנות ואנו נושאים תפילה למענם". עם זאת, הוא לא ציין את מוצאן של הנערות שהותקפו.

מהמשטרה המקומית נמסר לאחר האירוע שהדוקר, ג'רמי ג'וזף כריסטיאן, בן 35, נעצר לאחר שירד מהרכבת. הוא מואשם ברצח ויופיע ביום מחר בבית המשפט. עוד נמסר כי אחת הנערות לבשה חיג'אב וכי הדוקר תקף בפראות את שני קורבנותיו. מותו של אחד הגברים, ריקי ג'ון בסט, בן 53, נקבע בזירה, ומותו של האדם השני, טליסין מירדין נמקל מץ', בן 23, נקבע בדרכו לבית החולים.

בסט היה בדרכו לביתו כשנדקר. הוא שירת במשך 23 בצבא, עד 2012. מאז 2015, עבד בעיריית פורטלנד. אמו של נמקל מץ' כתבה פוסט בפייסבוק לזכר בנה, שבו כתבה: "הוא היה גיבור ויישאר גיבור מול הרשע שבצד השני. אוהב אותך לנצח".

עוד בוואלה! NEWS:
נשיאת העליון נגד השרה שקד: אי-מינוי מחליפתי פוגע במערכת המשפט
מעגל הנשים שהנהיגה האם שמתה לאחר הלידה: "הותירה לנו מורשת ברורה"
איוב קרא מונה לשר התקשורת: "הניסיון לפגום בתדמיתי פוגע במשפחתי"

ריקי ג'ון בסט, שנרצח ברכבת בפורטלנד. אורגון לייב, צילום מסך
ריקי ג'ון בסט, אחד ההרוגים בתקרית/צילום מסך, אורגון לייב
טליסין מירדין נמקל מץ', שנרצח בפורטלנד כי הגן על מוסלמיות ברכבת הקלה. פייסבוק, צילום מסך
טליסין מירדין נמקל מץ'. ההרוג הנוסף בתקרית/צילום מסך, פייסבוק

הודעתו של הנשיא טראמפ הגיעה לאחר שהמועצה ליחסים אמריקניים-מוסלמים קראה לו לצאת בפומבי נגד הגזענות הגוברת במדינה: "על הנשיא לצאת בפומבי נגד האסלאמופוביה הגוברת ונגד צורות נוספות של גזענות ודעה קדומה במדינה, שנגרמו כתוצאה מהתבטאויות רבות שנתן בעבר ומההשפעה השלילית של מדיניותו כלפי קהילות מיעוטים".

באותה הודעה פרסמה המועצה נתונים שלפיהם חלה עלייה של יותר מ-50% במקרי התקיפות נגד מוסלמים בין שנת 2015 ל-2016, שמיוחסת בין השאר להתבטאויותיו של הנשיא נגד האסלאם במהלך תקופת הבחירות לנשיאות. אחד האירועים האחרונים אירע בפברואר, אז נשרף מסגד בעיר ויקטוריה שבטקסס. השריפה אירעה ימים ספורים לאחר פרסום הצו הנשיאותי שהגביל כניסת אזרחי שבע מדינות בעלות רוב מוסלמי לתחומי ארצות הברית, שעליו חתם טראמפ. כמו כן, בנובמבר נשלחו מכתבי איומים לכמה מסגדים בקליפורניה והזהירו כי "טראמפ יטהר את אמריקה" ו"יעשה למוסלמים מה שהיטלר עשה ליהודים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully