וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר לא זכר שהותקף, השופטת זיכתה את הנאשם

29.5.2017 / 14:15

תושב הקריות, שנאשם בתקיפת שוטר, זוכה לאחר שהאחרון לא הצליח לשחזר את האירועים, כמו גם מדוע הגיב בריסוס גז פלפל לעבר הנאשם. החקירה במחלקה לחקירות שוטרים בנושא נגנזה

אילוסטרציה. ShutterStock
השוטר לא זכר את התקיפה/ShutterStock

שופטת בית משפט השלום קריות רמה לאופר חסון זיכתה בשבוע שעבר נאשם מעבירה של תקיפת שוטר, לאחר שבמשפט התברר כי השוטר לא זוכר את האירוע שקרה לפני שלוש שנים, ואין הוכחות נוספות. הנאשם גם זוכה מעבירת העלבת עובד ציבור, לאחר שהשופטת קבעה כי "הקללות נופלות בגדר של ניבולי פה בלתי ראויים ואין בהם כדי לפגוע בליבה העמוקה של כבוד האדם במשמעות האיסור הפלילי".

לפי כתב האישום, בין הנאשם לבין בת זוגו התגלע ויכוח במהלכו ניסה לפרוץ לביתה הנעול באחת מערי הקריות. למקום הוזעקו שוטרים, בהם שוטר בשירות צבאי. על פי כתב האישום, לאחר שהנאשם עוכב והובא לתחנת משטרת זבולון העליב הנאשם את השוטר ותקף אותו. הנאשם טען, באמצעות עו"ד איגור גלידר מהסניגוריה הציבורית, כי השוטרים התייחסו אליו באופן משפיל ואחד מהם ריסס אותו בגז פלפל בחדר המעוכבים. הנאשם אף התלונן במח"ש.

עוד בוואלה! NEWS:
אזרח נורה למוות בידי שוטרים לאחר שדקר אותם בטירת כרמל
תיעוד: שוטרים עוצרים באלימות פעיל ימין בהפגנה בירושלים
"דרעי שתק בחקירות ותקף בתקשורת; כשנלחץ - היה קם והולך"

עו"ד גלידר טען כי הקללות אינן נחשבות כהעלבת עובד ציבור, כמו כן טען כי יש לבטל את כתב האישום לאחר שהשוטר השתמש באופן לא חוקי בגז הפלפל. השופטת העירה כי עדות השוטר הותירה בה רושם כי לא היה מיומן דיו. "משסבר כי נדרש מעצר, היה עליו להזעיק לעזרה שוטרים נוספים שהיו בתחנה, בטרם עשה שימוש בגז פלפל בתוך חדר סגור", אמרה.

במשפט התברר כי השוטר שכתב את המזכר שלאחר התקיפה לא היה עד לה. בחקירתו בבית המשפט השוטר המותקף לא זכר מדוע לא קרא לשוטרים אחרים בטרם ריסס גז פלפל, לא זכר אם מילא טופס מיד לאחר התקיפה או לאחר שבוע וחצי.

בית המשפט: לא ניתן לצפות שהשוטר יזכור הכול עד למתן העדות

בית המשפט הסכים כי מהתמשכות ההליכים הפליליים, וריבוי המקרים בהם מטפלים השוטרים, קשה לצפות כי שוטר יזכור עד למתן עדותו את כל הפרטים. עם זאת קבע כי לא ניתן להסתמך באופן בלעדי על המזכר מבלי שהשוטר זוכר את הדברים ומבלי שמתאפשרת חקירה נגדית.

בית המשפט התייחס לשימוש הלא חוקי שהשוטר עשה בגז ואת ההחלטה של מח"ש לסגור את התיק, וציין בהחלטה כי "אין מחלוקת שהנאשם רוסס בגז פלפל". חרף האמור, "מח"ש לא בדקה את הפעלת הכוח, ולא בחנה השלכות של שימוש בתרסיס פלפל על ידי שוטר שספק אם היה מוסמך לעשות כן". בתום ההליך המשפטי התברר כי מח"ש לא ערכה בירור בנושא ולאחר שנתיים התיק נגנז.

  • עוד באותו נושא:
  • שוטרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully