וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כפר חיזבאללה" החדש בגולן: כך יתאמנו הגדודים למערכה הבאה

29.5.2017 / 17:00

פרויקט הבנייה של מתקן "שניר" יצא לפועל. המתקן דומה במאפייניו למרכז הלאומי לאימוני יבשה בצאלים רק שלפי צה"ל, יהיה משודרג, גדול ומודרני יותר. החל מהשנה הבאה יתחילו להתאמן בו גדודי שריון, הנדסה ותותחנים. צפו בהדמיה

דו"צ

צה"ל הכריז היום (שני) על הקמתו של מתקן שניר, בסיס שטח בנוי לאימוני יבשה עם רק"מ (רכב קרבי משוריין) בתוך המתחם ברמת הגולן. המתקן החדש, שבנייתו יצאה היום לפועל, דומה למרכז הלאומי לאימוני יבשה בצאלים רק שלפי צה"ל, יהיה משודרג, גדול ומודרני יותר. החל מהשנה הבאה יתחילו להתאמן בו גדודי שריון, הנדסה ותותחנים. דובר צה"ל פרסם היום תמונות הדמיה של הבסיס שיקום.

בצה"ל מגדירים זאת כמהפכה בתשתית האימונים. "לוקחים תשתיות כמו בצאלים שהן רעועות ומשדרגים, מוסיפים רק לוחמת לת"ק (לוחמה תת-קרקעית)", תיאר קצין בכיר את הקמת הבסיס. כחלק מהפרויקט, יוקמו שלושה מרכזי ענק, האחד מרכז סימולטורי לחיל רגלים, השני מרכז לאימוני נהיגה של משוריינים פומה, נמר ונמרה, והשלישי מרכז דימוי אויב עם 20 מכולות "אדומות" וציוד המדמה את פעילי חמאס וחיזבאללה.

אייטם בנושא תר"ש אביב והקמת מתקן שניר 29 במאי 2017. דובר צה"ל
כוחות יתאמנו בו החל מהשנה הבאה. מתקן "שניר"/דובר צה"ל

במתקן שניר יוקמו יותר מ-40 לש"ביות (מתקן לוחמה בשטח בנוי), שיאפשרו אימון איכותי לכל יחידה. "זאת, במקום שארבעה יחידות יתאמנו יחד באותו הרחוב כמו בבסיס בצאלים", אמר הקצין הבכיר. לדבריו, מתקן שניר ישלב אימון טקטי עם אימון אש. "מושקעים מאמצים רבים בדימוי אויב.
האימונים יהיו מורכבים יותר אך הדברים ייעשו במקצועיות רבה, אז לא אמורה להיות עלייה במספר תאונות אימונים, להיפך המספר יצטמצם".

עוד באותו נושא

המהפכה היקרה של הרמטכ"ל איזנקוט יוצרת מתח בצמרת צה"ל

לכתבה המלאה
אייטם בנושא תר"ש אביב והקמת מתקן שניר 29 במאי 2017. דובר צה"ל
משוריינים בתוך הבסיס. מתקן "שניר"/דובר צה"ל
אייטם בנושא תר"ש אביב והקמת מתקן שניר 29 במאי 2017. דובר צה"ל
מתקן "שניר"/דובר צה"ל

בתוך כך, בשבוע שעבר אושר פרוייקט "המוביליטי" בצה"ל, למידה בעזרת טאבלטים כ-5000 לחיילים מתאמנים ולקורסים בזרוע היבשה. הטאבלטים יהיו מוצפנים שיקלו על הלמידה. לדברי הקצין הבכיר, מהפכת התכנית הרב-שנתית "אביב", שעלותה נאמדת במיליארד ו-300 מיליון שקלים, מביאה שינוי אדיר בתשתיות האימונים ובדימוי יכולות אויב והמוביליות.

"בעוד שנה הכול יעמוד ובמקביל ייבנו עוד ועוד. העלות היא גבוהה אך חשובה", אמר הקצין הבכיר. כחלק מהתכנית יקוצר גם השירות לשנתיים ושמונה חודשים, מהלך שיאפשר ייעול בכוח האדם בצה"ל בעזרת טכנולוגיות ומיקור חוץ.

אייטם בנושא תר"ש אביב והקמת מתקן שניר 29 במאי 2017. דובר צה"ל
מתקן האימונים הגדול והמשוכלל בארץ. מתקן "שניר"/דובר צה"ל
אייטם בנושא תר"ש אביב והקמת מתקן שניר 29 במאי 2017. דובר צה"ל
הנחת אבן פינה במתקן "שניר" ברמת הגולן, היום/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully