וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 16 שנות מאסר: הקלה בעונשה של אישה שהרגה את בעלה המתעלל

ריבלין קבע כי דלאל דאוד, שנגזר עליה מאסר עולם, תוכל לעמוד כעת בפני ועדת השחרורים. דאוד הרגה את בעלה שהתעלל בה. בקשתה להתגרש ממנו נדחתה. עורכת דינה: "מקווה שוועדת השחרורים תתחשב במציאות חייה הקשה"

בית סוהר נווה תרצה, 4 באוגוסט 2016. דרור עינב
העליון סירב לקצוב את עונשה של דאוד. בית הסוהר לנשים נווה תרצה/דרור עינב

נשיא המדינה ראובן ריבלין הורה היום (שני) על הקלה בעונשה של דלאל דאוד, שנגזר עליה בשנת 2002 עונש מאסר עולה בגין רצח בעלה. על פי החלטת הנשיא, דאוד תוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים כבר בתקופה הקרובה, על מנת שזו תשקול את שחרורה המוקדם כאסירה ברישיון, בפיקוח ובליווי של רשויות הרווחה – במקום בסוף השנה, על פי הדין.

דאוד נכלאה בגיל 21 על ידי בן זוג שהתעלל בה ובילדיהם, היכה ואנס אותה וסגר אותה בביתם לתקופות ממושכות. כשביקשה להתגרש ממנו, בית הדין השרעי דחה את בקשתה והורה לה לשוב לביתם המשותף. בתום חמש שנים של מסכת עינויים קשה, הרגה דאוד את בעלה, הורשעה ברצח ונגזרו עליה 25 שנות מאסר.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר הרצח בלוד ובראמה: מחאה על "טבח נשים בחברה הערבית"
מתה מפצעיה פעילת זכויות נשים שנורתה בידי רעולי פנים בביתה בלוד
40 נרצחות ב-30 השנים האחרונות: הטיפול הכושל באלימות נגד נשים ערביות

טקס הממלכתי לציון יובל לשחרור ירושלים ואיחודה, גבעת החמושות 24 במאי 2017. נועם מושקוביץ
"עברה הליך טיפולי משמעותי וממושך". ריבלין/נועם מושקוביץ

לפני כשנתיים, לאחר שריצתה 14 שנות מאסר, ביקשה דאוד קיצור עונש, אולם שופט בית המשפט העליון סירב לבקשתה. "בנסיבות אלו, ונוכח ההליך הטיפולי המשמעותי והממושך אותו עברה דלאל דאוד בשירות בתי הסוהר, החליט נשיא המדינה להקל בעונשה", נכתב בהודעה מטעמו של ריבלין.

עם זאת, החלטת הנשיא רק מאפשרת את הקדמת הדיון בוועדת השחרורים מחודש אוקטובר – המועד המתוכנן לדיון בניכוי שליש מעונשה של דאוד – לזמן הקרוב. יתרה מכך, אין כל ודאות כי ועדת השחרורים תורה של שחרורה של האסירה, או שהתסקיר של שירות בתי הסוהר בעניינה יהיה מספק.

עוד באותו נושא

למרות החנינה מנשיא צרפת: אישה שרצחה את בעלה המתעלל לא תשוחרר

לכתבה המלאה
הפגנה של מאות ביפו נגד רצח נשים, אוקטובר 2016. מור שאולי
בית הדין הורה לדאוד לשוב לבעלה. הפגנת מחאה על אלימות נגד נשים במגזר הערבי, יפו, אוקטובר האחרון/מור שאולי

עו"ד מורן כרמון, שמייצגת את דאוד מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה כי "אנו מברכים על החלטת הנשיא לקצוב את עונשה, כך שתוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים באופן מידי". לדבריה, "חייה של דלאל דאוד הם טרגדיה מתמשכת: במשך שנים ארוכות הייתה קורבן להתעללות פיזית ונפשית קשה, וזה 16 שנים היא כלואה בבית הסוהר, מופרדת בעל כורחה מילדיה וממשפחתה".

"הושטת היד של כבוד הנשיא לדלאל משמעותית ומרגשת מאוד", הוסיפה עו"ד כרמון. היא סיכמה כי "אנו תקווה שוועדת השחרורים תתחשב אף היא במציאות חייה הקשה של דלאל, ותתרשם מההליך השיקומי המשמעותי שעברה במהלך תקופת מאסרה ותורה על שחרורה המידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully